40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 محصولات هوش مصنوعی در ایران بیشتر در این ۳ استان تولید می‌شوند

محصولات هوش مصنوعی در ایران بیشتر در این ۳ استان تولید می‌شوند

بر اساس آمار ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال، استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی بیشترین محصولات هوش مصنوعی در ایران را تولید کرده‌اند.
به نقل از تسنیم، ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تهران، اصفهان و خراسان رضوی را برترین استان‌های کشور از لحاظ فناوری هوش مصنوعی عنوان کرد.
این ستاد مسئول کاربردی کردن تکنولوژی هوش مصنوعی در ایران است. در همین راستا تاکنون ۲۲۵ شرکت دانش‌بنیان در ایران شکل گرفته که تلاش می‌کنند با اتکا توان نیروی انسانی، کاربردهای هوش مصنوعی را به بهترین شکل در استان‌ها پیاده‌سازی کنند.
خدمات دیجیتال در صدر این کاربردها قرار گرفته و بعد از آن دستیار هوشمند است. همچنین ابزارهای ذخیره‌سازی و تجزیه و تحلیل داده‌ها، فناوری اطلاعات و فضای سایبری هم از دیگر محصولاتی هستند که توسط بهترین شرکت‌های هوش مصنوعی ایران توسعه داده شده‌اند.
این فناوری با این که در ایران نوپا است و هنوز جای کار دارد اما به شدت مورد توجه شرکت‌ها و کارآفرینان قرار گرفته است. شرکت‌های مستقر در تهران با ۱۵۵ محصول هوش مصنوعی توانسته‌اند بیشتر سهم از بازار هوش مصنوعی در ایران را به خودشان اختصاص دهند. در رتبه بعدی شرکت‌های اصفهانی با ۱۵ محصول و شرکت‌های واقع در خراسان رضوی با ۱۲ محصول بخش‌های کوچکتری از این بازار را در اختیار گرفته‌اند.
شایان ذکر است توسعه هوش مصنوعی در ایران از جنبه‌های متفاوتی دنبال شده است. در این بین هم مشتریان حقیقی و هم حقوقی از محصولات هوش مصنوعی در ایران که توسط شرکت‌های داخلی تولید شدند، استقبال کرده‌اند. مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت به عنوان یکی از سازما‌ن‌های پیشرو در عرصه هوش مصنوعی توانسته محصولاتی مثل فراشناسا را توسعه بدهد که می‌تواند توسط نهادهای قانونی برای احراز هویت مورد استفاده قرار بگیرد. دیگر محصول این شرکت سهاب است که مجموعه‌ای از سرویس‌های هوشمند ابری است و می‌تواند برای توسعه محصولات مختلف مورد بهره‌برداری قرار گیرد.
انتظار می‌رود در آینده نزدیک شرکت‌های بیشتری به ارائه محصولات در حوزه هوش مصنوعی روی بیاورند و بازار استفاده از فناوری‌های تشخیص چهره و تشخیص گفتار داغ‌تر شود.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]