40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 هوش مصنوعی به ربات‌ها کمک می‌کند تا اشیا را با تمام بدنشان دستکاری کنند

هوش مصنوعی به ربات‌ها کمک می‌کند تا اشیا را با تمام بدنشان دستکاری کنند

با استفاده از یک تکنیک جدید، ربات‌ها می‌توانند به‌صورت موثر با استفاده از چیزی بیش از نوک انگشتان‌شان در مورد اجسام متحرک درک و استدلال نمایند.

به گزارش هوشیو، تصور کنید که می‎خواهید یک جعبه بزرگ و سنگین را از یک پله بالا ببرید. در این وضعیت احتمالا انگشتان خود را باز کرده و سپس آن جعبه را با دو دستتان بلند می‌کنید، در مرحله بعدی آن را بالای ساعد خود نگه داشته و آن را در برابر قفسه سینه خود متعادل می‌کنید. به این ترتیب می‌توان گفت شما از تمام بدن‌تان برای جا‌به‌جایی یک جعبه استفاده خواهید کرد.

انسان‌ها به طور کلی در استفاده از کل بدن خود مهارت دارند، در حالی که ربات‌ها در انجام همین کار با مشکلاتی روبه‌رو هستند. برای ربات‌ها رسیدگی به موقعیت‌هایی که در آن به عنوان مثال باید یک جعبه را جابه‌جا کنند، از آنجایی با هر قسمتی از انگشتان، بازوها یا تنه آنها تماس برقرار می‌کند، چالش برانگیز است. هر یک از این نقاط، برای ربات یک تماس رویدادی در نظر گرفته می‌شود که ربات باید آن را تجزیه‌و‌تحلیل و درک نماید. با این حال، به دلیل تعداد زیاد رویدادهای تماسی احتمالی، برنامه‌ریزی برای آنها به طور فزایندهای برای ربات پیچیده و غیرقابل مدیریت می‌شود.

دستکاری ربات هوش مصنوعی

اکنون محققان MIT راهی برای ساده‌سازی این فرایند پیدا کرده‌اند که به برنامه‌ریزی دستکاری غنی از تماس معروف است. آنها از یک تکنیک هوش مصنوعی به نام «هموارسازی» استفاده می‌کنند که بسیاری از رویدادهای تماس را در تعداد کمتری از تصمیمات خلاصه می‌نماید و حتی یک الگوریتم ساده را قادر می‌سازد، به‎سرعت یک برنامه دستکاری موثر برای ربات را شناسایی نماید.

در حالی که این روش هنوز در روزهای اولیه آزمایش خود قرار دارد، اما به‌صورت بالقوه می‌تواند کارخانه‌ها را قادر به استفاده از ربات‌های کوچک‌تر و متحرکی نماید که می‌توانند اشیاء را با تمام بازوها یا بدن خود کنترل و جابه‌جا نمایند و جایگزین بازوهای رباتیک بزرگی شوند که تنها می‌توانند با نوک انگشت خود این وظایف را عهده‌دار گردند. روش جدید این پتانسیل را دارد که به کاهش مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها کمک نماید. علاوه بر این، این تکنیک می‌تواند در ربات‌هایی که برای مأموریت‌های اکتشافی به مریخ یا دیگر اجرام منظومه شمسی فرستاده می‌شوند، مفید باشد. زیرا آن‌ها می‌توانند به‌سرعت تنها با استفاده از یک رایانه داخلی با محیط سازگار شوند.

به جای اینکه این سیستم را چیزی مرموز و نامفهوم مانند جعبه سیاه بدانیم، اگر بتوانیم ساختار این سیستم‌های رباتیک را از طریق مدل‌ها درک و استفاده کنیم، این شانس را داریم که فرایند تصمیم‌گیری را تسریع و ابزارهای غنی از تماس فیزیکی ایجاد نماییم.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]