40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 همکاری بزرگ‎ترین تولیدکننده آیفون در جهان با مهم‌ترین تولیدکننده تراشه در دنیا

همکاری بزرگ‎ترین تولیدکننده آیفون در جهان با مهم‌ترین تولیدکننده تراشه در دنیا

انویدیا، باارزش‌ترین شرکت تولیدکننده تراشه در جهان و فاکس‌کان بزرگ‌ترین تولیدکننده آیفون در دنیا در ساخت یک کارخانه هوش مصنوعی، همکاری خواهند کرد. طبق اظهارات این دو شرکت، این کارخانه قرار است نوع جدیدی از مرکز داده باشد که از تراشه‌های شرکت انویدیا برای تأمین انرژی طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها در زمینه‌هایی مثل تولید وسایل نقلیه خودران، پلتفرم‌های رباتیک و مسائل مربوط به زبان بهره می‌برد و به سمت تولیدات هوشمند و ساخت شهرهای هوشمند حرکت‌ می‌کند. این همکاری روی سهام هر دو شرکت تأثیر بسزایی خواهد گذاشت.

تأیید خبر در نمایشگاه سالانه فناوری فاکس‌کان

یانگ لیو، رییس شرکت فاکس‌کان و جنسن هوانگ، مدیر عامل انویدیا که متولد تایوان است در نمایشگاه فناوری سالانه فاکس‌کان این خبر را تأیید نمودند.

به گزارش هوشیو در خلال این نمایشگاه جنسن هوانگ این طور بیان کرد که:«تولید اطلاعات نوعی از تولید است که به‌تازگی پدید آمده است و مراکز تولید آن کارخانه‌های هوش مصنوعی هستند.»

همچنین لیو ضمن ذکر این نکته که تولید هوشمند و ساخت شهرهای هوشمند از کاربردهای این کارخانه خواهند بود، اظهار داشت که شرکت فاکس‌کان در تلاش است تا خود را از شرکتی با هدف خدمات تولیدی به یک شرکت پلتفرمی تبدیل کند.

ارزش سهام

به لطف استفاده از تراشه‌های پیشرفته شرکت انویدیا در برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی، ارزش سهام این شرکت در سال جاری رشد چشمگیر و روزافزونی داشته به طوری که ارزش سهام این شرکت در همین سال به بیش از یک تریلیون دلار رسیده است. این میزان نشان‌دهنده رشد سه برابری سهام این شرکت است و باعث شده است تا انویدیا در کنار اپل، مایکروسافت، آلفابت و آمازون، پنجمین شرکت تجاری آمریکایی باشد که به باشگاه تریلیون دلاری‎‌ها می‌پیوندد.

فاکس‌کان نیز که تولیدکننده بیش از نیمی از محصولات اپل در سطح جهان است، با این همکاری در صدد تکرار موفقیت خود در مونتاژ رایانه‌های شخصی و تلفن‌های هوشمند برآمده است و تلاش می‌کند تا حوزه تجارت خود را متنوع‌تر و حوزه کاری خود را گسترده‌تر کند.

لیو پیش‌تر در مصاحبه اختصاصی خود در ماه ژوئن با بی‌بی‌سی، به این موضوع اشاره کرده بود که وسایل نقلیه الکترونیکی (EVs) در دهه‌های آینده باعث رشد این شرکت خواهند شد.

همه این‌ها در حالی است که ایالات متحده آمریکا قصد دارد صادرات تراشه‌های پیشرفته را به چین متوقف کند. این اقدام ضربه بزرگی برای شرکت انویدیا است و مشکلات زیادی را برای آن به دنبال خواهد داشت.

به گفته این شرکت، آخرین محدودیت‌های صادراتی که واشنگتن در هفته گذشته اعلام کرد، فروش دو تراشه A800 و H800 را که تولیدکننده آن‌ها شرکت انویدیا است در بازار چین مسدود می‌کند. این اتفاق ضرر بزرگی برای انویدیا به حساب می‌آید و بازار آن را محدود خواهد کرد.

جمع‌بندی

در نمایشگاه سالانه فناوری فاکس‌کان جنسن هوانگ، مدیرعامل شرکت انویدیا و یانگ لیو رییس شرکت فاکس‌کان همکاری خود را برای ساخت کارخانه هوش مصنوعی تأیید نمودند. این همکاری دو جانبه قرار است در جهت تولید وسایل نقلیه خودران، مدل‌های زبانی و پلتفرم‌های رباتیک صورت بگیرد. لیو همچنین اظهار داشت که شرکت فاکس‌کان در تلاش است تا ماهیت خود را از یک شرکت خدمات تولیدی به یک شرکت پلتفرمی تغییر دهد.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]