40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 شهرستان بهار، قطب فعال حوزه هوش مصنوعی شود

شهرستان بهار، قطب فعال حوزه هوش مصنوعی شود

ضرورت توسعه هوش مصنوعی، امروز از مرکز کشور به همه شهرها منتقل شده است. طرح دولت الکترونیک نیاز به توسعه در این حوزه را گسترش داده و برهمین اساس نهادهای مختلف در کشور نسبت به پیشرفت در این حوزه احساس مسئولیت می‌کنند.

شهرستان بهار در غرب استان همدان یکی از شهرستان‌های نه گانه این استان است و تا سال ۱۳۹۵ جمعیتی بالغ بر ۱۲۲،۲۵۴ تن داشته است. به گزارش هوشیو به نقل از مهر، روز شنبه، ۴ تیر سال جاری، جلسه‌ای در کارگروه اقتصاد دیجیتال در حوزه اقتصاد الکترونیک در این شهرستان برگزار شد. هدف از برگزاری این نشست هدایت و هماهنگی توسعه اقتصاد دیجیتال و حمایت از کسب‌وکارهای الکترونیک ودانش‌بنیان عنوان شده‌است. این نشست حول چگونگی توسعه هوش مصنوعی در حوزه فناوری در این شهرستان برگزار شد.

فرماندار شهرستان بهار در این جلسه بیان کرد: «لزوم توسعه هوش مصنوعی، در تحول فناوری و پیشرفت همه‌جانبه کشور امری ضروری است. با حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان می‌توانیم شهرستان بهار را به قطب فعال کشور در حوزه نرم‌افزار و برنامه‌نویسی تبدیل کنیم.»

روح‌الله نباتی فرماندار شهرستان بهار در این جلسه عنوان کرد: «در شاخه‌های مربوط به فناوری، به‌ویژه کسب‌وکارهای الکترونیک تغییرات مثبتی در شهرستان در حال وقوع است و وقوع این تغییرات در حوزه فناوری با حمایت بیشتر می‌تواند محسوس شود.»

نباتی در این جلسه با اشاره به قابلیت‌های هوش مصنوعی در حوزه فناوری افزود: «در همه عرصه‌های تولید و صنعت و کشاورزی امکان استفاده از فناوری اطلاعات وجود دارد.»

در این جلسه مشورتی در زمینه کسب‌وکارهای حوزه فناوری، اولویت حمایت از کسب‌وکارها نیز مطرح شد و فرماندار شهرستان بهار در این خصوص گفت: «حمایت از کسب‌وکارها و اعطای تسهیلات به آن‌ها هدفمند خواهد شد و سرمایه‌گذاری در حیطه‌هایی صورت خواهد گرفت که ضرورت دارند و نیاز به آن‌ها احساس می‌شود.»

با طرح مسائلی چون لزوم پیشرفت در حوزه هوش مصنوعی در این شهرستان، اولویت‌های لازم برای تخصیص بودجه و برخورداری از حمایت نیز مورد بحث قرار گرفت. با توجه به پتانسیل این شهرستان در زمینه‌های کشاورزی و صنعت، با برخوردار شدن از  فناوری هوش مصنوعی تحول بزرگی در انتظار شهرستان بهار خواهد بود. این جلسه نیز در راستای حمایت از طرح‌های نوآورانه و مطرح در این زمینه تشکیل شد و در آن مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از کارشناسان این حوزه نیز حضور داشتند. طی این جلسه برنامه‌ریزی لازم، برای پیشرفت فناوری در این شهرستان صورت گرفت و طرح تبدیل شهرستان بهار به یکی از قطب‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی کشور کلید خورد.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]