40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان

فیلم آموزش علوم داده – ماشین بردار پشتیبانی در زبان R (درس هفتم)

ماشین بردار پشتیبانی (SVM) یکی از مباحث مهم علوم داده است و به همین جهت یادگیری آن برای افراد علاقه‌مند به علوم داده، خصوصا زبان R، خالی از لطف نیست.

اما ابتدا کمی به این موضوع بپردازیم که یادگیری علوم داده چه اهمیتی دارد. در تعریف علوم داده می‌توان گفت علمی است که در آن داده‌های ساخت‌یافته و غیرساخت‎یافته با هدف کسب دانش و بینش تحلیل می‌شوند و یکی از جذاب‌ترین شغل‌های قرن بیست و یک است.

همین موضوع باعث می‌شود روز‌به‌روز به طرفداران این علم اضافه شود و طبیعتا بسیاری از این علاقه‌مندان تصمیم می‌گیرند که یادگیری آن را آغاز کنند. اما این‌که چطور برای یادگیری در مسیر درست قرار بگیرند موضوعی است که برای بسیاری از آن‌ها دشوار است و گاهی حتی باعث ناامیدی‌شان می‌شود.

از طرفی علم داده هنوز برای افراد زیادی ناشناخته است و درک درستی از محتوای آن ندارند. در نتیجه می‌توان گفت یادگیری آن به نوعی ماجراجویی شبیه است. اصلا بعید نیست افرادی که خود را علاقه‌‍مند به آن می‌دانند، بعد از مدت کمی متوجه شوند که این رشته مناسب آن‌ها نیست. پس بهتر است یادگیری آن را با روش‌های ساده و کم‌هزینه یا حتی بدون‌هزینه آغاز کنند. بهترین روش برای شروع یادگیری تماشای ویدئو است.

ماشین بردار پشتیبانی در زبان R

 

پیش از این در هوشیو شش قسمت از ویدیوهای آموزش علوم داده منتشر شده که در انتهای مطلب می‌توانید به لینک این قسمت‌ها دسترسی داشته باشید. در این قسمت‌ها به موارد زیادی از جمله سرفصل‌های دیتا ساینس چیست، داده‌ها در زبان R، رگرسیون خطی ساده، الگوریتم درخت تصمیم، رگرسیون لجستیک و الگوریتم جنگل تصادفی پرداخته شده است. در این قسمت اما به مبحث ماشین بردار پشتیبانی در زبان R پرداخته شده و درباره سرفصل‌های یادگیری ماشین چیست، طبقه‌بندی چیست، ماشین بردار پشتیبانی چیست، مفهوم ماشین بردار ‌پشتیبانی، مفهوم ماشین‌ بردار ‌پشتیبانی خطی و مفهوم ماشین بردار پشتیبانی کرنل توضیح داده شده است. همچنین یک مثال کاربردی برای درک هرچه‌ بهتر این موضوع آورده شده است.

همچنین می‌توانید از طریق لینک زیر ویدیوهای مربوط به دروس دیگر را مشاهده کنید:

[button href=”https://hooshio.com/%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%87%d8%a7/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b9%d9%84%d9%88%d9%85-%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%87/” type=”btn-default” size=”btn-lg”]ویدیوهای آموزش علوم داده[/button]

 

دیگر ویدیوهای هوش مصنوعی را در هوشیو تماشا کنید

 

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]