40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 علی بابا مدل جدید هوش مصنوعی خود را معرفی کرد

علی بابا مدل جدید هوش مصنوعی خود را معرفی کرد

علی بابا مدل جدیدی از هوش مصنوعی راه‌اندازی کرده است که به گفته این شرکت می‌تواند تصاویر را درک کرده و مکالمات پیچیده‌تری را نسبت به محصولات قبلی این شرکت انجام دهد، زیرا رقابت جهانی برای رهبری در بازار این فناوری داغ شده است.

به گزارش هوشیو، طبق گزارش CNBC، این غول فناوری چینی اعلام کرده که دو مدل جدید آن با نام‌‌های، Qwen-VL و Qwen-VL-Chat، متن‌باز خواهند بود؛ به این معنی که محققان، دانشگاهیان و شرکت‌های سراسر جهان می‌توانند از آن‌ها برای ایجاد اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی خود، بدون نیاز به صرف زمان و هزینه برای آموزش سیستم‌هایشان استفاده نمایند.

علی‌بابا گفت که Qwen-VL می‌تواند به سوالات مرتبط با تصاویر مختلف پاسخ دهد و شرحی از تصاویر ایجاد نماید.

به گفته علی بابا، Qwen-VL-Chat  در عین حال امکان «تعامل پیچیده‌تری» را فراهم می‌کند، مانند مقایسه ورودی‌های تصویر متعدد و پاسخ دادن به چندین دور سؤال. برخی از وظایفی که علی بابا می‌گوید Qwen-VL-Chat می‌تواند انجام دهد شامل نوشتن داستان و ایجاد تصاویر بر اساس عکس‌هایی است که کاربر وارد می‌کند و همچنین حل معادلات ریاضی نشان داده شده در یک تصویر.

علی بابا مثالی از اینکه چگونه هوش مصنوعی می‌تواند در بیمارستان‌ها کمک کند، به اشتراک گذاشت. براساس این مثال اگر در ورودی بیمارستان تابلویی به زبان چینی وجود داشته باشد، مردم می‌توانند از آن عکس بگیرند و از هوش مصنوعی درباره مکان‌های خاص بیمارستان سوال بپرسند و هوش مصنوعی پاسخ‌هایی را به آنها ارائه خواهد داد.

تاکنون، بسیاری از مدل‌های هوش مصنوعی مولد (جایی که این فناوری بر اساس ورودی‌های انسانی پاسخ‌هایی ایجاد می‌کند) بر پاسخ به متن متمرکز شده‌اند. آخرین نسخه ChatGPT OpenAI نیز دقیقاً مانند Qwen-VL-Chat توانایی درک تصاویر و پاسخ به متن را دارد.

دو مدل جدید علی‌بابا بر اساس مدل زبان بزرگ این شرکت به نام Tongyi Qianwen ساخته شده‌اند که اوایل امسال عرضه شد. LLM  یک مدل هوش مصنوعی است که بر روی حجم عظیمی از داده‌ها آموزش دیده و زیربنای برنامه‌های چت‎باتی است.

شرکت Th Hangzhou  که نقش مهمی در رشد و توسعه علی بابا به‌عنوان یک شرکت تجارت الکترونیک و فناوری جهانی داشته، در این ماه دو مدل هوش مصنوعی دیگر را منبع‌باز کرد؛ یعنی برای استفاده بدون هیچ هزینه‌ای در دسترس همگان قرار داد. در حالی که علی‌بابا هیچ هزینه‌ای برای صدور مجوز دریافت نمی‌کند، اما امیدوار است کاربران بیشتری را به مدل های هوش مصنوعی خود جذب کند. این حرکت بخشی از استراتژی علی بابا برای تقویت رشد در بخش ابری و آماده شدن برای عرضه عمومی است.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]