40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 طراحی آینده‌نگرانه لباس سنتی ژاپنی با استفاده از هوش مصنوعی

طراحی آینده‌نگرانه لباس سنتی ژاپنی با استفاده از هوش مصنوعی

نوع پوشش و لباس سنتی فرهنگ‌های مختلف به مرور زمان دستخوش تغییرات بسیاری شده و بخش زیادی از هنر جوامع که در لباس‌های مردم به نمایش در می‌آمد، رفته‌رفته به دست فراموشی سپرده شد. در اغلب کشورها هنوز هم جوامعی وجود دارند که از فرهنگ گذشته خود محافظت می‌کنند و با استفاده از پوشش سنتی، میراث ملی خود را زنده نگه می‌دارند؛ اما نمی‌توان از این حقیقت چشم پوشید که استقبال از لباس‌های سنتی مخصوصا در نسل جوان رو به کاهش است، چراکه به سختی می‌توان عناصر پوشش سنتی را با پیشرفت صنعت مد، به‌روز نگه داشت.

یکی دیگر از دلایل کم‌توجهی به پوشش سنتی اقوام، عدم استقبال دیگر فرهنگ‌ها از لباس یک فرهنگ سنتی دیگر است. برای مثال، بعید است که مردم منطقه اسکاندیناوی به استفاده از لباس محلی چینی روی خوش نشان دهند، چراکه این لباس با توجه به نوع فرهنگ و پوشش کشورهای دانمارک، نروژ و… طراحی نشده است. به همین دلیل است که طراحان لباس سعی می‌کنند به طراحی پوشش‌هایی روی بیاورند که در تمامی کشورها پذیرفته‌شده باشد و به زبان ساده‌تر، از بازار خوبی برخوردار باشد.

طراحی لباس سنتی ژاپنی با هوش مصنوعی

لباس محلی زنان ژاپنی یا همان «کیمونو» را می‌توان نماد فرهنگ سنتی ژاپن دانست که پس از گذشت قرن‌ها، هنوز هم در میان مردم ژاپن محبوبیت خود را حفظ کرده است؛ اما یک طراح آلمانی با استفاده از هوش مصنوعی، کیمونوهایی را طراحی کرده است که علاوه بر احیای پوشش تاریخی ژاپن، جذابیت این لباس را برای مردم دیگر مناطق جهان نیز به نمایش می‌گذارد.

کارولینا کاواکوبو، هنرمند ساکن توکیو است که اقامت ۱۰ ساله او در ژاپن، طراحی هنری این کشور را به یکی از مهم‌ترین علایق او تبدیل کرده است. کارولینا با استفاده از برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی Midjourney، کیمونوهایی را طراحی کرده که از طرح‌های آینده‌نگرانه و فرهنگ دیگر مناطق الهام گرفته است. او دراین‌باره می‌گوید:

«من علاقه‌مندم که زیبایی‌شناسی ژاپنی را با ویژگی‌های منحصربه‌فرد و شگفت‌انگیزی ترکیب کنم؛ ترکیبی که حاصل از عناصر سنتی و آینده‌نگرانه است. من عمدتا از رنگ‌های زنده در آثار هنری خود استفاده می‌کنم تا به ترکیبی جدید و در عین حال، زیبا برسم.»

 در طرح‌های کاواکوبو، اغلب زنان لباس‌های سنتی را به تن می‌کنند که با سبک‌ها و فرهنگ‌های دیگر ادغام شده است و همین موضوع باعث می‌شود که نوع پوشش محلی مردم یک کشور برای دیگر فرهنگ‌ها هم جذاب به‌ نظر برسد؛ چراکه شاهد نشانه‌هایی از فرهنگ مورد نظر خود در آن لباس هستند. همچنین در تصاویر هنری این طراح آلمانی، استفاده از لوازم جدیدی همانند هدفون، ساعت‌های هوشمند و گوشی موبایل به چشم می‌خورد که همین امر، علاوه‌بر این که ترکیبی از فرهنگ سنتی و مدرنیته را ارائه می‌دهد، جذابیت این پوشش را برای نسل جوان نیز دوچندان می‌کند.

فعالیت کاواکوبو الهام‌بخش هنرمندان و طراحان بسیاری در سراسر جهان است تا با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، توجه ویژه‌ای به پوشش سنتی فرهنگ‌های مختلف نشان دهند و با بازطراحی این لباس‌ها با عناصر آینده‌نگرانه، همچنان این نوع پوشش را جذاب و زنده نگه ‌دارند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]