40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ساخت نیروگاه های برق آبی برای تأمین انرژی در چین

ساخت نیروگاه های برق آبی برای تأمین انرژی در چین

ساخت نیروگاه های برق آبی برای تأمین انرژی در چین آغاز شده است. بر اساس گزارشات، چین قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی و بدون مداخلۀ انسان، سدی را در فلات تبت بسازد. شنیده‌ها حاکی است این سازه بزرگ با کمک هوش مصنوعی و با استفاده از تکنیک‌های چاپ سه‌بُعدی ساخته خواهد شد. نیروگاه برق‌آبی یانگ‌کو قرار است برای برق‌رسانی به استان هنان، در دو سال آینده تکمیل شود.

ساخت نیروگاه های برق آبی برای تأمین انرژی در چین، راهکاری نوین به‌شمار می‌رود. چین به تازگی به ساخت نیروگاه‌های بزرگ برق‌آبی روی آورده است و طبق گزارشات، سد Three Gorges که بزرگ‌ترین آن می‌باشد، برق نواحی شرقی، مرکزی و جنوبی استان گوانگدونگ چین را تامین می‌کند.

نیروگاه های برق آبی

گزارشات نشان می‌دهند ایستگاه برق‌آبی ژیلودو که در منطقۀ رودخانه جینشاجیانگ واقع شده است، یکی دیگر از پروژه‌های غول‌پیکر چین می‌باشد که در سال ۲۰۱۴ عملیاتی شده است. ساخت نیروگاه های برق آّبی در چین، راهی مفید برای ذخیره انرژی است؛ انرژی حاصل از این ایستگاه منبع اصلی انرژی تجدیدپذیر چین به شمار می‌رود و می‌تواند تولید گازهای گلخانه‌ای و وابستگی کشور به زغال‌سنگ را کاهش دهد.

نیروگاه برق‌آبی لانگتَن که در منطقۀ رودخانه هانگ‌شوی بنا شده ست، یکی از توربین‌های عظیمی می‌باشد که برق استان‌های گوانگدونگ، ژجیانگ و جیانگ‌سو از جمله پکن و شانگهای را تأمین می‌کند.

نیروگاه های برق آبی

دانشمندان با کمک هوش مصنوعی، مطالعاتی در زمینۀ یافتن و نظارت بر سدهای پرخطر، بررسی خاکریزها، پیش‌بینی تأثیر بارندگی شدید بر سدها و کارآیی آن‌ها انجام داده‌اند. تکنیک‌های هوش مصنوعی همچنین کمک می‌کنند با داده‌هایی که تولید برق در یک دورۀ زمانی را تخمین می‌زنند، سدها را از راه دور نگهداری و تعمیر کرد. انرژی برق‌آبی تا حدّی برای چین مهم است که دومین منبع بزرگ تأمین انرژی آن پس از زغال‌سنگ می‌باشد.

مقامات به شدت تحت فشارند تا بتوانند قبل از سال ۲۰۶۰، به هدف خود مبنی بر کاهش تولید کربن دست یابند. ساخت نیروگاه های برق آبی برای تأمین انرژی در چین، بخشی از تعهدات این کشور مبنی بر کاهش استفاده از منابع آلاینده محسوب می‌شود.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]