40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
  «نگاهی به مطالعات میان‌رشته‌ای هوش مصنوعی» در قالب نشستی برگزار می‌شود

 «نگاهی به مطالعات میان‌رشته‌ای هوش مصنوعی» در قالب نشستی برگزار می‌شود

نشست «نگاهی به مطالعات میان‌رشته‌ای و کاربرد هوش مصنوعی در علوم گوناگون» با ارائه محمدحسین امیرحسینی، عضو هیئت علمی دانشگاه شرق لندن برگزار می‌شود. دکتر محمدحسین امیرحسینی که دوره علوم دکترای کامپیوتر خود را در دانشگاه متروپولیتن لندن انگلستان گذرانده و کارشناسی ارشد IT  را از دانشگاه  کاونتری انگلستان اخذ کرده است.

وی استاد دانشگاه جامع علمی- کاربردی تهران در دروس مرتبط با IT، مهندسی نرم‌افزار و مدیریت مدرس، کارشناس فنی آموزش الکترونیکی و مشاور آموزشی دانشگاه رایانه‌ای تهران و نیز مدرس دوره‌های تربیت مدرس مدیر وب‌سایت آموزش و کارشناس فنی مرکز ملی شماره‌گذاری کالا و خدمات ایران (ایران کد) است.

مطالعات میان‌رشته‌ای اشاره به حوزه‌های نوین در دانش دارد که بیش از یک زمینه محض دانشی را مورد مطالعه قرار می‌دهد. روش برخورد میان‌رشته‌ای فرصت عبور از مرزهای سنتی رشته‌های گوناگون دانش را با هدف رسیدن به نتیجه مطلوب در یک رشته فراهم می‌سازد.

مطالعات میان‌رشته‌ای

فعالیت علمی میان‌رشته‌ای

در یک فعالیت علمی میان‌رشته‌ای، متخصصان دو یا چند رشته و دارای تخصص علمی در ارتباط با شناخت، حل یا تحلیل یک پدیده، موضوع یا مسئله معمولاً پیچیده و واقعی با یکدیگر تعامل و همکاری علمی می‌کنند؛ بنابراین، فعالیت‌ علمی میان‌رشته‌ای زمانی معنا پیدا می‌کند که شناخت و فهم علمی و دقیق پدیده یا مسئله‌ای پیچیده یا ناشناخته که از ظرفیت و دانش یک رشته یا تخصص خارج است، هدف باشد.

در این نشست سعی شده است کاربرد هوش مصنوعی در علوم گوناگون مدنظر قرار گیرد و به مطالعات میان‌رشته‌ای دراین‌خصوص توجه شود. گفتنی است نشست حاضر توسط هسته هوش مصنوعی مرکز رشد و نوآوری پژوهشگاه و مرکز پژوهش های مجلس با همکاری مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. لازم به توضیح است که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نهادی وابسته به مجلس شورای اسلامی ایران است که پژوهش‌های علمی لازم را به‌منظور استفاده در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات حقوقی و فناورانه انجام می‌دهد.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]