40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 با هوش مصنوعی ایده خود را به یک فیلمنامه جذاب و پرفروش تبدیل کنید!

با هوش مصنوعی ایده خود را به یک فیلمنامه جذاب و پرفروش تبدیل کنید!

آیا تا به‌حال ایده یک نمایشنامه یا فیلمنامه جذاب به ذهنتان رسیده که از موفقیت آن اطمینان داشته‌ باشید، اما هرگز به مرحله پیاده‌سازی نرسیده؟ دستیابی به یک ایده، تنها بخشی از نگارش یک فیلمنامه موفق است و قسمت زیادی از این فرایند به اجرا، نوشتن دیالوگ، طراحی شخصیت‌ها، فضاسازی و… اختصاص می‌یابد. شرکت Alphabet به‌تازگی موفق به توسعه هوش مصنوعی شده است که می‌تواند به شما در نگارش فیلمنامه‌تان کمک کند.

Dramatron، نام ابزار جدید مرکز تحقیقاتی Alphabet’s DeepMind است که به‌تازگی از آن رونمایی شده و مراحل آزمایشی خود را آغاز کرده است. این سرویس مبتنی بر هوش مصنوعی، قادر است تا با دریافت یک توضیح تفسیری از مخاطب، مراحل بست و گسترش فیلمنامه را آغاز کند و با طراحی شخصیت‌ها، مکالمات، مکان و محل اجرا، طرح اصلی داستان و… نقش یک دستیار نویسنده را برعهده داشته باشد. درنتیجه، نویسنده نمایشنامه قادر است تا متن خروجی هوش مصنوعی را گردآوری، ویرایش و بازنویسی کند، تا طرح نهایی موردنظر خود را به دست آورد.

برای کار با این سرویس، کافیست که ایده خود را در بخش لاگ Dramatron قرار دهید، تا کار نگارش متن فیلمنامه شما آغاز شود. آزمایش‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که این برنامه می‌تواند به‌خوبی متن ورودی را درک کند و شخصیت‌ها و فضاهای مرتبط با داستان را ایجاد کند. هرچند در برخی از سناریوهای نهایی، دیالوگ‌های نوشته‌شده کمی پیش‌پاافتاده به نظر می‌رسد، اما در عین حال، تمامی دیالوگ‌های نوشته‌شده، منطق و ارتباط خود با داستان را حفظ می‌کنند.

فیلمنامه نویسی با هوش مصنوعی

طبق نظرسنجی که از ۱۵ نمایشنامه‌نویس درباره این سرویس انجام شد، اغلب آنها با استفاده از Dramatron مشکلی نداشتند و آن را سد راه حرفه خود ندانستند. آنها معتقدند که از این هوش مصنوعی نمی‌توان برای نگارش کامل فیلمنامه کاربردی باشد و بیشتر استفاده آن در ساخت جهان‌ و طراحی شخصیت‌های داستان است. آنها خاطرنشان کرده‌اند که این برنامه می‌تواند برای گسترش ایده‌های خلاقانه بسیار مفید ظاهر شود. یک نمایشنامه‌نویس که در زمینه کارگردانی برنامه‌های نمایشی فعال است، چهار اجرای اخیر خود را با استفاده از نمایشنامه‌های ویرایش‌شده Dramatron بر روی صحنه برده. او از بازیگران باتجربه و ماهر در اجراهای خود استفاده کرده و معتقد است با استفاده از هنر بازیگری و مهارت دیالوگ‌های بداهه، به فیلمنامه‌های Dramatron معنا بخشیده است.

این سرویس هنوز در اوایل راه خود قرار دارد و علاوه‌بر مزیت‌های قابل‌توجهی که در اختیار نمایشنامه‌نویسان قرار می‌دهد، می‌تواند مشکلاتی نیز از قبیل نقض حق کپی‌رایت به دنبال داشته باشد. سال گذشته، دادگاه استیناف بریتانیا طی حکمی اعلام کرد که هوش مصنوعی نمی‌تواند از نظر قانونی به‌عنوان مخترع و صاحب حق اختراع معرفی شود. علاوه بر مشکلاتی که پیرامون صاحب اثر می‌تواند به وجود بیاید، احتمال دارد که یک مشکل اساسی دیگر نیز گریبان‌گیر Dramatron شود؛ برای آموزش این سرویس از متون ادبی و نمایشنامه‌های بسیاری استفاده شده و اگر بخشی از این آثار در خروجی برنامه به‌کار گرفته شود، می‌تواند اتهام سرقت ادبی را متوجه فیلمنامه خلق‌شده کند. درنتیجه کسانی که از این سرویس استفاده می‌کنند، باید نتیجه خروجی را به‌دقت بررسی کنند تا ردپاهای سرقت ادبی را شناسایی کنند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]