40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 تصور هوش مصنوعی از آینده بشریت پس از تغییرات اقلیمی

تصور هوش مصنوعی از آینده بشریت پس از تغییرات اقلیمی

تغییرات اقلیمی دیگر یک هشدار آینده‌نگرانه نیست و ما درحال‌حاضر اثرات این تهدید زیست‌محیطی را در زندگی خود حس می‌کنیم. در سال گذشته شاهد فاجعه‌های بزرگی بودیم که زندگی انسان‌های زیادی را به خطر انداخت و باعث نابودی محل سکونت افراد بی‌شماری شد. ازموج گرمای تابستان در هند گرفته تا سیل پاکستان، اروپا، بخش‌هایی از ایالات متحده و خشکسالی در مناطقی از چین؛ این موارد تنها بخشی از قله کوه یخی است که ما مشاهده می‌کنیم. با گرم‌شدن تدریجی جو کره زمینه و از‌بین‌رفته یخچال‌های قطبی، تهدید تغییر اقلیم روی واقعی خود را به ما نشان خواهد داد و از نظر بسیاری از محققان، کره زمین و بسیاری از شهر‌های پرجمعیت امروزی، به مکانی غیرقابل‌سکونت تبدیل خواهد شد.

اما بیایید نگاهی به نیمه‌ پر لیوان هم بیندازیم؛ همان‌طور که پیشرفت علم و تکنولوژی باعث ازبین‌رفتن بسیاری از تهدیدات علیه انسان‌ از جمله بسیاری از بیماری‌ها شده، می‌تواند در آینده هم راهگشای این معضل مهم شود. در این حالت اما چهره شهرهای مشهور جهان چگونه خواهد بود؟ زمانی که هیچ تهدید اقلیمی انسان را تهدید نکند، محل سکونت ما تا چه حد می‌تواند شکوفا شود؟

تغییرات اقلیمی

هیچ‌کدام از دو سناریوی فوق از نظر کارشناسان انرژی سبز در مؤسسه‌ Uswitch دور نمانده. این کارشناسان با استفاده از ابزار تبدیل متن به تصویر هوشمند Midjourney، بهترین و بدترین سناریوهایی را که ممکن است در آینده برای مناطق مشهور و شهرهای پرجمعیت دنیا رخ دهد، به تصویر بکشند تا ببینند که جهان در سال ۲۱۰۰ از نظر هوش مصنوعی چگونه خواهد بود. مکان‌هایی که در این تحقیق به آنها پرداخته‌شده شامل تاج‌محل در هندوستان، شهر پکن در جمهوری خلق چین، سنترال‌پارک واقع در نیویورک، پایتخت کانادا تورنتو، توکیوی ژاپن، شهر ساحلی سیدنی، پاریس در فرانسه، مسکو، لندن، لس‌آنجلس و دبی می‌شود.

سیستم تبدیل متن به تصویر Midjourney در کنار DALL-E 2.0 از بحث‌برانگیزترین موضوعات این روزهای فضای اینترنت است. پس از برنده‌شدن Midjourney در مسابقه هنرهای زیبای نمایشگاه ایالت کلرادو در بخش هنر دیجیتال، توجهات زیاد به این هوش مصنوعی و کاربردهای آن جلب شد و طرفداران و منتقدان بسیاری پیدا کرد. تصاویر خلق‌شده توسط محققان مؤسسه‌ Uswitch که در ادامه به مشاهده آنها خواهیم پرداخت، بیشتر جنبه سرگرمی دارد و نمی‌توان آنها را نتیجه‌ تحقیقات علمی دانست. هدف این تحقیق، تصور عاقبتی است که با کوتاهی امروزه بشر ممکن است به وقوع پیوندد و یا در مقابل، توجه ویژه به مباحث محیط ‌زیستی که می‌تواند امنیت و سلامت جوامع را در آینده تضمین کند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]