40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 لینکدین با استفاده از هوش مصنوعی به استخدام‌شدن افراد ماهر کمک می‌کند

هوش مصنوعی لینکداین

لینکدین با استفاده از هوش مصنوعی به استخدام‌شدن افراد ماهر کمک می‌کند

فرایند استخدام نیروی انسانی شایسته برای کسب‌وکارها معمولاً با چالش‌های زیادی روبه‌رو است؛ از اطلاع‌رسانی آگهی استخدام گرفته تا برگزیدن بهترین شخص متقاضی از میان هزاران رزومه دریافتی. در این میان، اشخاصی هستند که بدون داشتن تخصص و سابقه کاری متناسب با عنوان شغلی موردنظر، اقدام به ارسال رزومه می‌کنند و از طرف دیگر، افراد توانمندی وجود دارند که علی‌رغم داشتن مهارت‌های کافی، به دلیل انتخاب عنوان شغلی غیرمرتبط، از فرایند استخدام کنار گذاشته می‌شوند. حال به نظر می‌رسد باتوجه‌به پیشرفت‌های فناوری هوش مصنوعی، چنین مشکلاتی در حال مرتفع‌شدن هستند.

شبکه اجتماعی «لینکدین» که از زیرمجموعه‌های شرکت مایکروسافت به‌حساب می‌آید، اعلام کرد که این پلتفرم در آینده نزدیک به قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی مجهز می‌شود و روند استخدام را برای متقاضیان شغلی و کسب‌وکارها بهبود می‌بخشد. پیش‌ازاین هم مایکروسافت از برنامه‌های خود برای ادغام ChatGPT با پلتفرم لینکدین سخن گفته بود و در نظر دارد تا از این طریق به کاربران کمک کند که کیفیت رزومه و پروفایل خود را ارتقا دهند.

هوش مصنوعی لینکداین
هوش مصنوعی لینکداین

هوش مصنوعی جدید لینکدین این امکان را برای صاحبان کسب‌وکارها فراهم می‌کند تا با پاسخ به سؤالات مطرح‌شده، مناسب‌ترین افراد برای جایگاه شغلی موردنظر خود را شناسایی کنند. برای مثال، از استخدام‌کنندگان پرسیده می‌شود که آیا مایل هستند با متقاضیان واجد شرایطی که در دیگر شهرها اقامت دارند، همکاری کنند و یا علاقه‌مند به دریافت رزومه از اشخاصی هستند که عنوان کاری آنها با آگهی استخدامی مطابق نیست اما تمامی مهارت‌های مرتبط با شغل موردنظر را در کارنامه خود دارند؟

پیش‌ازاین، استخدام‌کنندگان و متقاضیان شغلی تنها محدود به فیلتر‌ها و کلمات کلیدی مشخصی بودند که با استفاده از تکنیک‌های جستجوی سنتی، به نتایج نه‌چندان دقیقی دست پیدا می‌کردند. رایان روسلانسکی، مدیر اجرایی لینکدین، طی مصاحبه‌ای گفت: «امروزه در عصری زندگی می‌کنیم که عنوان‌ها شغلی به‌سرعت درحال تغییر هستند و لینکدین در این بین سعی دارد تا افراد را تشویق کند که فارغ از عنوان کاری و تحصیلات، بر روی مهارت‌هایی تمرکز کنند که با شرایط شغلی مورد نظر آنها تطابق دارد. برای مثال، استخدام‌کنندگان ممکن است بر روی گروه خاصی از افراد مانند نخبگان یا کارمندان شرکت‌ها بزرگ مانند گوگل تمرکز کنند و سعی در جذب آنها داشته باشند که این موضوع به هیچ وجه ساده نیست؛ چرا که تعداد این افراد بسیار محدود است و سازمان‌ها زیادی به دنبال جذب آنها هستند؛ اما در مقابل، زمانی که آنها مهارت‌های مورد نیاز برای جایگاه شغلی خود را مورد توجه قرار می‌دهند، به ده‌ها هزار متقاضی شایسته دسترسی خواهند داشت.» روسلانسکی معتقد است که در آینده نزدیک، برخی از ویژگی‌های مشاغل مختلف توسط هوش مصنوعی خودکار می‌شود و رفته‌رفته افراد بیشتری متوجه خواهند شد که لازم است عنوان شغلی خود را با این فناوری تطبیق بدهند.

قابلیت دیگر هوش مصنوعی لینکدین، کمک به متخصصان بازاریابی برای راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی کارآمد است. این پلتفرم ابزاری را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد که با تجزیه‌وتحلیل وب‌سایت و داده‌های شرکت، بهترین طرح برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی اثرگذار را به کارشناسان بازاریابی پیشنهاد می‌کند.

لینکدین در حال حاضر بیش از ۹۵۰ میلیون کاربر دارد و توانسته در ۱۲ ماه گذشته به درآمد ۱۵ میلیارد دلاری دست پیدا کند. مدیران این پلتفرم انتظار دارند با افزودن این قابلیت‌های جدید، درآمد آنها بیش از پیش افزایش پیدا کند.

نظر شما دراین‌رابطه چیست؟ آیا هوش مصنوعی می‌تواند فرایند استخدامی را برای متقاضیان و کسب‌وکارها متحول کند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]