40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 نصب و راه‌اندازی بیش از ۶۰۰ هزار کنتور هوشمند در کشور

نصب و راه‌اندازی بیش از ۶۰۰ هزار کنتور هوشمند در کشور

شرکت توانیر در گزارشی از نصب و راه‌اندازی ۶۷۲ هزار کنتور هوشمند در سراسر کشور طی تابستان سال جاری خبرداده و گفته: این اقدام باعث رؤیت‌پذیری در حدود ۱۸ هزار مگاوات برق مصرفی مشترکان گردیده است.

به گزارش هوشیو به نقل از وزارت نیرو (پاون)، در تابستان سال جاری از میان ۶۹ هزار مگاوات نیاز زمان اوج مصرفی در کل شبکه برقی کشور، چیزی در حدود ۴۷ هزار مگاوات پیک مصرفی در شبکه توزیعی بوده. در این میان، موفق شدیم با نصب و راه‌اندازی ۶۷۲ هزار کنتور هوشمند فهام در شبکه توزیع، در حدود ۱۸ هزار مگاوات از بار مصرفی این بخش را رؤیت‌پذیر کنیم.

براساس این گزارش: با این اقدام و در راستای تأکیدات ویژه مبنی بر هوشمند‌سازی کنتورهای مشترکان پر‌مصرف و با اولویت قائل‌شدن برای مشترکان دیماندی، توانستیم ۳۸ درصد شبکه در زمان اوج مصرف را رؤیت‌پذیر کنیم.

این گزارش می‌افزاید: در حال حاضر، در میان شرکت‌های توزیعی زنجان، مشهد، سمنان، البرز و قزوین دارای بیشترین درصد رؤیت‌پذیری هستند. از طرفی دیگر، شرکت‌های توزیع شهرهایی همچون فارس، تبریز، البرز و تهران توانسته‌اند با نصب و راه‌اندازی کنتورهای هوشمند بیشترین بار رؤیت‌پذیری را در تعرفه‌های کشاورزی صنعتی، خانگی وعمومی از آن خود کنند.

شایان ذکر است: تجاربی که از آمار مصرفی مشترکان در فصل تابستان به دست آمده نشان می‌دهد، تأمین برق پایدار ممکن نخواهد بود، مگر آنکه به‌سمت مدیریت بار مشترکان حرکت کنیم. مطمئناً توسعه رؤیت‌پذیری و کنترل‌پذیری به‌وسیله توسعه کنتورهای هوشمند، یکی از مهم‌ترین ابزارها برای پیاده‌سازی طرح‌های مدیریت مصرف است، که در سال‌های اخیر در دستور کار صنعت برق قرار گرفته و سرعت پیگیری آن در دولت سیزدهم نسبت به سایر دولت‌ها بیشتر بوده است.

این گزارش حاکی است، با ‌توجه ‌به ‌اینکه رؤیت‌پذیری شبکه مصرف و برخورداری از پروفایل بار لحظه‌ای مشترکان از رهاوردهای نصب کنتورهای هوشمند خواهد بود، براین‌اساس، مراکز کنترلی برای رصد میزان مصرف برق مشترکان بزرگ دارای کنتور هوشمند در ۳۹ شرکت توزیع نیروی برق سراسر کشور در نظر گرفته شده است.

گفتنی است: شرکت توانیر از اجرای طرح مذکور به دنبال اهدافی همچون ایجاد تعادل در مصرف برق، رصد هر‌چه دقیق‌تر میزان برق مصرفی مشترکان و فراهم‌شدن بسترهای لازم برای اصلاح الگوی مصرف جامعه است. جامعه هدف این طرح بیشتر اصلاح رفتار مشترکان پر‌مصرف و کنترل‌کردن بار شبکه برقی کشور بوده. ضمناً این طرح در پی اجرا مزیت‌های دیگری همچون کاهش خاموشی‌های ناشی از کمبو‌د برق و کم‌شدن هزینه‌های قرائت و توزیع را نیز در پی خواهد داشت.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]