Filter by دسته‌ها
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 مایکروسافت برای ارائه راه‎‌حل‌های هوش مصنوعی در Azure با رقیب OpenAI همکاری می‌کند

مایکروسافت برای ارائه راه‎‌حل‌های هوش مصنوعی در Azure با رقیب OpenAI همکاری می‌کند

بر اساس آخرین گزارش‌ها، مایکروسافت با رقیب OpenAI ،Databricks قرارداد همکاری منعقد کرده تا فناوری هوش مصنوعی خود را از طریق پلتفرم ابری Azure  بفروشد. این معامله به مشتریان Azure اجازه می‌دهد تا با استفاده از فناوری Databricks، مدل‌های هوش مصنوعی را آسان‌تر بسازند.

به گزارش هوشیو، پس از همسویی با OpenAI سازنده ChatGPT، به نظر می‌رسد مایکروسافت به‌دنبال گسترش پیشنهادات خود به مشتریان است و با رقیبOpenAI ،Databricks برای فروش نرم‌افزار خود قراردادی منعقد کرده است.

نشریه فناوری اطلاعات گزارش می‌دهد که مایکروسافت قصد دارد فناوری هوش مصنوعی Databricks را از طریق ارائه‌دهنده سرور ابری Azure خود بفروشد.

فناوری Databricks شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا مدل‌های AI را از ابتدا بسازند یا حتی مدل‌های منبع باز موجود را برای مطابقت با نیازهای خود تغییر کاربری دهند، دقیقاً برخلاف مدل‌های اختصاصی OpenAI مانندGPT-4.

به نقل از افراد آشنا با این طرح، ارائه Azure-Databricks باعث می‎شود مشتریان Azure بتوانند از نرم‎افزار Databricks برای ساخت برنامه‌های کاربردی ساده‌تر استفاده نمایند. این کار درک و تفسیر اطلاعاتی که با آن کار می‌کنند را برای کاربران آسان‌تر می‌کند.

گزارش شده است که مایکروسافت نمایش این سرویس را به برخی از مشتریان Azure آغاز کرده و می‎تواند ارائه جدید را «در ماه‌های آینده» اعلام کند.

رقیب OpenAI

Databricks  در مسیر رشد قرار گرفته است

معامله گزارش شده مایکروسافت برای  Databricks خبر خوبی خواهد بود، زیرا نشان‌دهنده حمایت بیشتر از این شرکت بوده و به رشد آن کمک می‌کند.

پس از راه‌اندازی مدل‌های منبع باز Dolly و Dolly 2.0 ،OpenAI استارت‌آپ هوش مصنوعی MosaicML را در معامله‌ای به ارزش 1.3 میلیارد دلار در اواخر ژوئن خریداری کرد.

Databricks در حال حاضر به شرکت‌های بزرگ و موفقی که به شرکت‌های Fortune 500 معروف هستند، خدمات ارائه می‌دهد. از حمایت قابل‌‎توجه شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر آندرسن هوروویتز برخوردار شده است.

مایکروسافت یکی از سرمایه گذاران قبلی این شرکت در دور سرمایه‌گذاری سری E در سال 2019 بوده است. از سوی دیگر، رقیب Databricks ،OpenAI، سرمایه‌گذاری‌هایی را از سوی شرکت‌هایی مانند AWS ،Salesforce Ventures و CapitalG دریافت کرده است.

Databricks در طول دو سال گذشته پول زیادی (حدود 900 میلیون دلار) از دست داده است. آنها سعی داشتند پول بیشتری برای گسترش تجارت خود جمع‌آوری کنند. با این حال، معامله اخیری که آنها با مایکروسافت دنبال می‌کردند و می‌توانست به آنها کمک کند تا به مسیر خود بازگردند، به‌موقع انجام نشد تا به آنها کمک کند شرایط خود را بهبود بخشند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.