40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ایران با استفاده از هوش مصنوعی و لیزر درحال تبدیل‌ شدن به ابرقدرت پهبادی است

ایران با استفاده از هوش مصنوعی و لیزر درحال تبدیل‌ شدن به ابرقدرت پهبادی است

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب کشور با اشاره به تأثیر فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان از جمله هوش مصنوعی و لیزر، پلاسما و… بر روند پیشرفت صنعت پهبادی کشور، گفت: ایران در حال تبدیل‌ شدن به یک ابرقدرت پهبادی است.

به گزارش هوشیو به نقل از خبرگزاری فارس، ‌امیر سرتیپ‌دوم عباس عظیمی، فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تبریز، با اشاره به ماموریت پدافند هوایی کشور در سال‌های ابتدایی انقلاب، یادآور شد: در دوران جنگ تحمیلی، وظیفه پدافند هوایی، تأمین امنیت مناطق حساس و مراکز مهمی چون پالایشگاه‌ها و اسکله‌ها به‌وسیله استقرار سامانه‌های ضدهوایی در این مناطق بود. درحالی‌که بسیاری از مناطق حساس مانند پل‌ها، سدها‌، جزایر نفتی و پالایشگاه‌ها، تحت حملات ناجوانمردانه قرار داشت، پدافند هوایی مأموریت یافت، تا سامانه‌های خود را گسترش دهد و امنیت هوایی کشور را بیش از پیش تأمین کند.

وی با اشاره به تحریم‎‌های بین‌المللی و محدودیت‌های سلاح و ادوات، فرمایشات رهبری و رشادت و ایثار و جانفشانی نیرو‌های پدافند هوایی را راهگشا و فعلی معجزه‌آسا در تأمین امنیت هوایی کشور طی سال‌های جنگ تحمیلی دانست و افزود: در این زمان به‌علت ناامنی هوایی، حتی یک پرواز مهم لغو نشد و حتی یک روز فرودگاه‌های کشور بسته نشد.

عظیمی در ادامه به بیان برخی از آمار و ارقام پدافند هوایی کشور طی سال‌های دفاع مقدس پرداخت و تصریح کرد: طی سالیان دفاع مقدس، پدافند هوایی کشور موفق شد با ساقط‌ ‌کردن ۶۸۰ فروند عملیات تهاجمی دشمن، دو میلیون هدایت پروازی و تأمین امنیت آن‌ها و بیش از ۴۸ هزار عملیات کشف، به مأموریت خود عمل کند. پدافند هوایی توانست تنها در عملیات والفجر ۸ بیش از ۷۰ پرنده دشمن را ساقط کند.

او در ادامه به پیشرفت‌های پدافند هوایی کشور در سالیان پس از انقلاب پرداخت و اشاره کرد: در پیش از انقلاب، تنها ۳۰ درصد آسمان کشور تحت کنترل رادار‌ها بود و تعداد این رادار‌ها به بیش از انگشتان یک دست نمی‌رسید که همین تعداد هم توسط مستشاران و کشور‌های خارجی، وارد ایران شده بود. حداکثر برد رادار‌های ما در زمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۳۰۰ کیلومتر هم نبود، اما امروزه این مقدار به بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر رسیده است. به یاری خدا و تلاش جوانان این مرزو‌بوم، در حال حاضر کل آسمان کشور تحت پوشش رادار‌هایی قرار دارد که ساخت و توسعه آن‌ها، تماماً مبتنی بر دانش بومی و داخلی است.

عظیمی خاطرنشان کرد: با فرمان رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در شعار آغازین فعالیت‌های دانش‌بنیان، پدافند هوایی کشور استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی، لیزر، پلاسما، کوانتوم و نانو را در دستور کار خود قرار داده است. ما تحت شدیدترین حملات دشمن قرار داریم، اما در همین شرایط توانستیم در تولید انواع رادارها، حساسه‌ها و سامانه‌های موشکی به خودکفایی برسیم و متناسب با تهدیدهای پیش‌رو، فناوری مورد‌نیاز را توسعه دهیم.

وی اذعان داشت: اخیراً در زمینه انتقال سامانه‌های زمین به هوا، اقدامات بی‌نظیری بر روی پهبادها صورت گرفته که در سطح دنیا بی‌سابقه است. پدافند هوایی، همانطور ‌که هشدار می‌دهد عمل می‌کند و هر متجاوزی با تیرهای آتشین ما روبه‌رو خواهد شد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب به این نکته اشاره کرد که ایران به دنبال جنگ نیست، اما امنیت کشور خط قرمز ماست و عمق نفوذ راهبردی کشور، هرروزه بیش از پیش رو به پیشرفت و گسترش است.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]