40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 معرفی چت‌ر‌بات GPT-4 به عنوان جانشین ChatGPT

معرفی چت‌ر‌بات GPT-4 به عنوان جانشین ChatGPT

شرکت OpenAI آخرین نسخه چت‌ربات هوش مصنوعی بسیار محبوب ChatGPT خود را با نام GPT-4 منتشر کرد.

به گزارش هوشیو، این مدل جدید ChatGPT قادر است بر اساس تصاویر عمل کند؛ برای مثال، این چت‌ربات می‌تواند از روی عکس‌های مواد تشکیل‌دهنده و نیز شرح‌ها و توضیحاتی که برای پختن یک غذا آورده شده، پیشنهادات دستور غذا را ارائه کند. جالب است بدانید این نسخه جدید چت‌ربات حتی می‌تواند، تا ۲۵۰۰۰ کلمه را پردازش کند که تقریباً هشت‌برابر ChatGPT است!

اگر بخواهیم کمی به عقب برگردیم، به آنجا می‌رسیم که از زمان راه‌اندازی ChatGPT در نوامبر ۲۰۲۲ تا به حال، میلیون‌ها نفر از آن استفاده کرده‌اند. در واقع، درخواست‌های رایجی که از ChatGPT می‌شود، بیشتر برای نوشتن آهنگ، شعر، کپی بازاریابی، کد کامپیوتری و کمک به انجام تکالیف است؛ هرچند معلمان معتقدند دانش‌آموزان نباید از آن استفاده کنند. نکته اینجاست که ChatGPT با استفاده از زبان طبیعی شبیه انسان، به سوالات پاسخ می‌دهد و حتی می‌تواند از سبک‌های نوشتاری دیگران مانند ترانه‌سراها و نویسندگان تقلید کند، همان‌طور که در سال ۲۰۲۱ از اینترنت به عنوان پایگاه دانش خود استفاده می‌کرد. البته لازم به ذکر است که این نگرانی وجود خواهد داشت که روزی این فناوری بتواند مشاغل زیادی را تصاحب کند، مشاغلی که در حال حاضر انسان‌ها مشغول به آنند.

چت‌ر‌بات GPT-4

حال در مورد نسخه جدید بگوییم. OpenAI گفته است که شش ماه بر روی ویژگی‌های ایمنی GPT-4 وقت گذاشته و آن را بر اساس بازخورد انسانی آموزش داده است. با این حال، هشدار داده که این امکان وجود دارد که این چت‌ربات همچنان اطلاعات نادرستی را به اشتراک بگذارد. البته GPT-4 در ابتدای کار، برای مشترکین ChatGPT Plus در دسترس خواهد بود که ۲۰ دلار در ماه برای دسترسی پریمیوم به این سرویس می‌پردازند. این کار در حال حاضر پلتفرم موتور جستجوی Bing مایکروسافت را تقویت می‌کند. در حقیقت، این غول فناوری ۱۰ میلیارد دلار در OpenAI سرمایه‌گذاری کرده است.

چت‌ربات GPT-4 مانند ChatGPT نوعی هوش مصنوعی مولد است. در واقع، هوش مصنوعی مولد، برای ایجاد محتوای جدید بر اساس درخواست‌ها از الگوریتم‌ها و متن پیش‌بینی‌کننده استفاده می‌کند. به همین دلیل است که OpenAI در این باره گفته GPT-4 مهارت‌های استدلالی پیشرفته‌تری نسبت به ChatGPT دارد. به عنوان مثال، این مدل می‌تواند برای سه زمان‌بندی، زمان‌های ملاقات جداگانه‌ای تعیین کند.

نکته دیگر این است که OpenAI برای ایجاد چت‌ربات هوش مصنوعی که می‌تواند به کاربران خود در استفاده از زبان طبیعی کمک نماید، شراکت جدیدی را با برنامه یادگیری زبان Duolingo و Be My Eyes که مخصوص افراد کم‌بیناست، اعلام کرده است. با این حال، OpenAI هشدار داده است که GPT-4 هنوز کاملاً قابل اعتماد نیست و ممکن است «توهم» داشته باشد؛ یعنی امکان دارد هوش مصنوعی به حقایق جدیدی برسد یا حتی مرتکب خطاهای استدلالی شود.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]