40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 حمایت مرکز تحقیقات از مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر

حمایت مرکز تحقیقات از مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر

به گزارش تحریریه هوشیو، ششمین دوره از مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر امسال برگزار خواهد شد. گفتنی است که مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت، دانشکده مهندسی و دانشگاه صنعتی امیرکبیر از این مسابقات حمایت کرده و کوشیده‌اند با اهدای جوایز نفیسی به نفرات برتر این مسابقه، از آن دسته کنشگران حاضر در عرصه هوش مصنوعی که موفق به حل چالش‌های این دوره از مسابقات شوند، تقدیر به عمل آورند.

در این مسابقه ۲۷ تیم شرکت خواهند کرد. این تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در قالب ۵ تا ۶ دسته، به بررسی و تحقیق پیرامون شش نوع پردازش تصویری مشغول هستند. هدف غایی این مسابقه ارائه یک مدل فناورانه برای توصیف صحنه مورد آزمایش با جزئیات دقیق است.

دقت در شناسایی، نه‌تنها برای ربات‌ها بلکه برای انسان نیز همچنان یک دغدغه مهم به‌حساب می‌آید. اما ازآنجاکه هوش مصنوعی و مدل‌های آموزش‌داده‌شده می‌توانند اطلاعات را در عین یکپارچگی درک کنند و به استنتاج برسند، می‌توانند شناخت جامع و دقیقی در مقایسه با انسان از صحنه ارائه کنند. درحالی‌که به‌واسطه نقص قوه ادراک انسانی و وابستگی آن به پیش‌زمینه‌های فکری، باورها و علایق دوران کودکی، امکان درک اطلاعات به‌خودی‌خود و در عین یکپارچگی‌شان وجود نخواهد داشت. در این زمینه هوش مصنوعی یک سروگردن از آدمی فرازتر است.

به همین دلیل است که بانیان و مسئولان این مسابقه کوشیده‌اند تا با انتخاب موضوع دقت، کنشگران و محققان این حوزه را با یکی از چالش‌های مطرح در کشور و جهان مواجه کنند. تیم‌های شرکت‌ها در قالب ۵ نفر، باید بتوانند آورده‌های فناورانه خود را در بوته آزمایش قرار دهند. آخرین ارزیابی از فناوری ابداعی ایشان در اسفندماه امسال به عمل می‌آید.

توجه به نیازهای داخلی

گفتنی است این مسابقات از سال ۹۱ آغاز گردیده و تا به امروز که ششمین دوره از آن در حال برگزاری است، همواره این هدف را دنبال داشته تا ضمن حمایت از نخبگان عرصه هوش مصنوعی، موضوعاتی مورد رقابت قرار گیرد که تعکیسی از نیازهای داخلی باشد. این مسابقات همچنین شرایط را برای تقویت روحیه همکاری تیمی در مسیر تولیدات فناورانه و پیدایی راه‌حل‌های جدید برای رفع مشکلات کشور هموار می‌کند.

ششمین دوره از مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر موردتوجه و حمایت گسترده بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز تحقیقاتی و سازمان‌ها قرار گرفته است. این خود نویدبخش آینده‌ای بسیار پربار برای هوش مصنوعی در کشورمان است. خاصه آنکه برخی از حامیان این دوره از مسابقات کوشیده‌اند تا با ارائه جوایز نقدی به تیم‌های اول تا سوم، بتوانند از زحمات صورت‌گرفته در این مسیر تقدیر به عمل آورند. برخی از این حامیان شامل: دانشگاه صنعتی امیرکبیر، شرکت ژرف‌کاوان شریف، شرکت ارتباطات سیار ایران، دانشکده مهندسی و مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت هستند.

روند کلی این دوره از مسابقات هوش مصنوعی بدین صورت است که تیم درخواست‌کننده پس از ثبت‌نام، اطلاعات خود را برای کمیته داوری ارسال می‌کند. پس از تأیید اولیه و تخصیص جزئیات چالش مربوطه به ایشان، تیم باید راهکارهایش را در قالب کدها و مدل آموزش‌داده‌شده تا اسفند ۱۴۰۰ به کمیته داوری ارائه کند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]