40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 هوشمندسازی سامانه توزیع آب و امور مشترکین

هوشمندسازی سامانه توزیع آب و امور مشترکین

به گزارش هوشیو به نقل از خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا، وجود نداشتن نقشه‌های بهنگام شبکه توزیع آب و امور مشترکین و پراکندگی اطلاعات توصیفی مربوط به این شبکه، یکی از مشکلات شرکت‌های آب و فاضلاب محسوب می‌شود.

مشکلی که با تولید نرم‌افزار تصحیح و بازسازی شبکه فاضلاب «شرکت دنیا نقش گران دورسنج کاو» و با استفاده از فناوری ژئوماتیک حل شد. در واقع، محصول این شرکت، با ایجاد شرایطی دال بر جمع‌آوری همه اطلاعات موردنیاز در زمینه فوق، توانسته است هم اطلاعات بهنگام را در اختیار صاحبانش بگذارد و هم سیستم را مکانیزه کرده امکان انجام همه خدمات مهندسی سامانه توزیع آب و امور مشترکین را در سیستم مربوط به خود فراهم گرداند.

هوشمندسازی سامانه توزیع آب

از جمله کاربردهای نرم‌افزار تصحیح و بازسازی شبکه فاضلاب «شرکت دنیا نقش گران دورسنج کاو» می‌توان به پاسخ‌گویی به پرسش‌های متعددی با ماهیت مکانی، موضوعی، تابعی، شرطی، شبیه‌سازی، مدل‌سازی و… اشاره کرد. در واقع، کاربردهایی این چنینی استفاده مناسبی در مدیریت شهری خواهد داشت.

موارد دیگری که از طریق این نرم‌افزار قادرند به کاربران کمک نمایند، رفع مشکلات دستگاه‌های دولتی در احداث، توسعه و نگهداری خطوط و تأسیسات شبکه‌های آب و کانال‌های دفع فاضلاب، ایجاد منابع جدید برای تأمین آب شهروندان، حفظ پاکیزگی آب و… است.

نکته حائز اهمیت در این زمینه این است که نارسایی در هر یک از این وظایف در سیستم تأمین آب و دفع فاضلاب شهری این امکان را فراهم می‌کند که تمام فعالیت‌های شهر را تحت تأثیر قرار دهد و بر مشکلات این سیستم بیفزاید. در واقع، گسترده بودن فعالیت‌های شرکت آب و فاضلاب و نیز تعداد زیاد شهروندان که به عنوان سرویس‌گیرنده از این سازمان، خدمات دریافت می‌کنند، انسجام، هماهنگی و سازماندهی ویژه‌ای را می‌طلبد. تحقق این مسئله تنها با دسترسی به اطلاعات صحیح، دقیق و بهنگام که در چارچوب سیستمی هماهنگ و منسجم قرار داشته باشد و قادر باشد اطلاعات را در کمترین زمان و با بیشترین سرعت و دقت با بالاترین کیفیت ارائه دهد، امکان‌پذیر خواهد بود.

بر اساس همه این موارد، بنا بر اعلام مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نرم‌افزار تصحیح و بازسازی شبکه فاضلاب که با حمایت‌های گروه ژئوماتیک ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته این معاونت تولید شده است، توان این را دارد که همه این خدمات را به بهترین شکل، ارائه نماید.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]