40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 مزاج‌شناسی مبتنی بر هوش مصنوعی، پیوندی علمی با طب سنتی

مزاج‌شناسی مبتنی بر هوش مصنوعی، پیوندی علمی با طب سنتی

در سال‌های اخیر به واسطه حضور فعال و مؤثر شرکت‌های دارویی که اساس فرمولاسیون محصولاتشان بر اساس خواص گیاهان دارویی و طب سنتی است، حوزه درمان و خدمات با گیاهان دارویی، با استقبال مردم مواجه شده و درنهایت رشد چشمگیری داشته است.

اگر گیاهان دارویی و طب سنتی با پزشکی روز دنیا، توامان باشند، می‌توانند در صنعت دارویی، مانند دیگر محصولات دارویی که در جهان متداول و مورد پذیرش واقع شده، استفاده شده و به عنوان دارو در بخش درمانی به بیماران تجویز شوند. امروزه شرکت‌های دارویی بزرگ دنیا به این باور رسیده‌اند که با استفاده از گیاهان دارویی و بهره‌مندی از خواصی که در طبیعت وجود دارد، می‌توانند در راستای تهیه داروهای صنعتی با عوارض جانبی کمتر و البته کارایی و عملکرد بهتر و مؤثرتر، قدم بردارند.

استفاده از خواص درمانی گیاهان و بهره‌گیری از طبیعت برای مداوا و علاج و التیام بیماری‌ها شاید سابقه‌ای به طول عمر بشر دارد، اما با همه‌گیری کرونا در سال‌های اخیر و عوارض متعددی که این بیماری با خود به همراه داشت، نگاه‌ها به طب سنتی و گیاهان دارویی بیشتر شد و جنبه‌های مختلف طب سنتی در جهان با استقبال گسترده‌تری روبه‌رو شد. از طرفی گستردگی فناوری هوش مصنوعی ارائه درست این طب را سریع‌تر و بهبودیافته‌تر کرد، به طوری که توجه به طبیعت وجودی انسان و مزاج‌شناسی مبتنی بر هوش مصنوعی افزایش یافت.

با توجه به عملکرد‌ گیاهان دارویی و رویکرد شرکت‌های دارویی و علوم تغذیه و طب سنتی، شرکت‌های دارویی موجود در کشور توانسته‌اند به صورت علمی و پژوهشی در زمینه‌های مختلف تغذیه، صنایع غذایی، گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و علم مزاج‌شناسی به مردم خدمات خود را ارائه دهند. این شرکت‌های دارویی با بهره‌گیری از فناوری‌های تازه و مدرن قدم در مسیر گسترش بهره‌گیری از طبیعت در جهت بهبود زندگی برداشته‌اند.

پیوند طب سنتی با هوش مصنوعی برقرار می‌شود

از پیشرفت‌های حوزه درمان با گیاهان دارویی و طب سنتی می‌توان به ایجاد سامانه‌های ایرانی مزاج‌شناسی مبتنی بر هوش مصنوعی اشاره کرد که می‌توان گفت به طور استاندارد، پیوند طب سنتی با هوش مصنوعی برقرار شده است. استفاده از یک فناوری کاملاً جدید برای بهره‌گیری از دانشی که قدمت آن بسیار زیاد است، به‌نوعی تلفیق ابزار مدرن با دانش کهن محسوب می‌شود.

سامانه ایرانی «مزاج‌شناسی» که مبتنی بر هوش مصنوعی و محصولی از یک شرکت داخلی است، یک سامانه بسیار پیشرفته و ثبت اختراع شده برای تشخیص مزاج سرشتی با فیس اسکنینگ است که «دیجی‌نیت» نام دارد و در دسترس محققین حوزه‌های مختلف داروسازی و گیاه‌پزشکی و… قرار گرفته است. این سامانه درگاه‌های دکترمزاج و آی‌مزاج را نیز پشتیبانی می‌کند.

نمونه دیگری از پیوند طب سنتی با هوش مصنوعی مشارکت با کارخانه داروسازی جابربن‌حیان است. با مشارکت کارخانه داروسازی جابربن‌حیان، این شرکت داخلی توانسته محصولات دیگری مانند فرآورده دارویی طبیعی به شکل اسپری دهانی تولید کند که در حال حاضر به‌ عنوان یک داروی ایرانی برای درمان کرونا تجویز می‌شود و در تمام داروخانه‌های کشور موجود است.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]