40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 مرکز نوآوری صنعتی شهید فخری زاده افتتاح شد

مرکز نوآوری صنعتی شهید فخری زاده افتتاح شد

مرکز نوآوری صنعتی شهید فخری زاده در منطقه صنعتی غرب تبریز تاسیس شد و در حال حاضر با فعالیت ۲۰ واحد فناور و نوآور فعالیت خود را آغاز کرده است. البته با توجه به استقبال فناوران این ظرفیت تا ۱۰ برابر هم قابل افزایش است.

به گزارش هوشیو به نقل از خبرگزاری تسنیم، مهندسی مکانیک، الکترونیک، هوافضا، رایانه، پزشکی، شیمی و پلیمر، طراحی صنعتی، لیزر فیزیک و اپتیک، مدیریت کسب‌و‌کار و کارآفرینی، مدیریت و توسعه بازار شامل بازاریابی و بازارسازی داخلی و صادرات، توسعه و گسترش تجارت الکترونیک، نانوفناوری، زیست‌فناوری، هوش مصنوعی و علوم شناختی، انفورماتیک و سیستم‌های مبتنی بر آی‌تی از محورهای اصلی و دارای اهمیت فعالیت مرکز نوآوری شهید فخری زاده هستند.

تشویق برای کارآفرینی

امانی، رئیس مرکز نوآوری صنعتی شهید فخری زاده، اعلام کرده که زیربنای این مرکز حدودا ۵ هزار متر مربع است و ۱۵۰۰ متر از این فضا، فضای کارگاهی و آزمایشگاهی برای تحصیل‌کردگان و فرهیختگان است که آن‌ها را برای کارآفرینی تشویق می‌کنند و در حوزه‌های مکانیک، برق، کامپیوتر، هوش مصنوعی، هوافضا فعالیت می‌کنند.

در آیین آغاز به کار این مرکز، سردار مهدی رحیمی، رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور این‌چنین گفت: «تمدن نوین اسلامی ارجحیت علمی و فناوری و جهاد علم است که تحقق آن بر مبنای فعالیت‌های جامعه بسیج سرعت می‌گیرد.»

وی مدعی شد که هدف‌گذاری انجام شده برای ایجاد ۵۰۰ مرکز رشد در سراسر کشور است: «تابه‌حال ۱۶۰ مرکز فعال شدند که با جریان‌سازی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، کشور را به سمت بومی‌سازی صنایع و فناوری‌ها سوق می‌دهند.»

سردار عابدین خرم، فرمانده سپاه عاشورا هم در این مراسم حضور داشت و گفت: «مشکل ما در حوزه صنعت و فناوری، دانش‌محور نبودن تولید و نیروی انسانی است و در راستای رفع نواقص، وجود چنین مراکزی ضروری است. این مراکز در حقیقت سنگر اول جنگ اقتصادی هستند.»

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]