40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 فرار ربات فروشنده از محل کار برای چند دقیقه هواخوری

فرار ربات فروشنده از محل کار برای چند دقیقه هواخوری

چند سال پیش، Giant Food Stores اعلام کرد که قصد دارد ربات‌های فروشنده را در همه فروشگاه‌های خود به کار گیرد. در واقع، این سلسله فروشگاه‌های غول‌پیکر مواد غذایی، توانست کاری کند که ربات‌ها در آن سال‌ها فروشندگی کنند! رباتی به نام «مارتی» در آن زمان مشغول به فروشندگی در فروشگاه‌ها شد. مارتی با ۱.۸ متر قد، به‌گونه‌ای طراحی شده بود که به طور مستقل در اطراف فروشگاه بچرخد و به دنبال خطرات احتمالی همچون نشت باشد. Giant Food Stores برای اینکه این نوع ربات در فروشگاه‌هایش جذاب‌تر به چشم بیاید، تصمیم گرفت آن‌ها را با چشم‌های بزرگ و جذاب بسازد.

شاید به نظر کمی اغراق‌آمیز باشد، اما چه‌بسا این چشم‌های بزرگ باعث شده زیبایی‌های بیشتری از محیط بیرون فروشگاه توسط مارتی دیده شود و این ربات حساس دیگر نتواند لحظه‌ای در فروشگاه دوام بیاورد و پا به فرار بگذارد! بله، مارتی از فروشگاه پا به فرار گذاشته بود و از پارکینگ سر درآورده بود و به آرامی بین ردیف ماشین‌ها در خارج از فروشگاه حرکت می‌کرد. کارکنان فروشگاه مارتی را پیدا کردند و او را در حالی که به نظر افسرده می‌آمد، به داخل فروشگاه برگرداندند.

فرار ربات فروشنده

یکی از نمایندگان Giant Food Stores در این خصوص گفت که مارتی به نظر می‌رسد که پس از فرار از فروشگاه در حال استراحت در هوای تازه بوده است. وی هیچ جزئیاتی در مورد اینکه چگونه این ربات فوق‌العاده توانسته است بدون اینکه کسی متوجه شود، درب ورودی را باز کند و بگریزد، ارائه نکرد. البته حدس زده می‌شود شاید شخصی که مخالف ربات‌های نیروی کار است، همدست مارتی در این گریز بوده باشد.

البته این فناوری هنوز در مراحل ابتدایی خود است و نمی‌توان قضاوت کرد که Giant Food Stores باید مارتی را به خاطر این کار تشویق کند یا تنبیه نماید! اما بدون شک نتیجه‌ این کار در سال‌های آینده روشن خواهد شد. هرچند والمارت تصمیم گرفت در سال ۲۰۲۰ با ربات سبک مارتی پیش نرود، شاید به این دلیل که متوجه شده بودند که خریداران از حرکت ربات‌ها در فروشگاه‌ها زیاد خوششان نمی‌آید، البته بعید هم نیست که شاید ربات‌ها تلاش می‌کرده‌اند که از فروشگاه‌ها برای چند دقیقه قرار گرفتن در هوای آزاد فرار کنند!

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]