40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 دانشگاه شهید بهشتی نقشه راه برنامه‌نویسی هوش مصنوعی را ترسیم می‌کند

دانشگاه شهید بهشتی نقشه راه برنامه‌نویسی هوش مصنوعی را ترسیم می‌کند

انجمن علمی دانشجویی دانشکده برق دانشگاه شهید بهشتی، جلسه‌ای را تحت عنوان «نقشه راه برنامه‌نویسی هوش مصنوعی» برگزار می‌کند. در این جلسه که به شکل مجازی، در تاریخ ۱۳ مرداد از ساعت ۱۶ تا ۱۸ برگزار خواهد شد، آقای سید محمد شبیری برای شرکت‌کنندگان تدریس خواهند کرد.

مهندس سید محمد شبیری در حال حاضر دانشجوی دکتری مهندسی برق گرایش قدرت در دانشگاه شهید بهشتی تهران است. علایق و حوزه تحقیقاتی او شامل بهره‌برداری و دیسپاچینگ سیستم‌های قدرت، تجدید ساختار سیستم‌های قدرت و پیش‌بینی بار الکتریکی مبتنی بر روش‌های هوش مصنوعی است.

او برگزیده دومین دوره جشنواره پایان‌نامه‌های برتر ایران، جایزه ویژه پروفسور حسابی در سال ۸۱۳۹ است. وی همچنین مسئولیت امور پژوهشی انجمن علمی دانشجویی مهندسی برق دانشگاه شهید بهشتی تهران را در کارنامه خود دارد.

مهندس شبیری در این جلسه به معرفی کامل هوش مصنوعی، کاربرد زبان پایتون در هوش مصنوعی، شاخه‌های محبوب هوش مصنوعی، آشنایی با یادگیری ماشین خواهد پرداخت. علاوه بر این یادگیری عمیق، آشنایی با علم داده، مهندسی داده و کلان داده‌ها از دیگر سرفصل‌های مطالب جلسه مذکور خواهد بود. در نهایت وی در مورد بازار کار هوش مصنوعی در داخل و خارج از کشور برای شرکت‌کنندگان صحبت خواهد کرد.

علاقه‌مندان برای شرکت در جلسه «نقشه راه برنامه‌نویسی هوش مصنوعی» و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شناسه @h_shushian پیام ارسال کنند.

امروز دیگر اهمیت هوش مصنوعی و لزوم توجه حداکثری به این رشته در کشور، بر هیچ‌یک از اهالی علم پوشیده نیست. صنایع، بهداشت و سلامت، مخابرات و سایر علوم می‌توانند با بهره‌گیری از روش‌ها و تکنیک‌هایی که در این فناوری وجود دارد، از کاربرد گسترده هوش مصنوعی و فناوری های متعاقب آن استفاده کنند. در کشور ما، ایران، برخی از رویکردهای هوش مصنوعی در بخشی از زمینه‌ها پیاده سازی و اجرا شده‌است، اما لازم است تا قابلیت‌های هوش مصنوعی و مسائل مربوط به آن هم با توجه به چهارچوب و اصول مختلف در کشور و توسط اهالی فن و دانشگاهیان خبره مورد بررسی قرار بگیرند.

در این میان دانشگاه به عنوان رکن مهم تولید علم، نقش بسیار مهمی در تبیین نقشه راه و ایجاد ظرفیت‌های این رشته دارد و می‌تواند به ایجاد انگیزه و علاقه و از همه مهم‌تر نشان دادن راه درست توسعه دانش به افراد، زمینه‌ساز تحولات مهمی در کشور باشد.

امید است که نشست‌هایی با رویکرد مشابه این جلسه که به همت انجمن علمی دانشکده برق دانشگاه شهید بهشتی ترتیب داده شده است، به شکل فراگیر و مستمر در دیگر دانشگاه‌های کشور نیز دنبال شود.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]