40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 با توجه به هوشمندسازی مشاغل در آینده: مجوز آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد صنعت ساختمان در کشور صادر شد

با توجه به هوشمندسازی مشاغل در آینده: مجوز آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد صنعت ساختمان در کشور صادر شد

طی مراسمی که روز گذشته (۲۳ مرداد ماه) با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برپا شد، مجوز آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد نوع الف در حوزه صنعت ساختمان صادر گردید. ایجاد مراکزی این چنینی در راستای تحول چشمگیر مشاغل آینده به سمت ماشینی شدن و در جهت کمک به انقلاب مهارت‌آموزی ذکر گردیده است.

به گزارش هوشیو به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، این مرکز در حالی آغاز به کار کرد که در بدو تاسیس با استقبال بیش از ۴۵۰ مهارت آموز مواجه گردید.

در آئین صدور مجوز این مرکز، غلامحسین حسینی نیا رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز حضور داشته و در خصوص لزوم تاسیس مراکزی این چنینی توضیحاتی ارائه داد.

حسینی نیا اظهار داشت: اگر بخواهیم نگاهی واقع بینانه به مشاغل آینده داشته باشیم و توصیه‌های ارائه شده توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی را جدی بگیریم، پس در آینده بیش از نیمی از کسب و کارها تغییر ماهیت خواهند داد و به سمت ماشینی شدن حرکت خواهند کرد. این در حقیقت زنگ هشداری خواهد بود که در آینده جهان با سونامی از بیکاری مواجه خواهد شد و برای اینکه از این چالش سربلند بیرون بیاییم باید جهان آینده را از امروز شکل دهیم.

وی افزود: درحقیقت تمامی اینها ره آورد مدرنیزه شدن است، که به بر سبک و سیاق مهارت‌هایی که برای اشتغال زایی نیاز داریم تاثیر خواهد گذاشت. درحقیقت باید اینگونه بگوئیم که ما به واسطه تغییرات چشمگیری که در بازار کار جدید به واسطه حضور گسترده هوش مصنوعی و پیشرفت‌های فناوری به وجود آمده، انقلابی را در زمینه مهارت آموزی شاهد خواهیم بود. این انقلاب مهارت آموزی فرصت‌های شغلی جدیدی را برای افراد ایجاد می‌کند و البته در عوض فرصت‌های کنونی را هم از آنها خواهد گرفت.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: شاخص‌های سخت افزاری کنونی و هر آنچه از حیث دارایی‌‌های مشهود، در گذشته تعیین کننده نقش یک بنگاه اقتصادی بود، امروز جای خود را با مقوله‌های دیگری همچون ابداع، نوآورای و خلاقیت در تولید محصول جدید و در یک کلام دارایی‌های نرم افزاری عوض کرده‌ است.

حسینی نیا می‌افزاید: البته تغییر مشاغل و ظهور و ناپدید شدن برخی از مشاغل در طول تاریخ همواره وجود داشته و می‌توانیم اینگونه بگوئیم که، مشاغل امروزی نیز در حال طی کردن مسیر تکاملی خود به سمت هوشمندسازی هستند. یعنی اگر دیروز داشته‌های مالی فردی تعیین کننده ثروت او بود، در حال حاضر کسانی پسوند ثروتمند بودن را خواهند داشت که زندگی  دانش محور را انتخاب کرده باشند. با این اوصاف پر واضح است که رشد اقتصادی دنیای امروز را خلاقیت، نوآروی و مهارت‌پروری رقم می‌زند.

وی تاکید کرد: البته با نگاهی اجمالی به بازار کار جهانی نیز می‌توان دریافت که ضرورت‌های اقتصادی تولید نیز نوع کسب و کارها و الزامات تولید را دستخوش تغییر قرار داده و این موضوع لزوم تدوین سیاست‌های اشتغال و تولید بر مبنای وضعیت جدید را به ما گوشزد می‌کند. در این میان یکی از موضوعات مهم بحث آموزش در حوزه مشاغل جدیدی است که در آینده شکل خواهند گرفت یا در مسیر تکامل و گسترده‌تر شدن گام خواهند گذاشت.

این مقام ارشد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر در حدود ۶۴۰ مرکز ثابت دولتی و ۱۳ هزار آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد مشغول به فعالیت هستند، افزود: البته سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور همچنان در حال توسعه چتر مهارتی و تلاش در راستای مهارت‌افزایی افراد برای مشاغل آینده است.

وی با تاکید بر اینکه صدور مجوز آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد نوع الف در حوزه صنعت ساختمان در راستای ارتقا شایستگی‌های دانش آموختگان برای مشاغل نوین و نوظهور بوده، افزود: ما باید افراد را برای تصدی مشاغل آینده آماده سازیم و حقیقت امر این است که نمی‌توانیم با راه‌حل‌های دیروزی مشاغل و مسائل امروزی را هدایت و حل نمائیم. مسائل آینده نیازمند راه‌حل‌های جدید در آینده دارند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]