40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 متخصصین هوش مصنوعی کشورمان بر تبدیل این عرصه به یک صنعت پویا تأکید دارند

متخصصین هوش مصنوعی کشورمان بر تبدیل این عرصه به یک صنعت پویا تأکید دارند

به گزارش تحریریه هوشیو و به نقل از خبرگزاری ایمنا، متخصصین هوش مصنوعی کشورمان بر این عقیده هستند که این حوزه، به‌تنهایی و به‌زودی به یک صنعت تبدیل پویا خواهد شد و می‌تواند سایر صنایع و رشته‌ها را نیز تحت‌تأثیر پیشرفت‌های خود قرار دهد.

در همین رابطه خبرنگار این خبرگزاری با حامد شهبازی، دکترای هوش مصنوعی و رباتیک به گفتگو پرداخته تا در این زمینه چشم‌انداز روشن‌تری به دست آورد. شهبازی بر این عقیده است که هوش مصنوعی با پیشرفت‌های چشم‌گیری که در چند سال اخیر داشته می‌تواند به یک صنعت بی‌رقیب تبدیل شود. براین‌اساس کشورمان نیز باید بتواند در این زمینه باقدرت وارد شده و برای کسب جایگاه مطلوب برنامه‌ریزی کند.

به نظر شهبازی هوش مصنوعی در حال حاضر توانسته است با رشته‌های گوناگونی پیوند برقرار کند، به رشد صنایع منجر شود و بسیاری از فرایندهای زندگی را هوشمندسازی کند. با این احتساب می‌توان انتظار داشت که هوش مصنوعی در آینده جزو سه رشته اصلی علم مهندسی محسوب شود. ایشان برای نمونه به یکی از شاخه‌های هوش مصنوعی اشاره داشت که می‌تواند با پردازش بسیار سریع و انجام محاسبات در کمترین زمان ممکن و به‌صورت Real Time به مدل‌سازی‌های منطقی، مطابق با واقع و حل بسیاری از مسائل محاسباتی بپردازد. یکی از مثال‌های مهم در این زمینه طراحی سیستم‌های خبره است که برای ساخت آن از دانش منطق نمادین استفاده می‌شود. فرایندهای این سیستم به نحوی است که محاسبات را شبیه به ذهن انسان و با سرعت بیشتری انجام می‌دهد.

به عقیده شهبازی، زمانی که از نگاه کلی به هوش مصنوعی و تحولاتی که برای این حوزه از دانش و فناوری در حال وقوع است به‌دقت نگاه کنیم، دریافتن این موضوع که هوش مصنوعی به‌سرعت در حال تبدیل‌شدن به یک صنعت پرنفوذ است، کار دشواری نیست. این کارشناس هوش مصنوعی از دلایل و نمونه‌های متعددی در ضمن گفتگو با این خبرگزاری یاد می‌کند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: شتاب‌دار و تکاملی بودن روند تحولات حوزه هوش مصنوعی، مدل‌سازی‌های پیشرفته و دقیق در عرصه‌های متفاوت صنعتی، آموزشی، تحقیقاتی و مدیریتی و یا حتی تکنولوژی‌های الهام گرفته از بیولوژیک نظیر سیستم‌های شبکه عصبی مصنوعی.

در واقع با درنظرگرفتن کلیت تحولات در حال وقوع در این عرصه است که متخصصین هوش مصنوعی کشورمان آینده آن را صنعتی قدرتمند و مستقل تعریف می‌کنند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]