40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 مذاکرات اپل با رسانه‌ها | آیا اپل می‌تواند رقیبان خود را شکست دهد؟

مذاکرات اپل با رسانه‌ها | آیا اپل می‌تواند رقیبان خود را شکست دهد؟

اپل در هفته‌های اخیر، با سازمان‌های خبری و برخی انتشارات مختلف وارد مذاکره شده‌است تا رضایتشان را برای استفاده از مطالبی که منتشر می‌کنند، به‌منظور توسعۀ سیستم هوش مصنوعی مولد، جلب کند. به گزارش هوشیو، این غول فناوری در تلاش است تا قراردادهای چندساله‌ای به ارزش حداقل ۵۰ میلیون دلار برای دریافت مجوز منعقد کند. هنوز اطلاع دقیقی از جزییات همکاری‌های پیش‌رو در دست نیست؛ بااین‌وجود برخی از ناشرانی که شرکت بزرگ اپل با آن‌ها وارد مذاکره شده‌است عبارت‌اند از Condé Nast، Vogue، The New Yorker، NBC News، The Daily Beast، People و Better Homes and Gardens.

این مذاکرات نمونه‌ای از تلاش شرکت اپل برای پیشی گرفتن از رقبای سرسخت خود در زمینۀ هوش مصنوعی مولد است. طی سال‌های اخیر شرکت‌هایی مثل  مایکروسافت، OpenAI، گوگل، متا و حتی بسیاری از استارت‌آپ‌های کوچک محصولاتی از جمله دستیارها و چت‌بات‌های مختلف با استفاده از فناوری هوش مصنوعی تولید و عرضه کرده‌اند و توانسته‌اند که با تغییر نحوۀ کار افراد، میلیاردها دلار فروش داشته‌باشند؛ این درحالی‌است که اپل تاکنون در بحث هوش مصنوعی غایب بوده‌ و دستیار مجازی پرطرفدار آن، سیری، با گذشت یک دهه از انتشار خود راکد مانده‌است. همین موضوع زمینه را برای تلاش روزافزون شرکت اپل با هدف بازگشت به چرخۀ رقابت، مهیا می‌کند.

سخنگوی اپل فعلا از اظهار نظر مستقیم دراین‌باره خودداری می‌کند؛ اما چندی پیش مدیرعامل این شرکت اذعان داشت که پروژه‌هایی مربوط به هوش مصنوعی در شرکت اپل درجریان است. ناشران نیز هنوز به‌طور رسمی رویکرد خود را منتشر ننموده‌اند. تحلیل‌ها حاکی از آن است که قراردادهای شکست‌خوردۀ این قشر با شرکت‎‌‌های مختلفی مثل متا موجب شده که نسبت به عقد قرارداد و ورود به سیلیکون ولی محتاط‌تر عمل کنند. به گفتۀ برخی منابع مطلع، ناشران بیشتر از این بابت نگران‎‌اند که ممکن است شرایط شرکت اپل برای قرارداد بیش‌ازاندازه گسترده باشد. این نگرانی باتوجه اینکه تاکنون توضیحی از طرف شرکت اپل برای نحوۀ استفاده از اخبار در توسعه هوش مصنوعی و کاربرد آن، منتشر نشده‌است، طبیعی می‌نماید. بااین‌حال برخی از مدیران خبری خوشبین‌اند و امید دارند که این رویکرد جدید اپل به یک همکاری معنادار منجر شود.

اپل با این اقدام نشان می‌دهد که تمایلی به دریافت اطلاعات مورد نیاز از اینترنت ندارد و مایل است تا به حق کپی رایت پایبند بماند. این شرکت پیش‌تر نیز تعهد خود به این قانون را نشان داده‌بود. در سال ۲۰۱۳ و پس از آنکه اپل استارت‌آپ Topsy را خریداری کرد، به‌سرعت جلوی استفادۀ این استارت‌آپ از اطلاعات منتشرشده در توییتر را گرفت و اظهار داشت که انجام این کار ناقض خط مشی شرکت اپل دربرابر جمع‌آوری داده‌های مشتریان است.

در مجموع، مذاکرات اپل با ناشران صاحب‌نام، نشانی از یک قدم بزرگ در زمینۀ توسعه هوش مصنوعی مولد دارد. این شرکت که تاکنون در این حوزه فعالیت چشمگیری از خود نشان نداده‌است، اکنون تلاش می‌کند تا با حفظ خط مشی خود باری دیگر به چرخه رقابت جهانی بازگردد. شرکت اپل هنوز خبر همکاری خود با انتشاراتی خاص را تایید ننموده‌است؛ با این‌حال مدیرعامل این شرکت اذعان می‌کند که پروژه‌هایی در رابطه با توسعۀ هوش مصنوعی مولد در این شرکت، درجریان است. آیا اپل می‌تواند با این استراتژی جدید از رقیبان خود پیشی بگیرد؟

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]