40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ۴۳ محصول فناورانه‌ هوانوردی ایران را در جایگاه ده کشور برتر دنیا در این صنعت قرار داد

۴۳ محصول فناورانه‌ هوانوردی ایران را در جایگاه ده کشور برتر دنیا در این صنعت قرار داد

طراحی و ساخت و تولید این ۴۳ محصولات فناورانه که در حوزه‌های مختلف مربوط به صنعت هوایی کشور و رونق بازار بومی است، منجر شد تا کشور عزیزمان، ایران بتواند در کنار دیگر کشورهای مهم دنیا در جایگاه ۱۰ کشور برتر جهان در این صنعت قرار بگیرد.

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کشور اعلام کرد که هوانوردی ایران به عنوان یک بانک جامع، شامل انواع اطلاعات و داده‌های کاربردی در صنعت هوایی است که با حمایت و پشتیبانی این معاونت توانسته راه اندازی و تاسیس شود و دستاورد‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیانی را ثبت کرده است که در حیطه هوایی و مرتبط با هوانوردی فعالیت می‌کنند.

اگر بخواهیم در مورد نتایج تحقیقات و فعالیت‌های این شرکت‌ها صحبت کنیم، می‌توانیم به دستاورد‌های آن‌ها در تولید قطعات مختلف گرفته تا پهپاد‌های تجاری و هواپیما‌های کوچک تک نفره اشاره کنیم که همگی موفق شده‌اند تا به صنعت هوایی کشور معرفی شده و در بخش‌های مختلف و گوناگون این صنعت مورد استفاده قرار بگیرند. به طور مثال ساخت و بهره‌گیری از پهپاد پایش محیط زیست، پهپاد‌های شناسایی و همچنین روبات‌های صنعتی و دستگاه آزمایش اصطکاک باندهای فرودگاه که هر کدام از موارد ذکر شده، کاربرد ویژه‌ای در این صنعت راهبردی کشور دارند.

اکنون و در حال حاضر این شبکه و بانک جامع اطلاعاتی در کشور میزبان ۴۳ محصول فناورانه و ۶۰ شرکتی باشد که توانسته‌اند با موفقیت محصولات خود را تولید کرده و علاوه بر آن با ارائه خدمات مختلف و متنوع خود، موفق شده‌اند تا سهمی از بازار بومی این محصولات را در صنعت هوایی کشور به خود اختصاص دهند. این شرکت‌های دانش‌بنیان با طراحی، ساخت و تولید این محصولات فناورانه خود نقش بسیار مهمی را در مسیر دستیابی ایران به جایگاه ۱۰ کشور برتر دنیا در صنعت هوایی ایفا کرده‌اند.

لازم به ذکر است که این شبکه اطلاعاتی و جامع با تلاش و همت شبانه‌روزی گروه هوانوردی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کشورمان تهیه شده است و اهدافی را دنبال می‌کند که همه در جهت رشد و اعتلای ایران اسلامی و ارتقای صنعت هوانوردی کشور است. همچنین این ستاد در راستای دستیابی به توسعه اقتصادی و فرهنگی کشور، حذف کردن انحصار و گسترش یافتن رقابت در بین شرکت‌ها و تولیدکنندگان و در راس همه این‌ها، اشتغال‌زایی در صنعت هوایی و هوانوردی ایران فعالیت کرده و اهداف خود را دنبال می‌کند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]