40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 یک نخبه جوان کشورمان موفق به کاربرد هوش مصنوعی در تولید بازی کامپیوتری شد

یک نخبه جوان کشورمان موفق به کاربرد هوش مصنوعی در تولید بازی کامپیوتری شد

به گزارش تحریریه هوشیو و به نقل از گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، محمدرضا کچوئیان، خبرنگار این خبرگزاری طی گفتگویی که با فرشته علیزاده، از متخصصان حوزه هوش مصنوعی و بازی‌سازی داشته است، به بررسی جنبه‌های متعددی از بازی طراحی شده توسط ایشان و فناوری‌های به‌کاررفته در آن پرداخته است.

علیزاده در پاسخ به کارشناس این خبرگزاری اذعان داشت که بازی‌ها صرفاً برای سرگرمی نیستند. آن‌ها می‌توانند به ما مهارت‌های بسیاری نیز بیاموزند. به طور مثال یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که ایشان در رقابت‌های بازی‌های جدی ۱۴۰۰ ارائه کرد، بازی شبیه‌سازی رانندگی بود. این شبیه‌سازی با استفاده از یک هدست واقعیت مجازی می‌تواند کاربر را عمیقاً وارد جریان بازی کرده و بسیاری از رفتارهای پرخطر رانندگان را کاهش داده و آن‌ها را برای رانندگی ایمن‌تر در جاده‌ها آماده کند. شما می‌توانید با تجربه این دست از بازی‌ها، تا حد زیادی استرس و احساسات منفی در رانندگی را کاهش دهید.

علیزاده در ادامه افزود در طراحی این نوع از بازی‌ها از دو فناوری قدرتمند هوش مصنوعی، یعنی الگوریتم شبکه‌های عصبی و ژنتیک استفاده شده است. همچنین، از یک پایگاه عظیم داده استفاده شده است که می‌توان یک مدل از هوش مصنوعی را به جهت تجزیه‌وتحلیل داده‌های دریافتی از کاربر بر روی آن قرار داد. ایشان اذعان داشتند که این فناوری از سوی شرکت‌های خارجی نیز دنبال می‌شود و ما در حال حاضر توانسته‌ایم یک نسخه اولیه از بازی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را ایجاد کنیم.

علیزاده افزود از این فناوری می‌توان برای ترمیم احساسات کاربران و همان‌طور که گفته شد کاهش یا ازبین‌بردن نگرش‌های منفی آن‌ها در رابطه با موضوع رانندگی استفاده کرد؛ بنابراین نخستین گروه هدف برای کاربست این فناوری می‌تواند رانندگان و شرکت‌های خودروسازی باشد. اما این فناوری با توجه به قابلیت‌هایی که در تشخیص احساسات کاربران و تحلیل داده‌های دریافت شده دارد، می‌تواند از سوی مؤسسات علمی و دانشگاهی نیز مورد استفاده قرار گرفته و یا حتی به کمک آن، بازی‌های زیبا و پویایی ساخته شود. این بازی‌ها می‌توانند در صورتی که بر جامعه هدف خود در خارج از کشور تأثیرگذار باشند، به ورود ارز در کشور و تولید ثروت کمک کنند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]