40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 طراحی قاشق‌های نقره‌ای شگفت‌انگیز به کمک هوش مصنوعی!

طراحی قاشق‌های نقره‌ای شگفت‌انگیز به کمک هوش مصنوعی!

قاشق‌های نقره‌ای «Spawns» توسط OIO و Giosampietro با فناوری هوش مصنوعی ساخته شده‌اند. حقیقت آن است که قاشق‌های نقره‌ای بخشی از یک سنت عمیقاً ریشه‌دار صنعتگری هستند. این نوع قاشق‌ها نمادی از ثروت‌اند که جذابیت و طراحی کلاسیک خود را در طول قرن‌ها حفظ کرده‌اند. این پروژه جدید توسط استودیوی طراحی خلاق OIO مستقر در لندن و برند جواهرات و طراح ابرصنعت Giosampietro با هدف بازنگری مفهوم قاشق نقره‌ای ساخته شد.

همکاری بین انسان و هوش مصنوعی

مأموریت ماتئو لوگلیو، یکی از بنیانگذاران OIO، این است که با انجام پروژه‌هایی که عمدتاً مخاطبانش قشر جوان هستند، فناوری هوش مصنوعی را آسان‌تر جلوه دهد و پیچیدگی‌های این فناوری را هموار کند. مجموعه ظروف نقره‌ای “Spawns” اولین محصولی است که او و تیمش با هوش مصنوعی طراحی کردند. این مجموعه که با تعدادی محدود ساخته شد و فقط شامل ۱۰۰ قاشق نقره‌ای بود، یک طراحی شیک و به‌روزی داشت که البته شبیه به ظروف غذاخوری سنتی بود با کاربردها و رویکردهایی متفاوت!

OIO و Giosampietro با همکاری یکدیگر توانستند هوش مصنوعی را طوری توسعه دهند که در این فرایند، طراحان انسانی و مجموعه‌ای از هوش مصنوعی، در مراحل مختلف خط توسعه به طور مدام با یکدیگر گفتگو می‌کردند. اولین گام در ساخت این قاشق‌های نقره‌ای، این بود که آرشیوی جمع‌آوری کنند از هزاران تصویر از ظروف غذاخوری که شامل انواع کارد و چنگال در چند قرن گذشته بود.

همکاری بین انسان و هوش مصنوعی

پس از آن هوش مصنوعی پا به میدان گذاشت و از طریق یک الگوریتم مولد با مجموعه داده‌هایی توانست طرح‌هایی از ظروف جدید را تولید کند. تیم طراحی و ساخت از میان آن‌ها مواردی را انتخاب کرد؛ مواردی که در نوع خودش قانع‌کننده‌ترین ترکیب از عملکرد و زیبایی‌شناسی را ارائه می‌کرد. سپس تمامی طرح‌ها توسط Giosampietro تفسیر شد و خروجی آن، طراحی نهایی را که توسط متخصص ایتالیایی Greggio Argenterie انجام گرفته بود، کامل کرد.

نکته جالب این است که سه قاشق نقره‌ای مجموعه «Spawns» در طراحی کارد و چنگال‌های نقره‌ای رویکردی سنتی دارند و در عین حال، شکل‌های جدیدی را برای استفاده پیشنهاد می‌کنند؛ مثلاً هر طرح دارای دو قاشق در دو طرفش است و دسته نیز به عنوان ظرف کوچک‌تر عمل می‌کند.

حالا چرا قاشق؟

در واقع، این تیم در ابتدای کارشان برای همکاری قاشق را انتخاب کردند، زیرا آن‌ها از مقاله‌ «از قاشق تا شهر» الهام گرفته بودند که معمار ایتالیایی ارنستو ناتان راجرز در سال ۱۹۵۲ نوشته بود. در یادداشتی از OIO در معرفی این پروژه آمده است: «تمرین معماری، تمرینی است که در آن طراح باهوش می‌تواند مشکلات بشریت را از طریق طراحی حل کند، از چیزی به کوچکی یک قاشق گرفته تا شهرهای پیچیده. ما از طریق مجموعه “Spawns”، واقعیت متفاوتی را متصور هستیم که در آن انسان‌ها در مرکز فرایند طراحی نیستند، بلکه از طریق هوش‌های دیگر برای حل چالش‌های پیچیده همکاری می‌کنند. برای هر پروژه، من یک جهان مینیاتوری از فرایندها و الگوریتم‌های ناپایدار ایجاد می‌کنم. سپس این کائنات هستند که کار را می‌سازد.» Giosampietro نیز در ادامه می‌گوید: «من آن را Hypercraft می‌نامم. برای مجموعه “Spawns” من یک جعبه ابزار ایجاد کردم، تا از تصاویر پیکسلی که از هوش مصنوعی به دست آوردیم، فرم‌های سه‌بعدی سینوسی ایجاد کند. به نظر ما اصلاً پردازش دیجیتال، کاردستی را لغو نمی‌کند، به هیچ عنوان.»

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]