40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 هوش مصنوعی و ChatGPT در بازاریابی تلفنی حرف اول را می‌زنند

هوش مصنوعی و ChatGPT در بازاریابی تلفنی حرف اول را می‌زنند

  • رونمایی از ChatGPT موجی آغاز کرده است که شرکت‌های فناوری را به سوی ادغام هوش مصنوعی مولد در محصولات و نرم‌افزارهایشان سوق می‌دهد.
  • شرکت نرم‌افزاری Salesforce به‌زودی محصولی ارائه خواهد داد که از مدل‌های پیشرفته OpenAI برای کمک به بازاریاب‌ها، کارکنان بخش خدمات مشتریان و توسعه‌دهنده‌های نرم‌افزار استفاده می‌کند و با حذف رویه‌های تکراری، کار روزمره آن‌ها را ساده‌تر می‌کند.
  • یکی از مشکلات شغلی بازاریاب‌ها که به لطف هوش مصنوعی مولد، حذف خواهد شد، نوشتن ایمیل‌های خسته‌کننده است.

کلارا شیه، مدیرعامل شرکت نرم‌افزاری Salesforce، معتقد است که ابزارهای هوش مصنوعی مولد، همچون ChatGPT توانسته‌اند رویکرد شرکت‌ها و بازاریاب‌ها را برای برقراری تعامل با مشتریان تغییر دهند و به‌تدریج این مسئله را بهبود بخشند.

وی در این خصوص می‌گوید: «بازاریاب‌های امروزی از انجام کارهای تکراری همچون نوشتن ایمیل‌ خسته شده‌اند و ترجیح می‌دهند به تعامل با مشتری بپردازند؛ اما تا وقتی این فعالیت‌های تکراری وجود داشته باشند، فرصت کارهای ذهنی‌تر و چالش‌برانگیزتر را پیدا نمی‌کنند.»

شیه بین استفاده مردم عادی از هوش مصنوعی مولد و استفاده مشتریان تجاری و شرکت‌ها تمایز قائل می‌شود و می‌گوید: «شرکت‌ها برای نوشتن شعر یا داستان‌های خنده‌دار از مدل‌های هوش مصنوعی استفاده نمی‌کنند، بلکه برای نوشتار ایمیل‌های بازاریابی یا پاسخ‌دهی به مشتریان این فناوری را به کار می‌گیرند.»

ChatGPT در بازاریابی تلفنی

چند روز پیش، شرکت Salesforce از محصولی به نام «GPT انیشتین» رونمایی کرد و آن را اولین فناوری هوش مصنوعی مولد در حوزه مدیریت روابط مشتریان (CRM) خواند. این سیستم از هوش مصنوعی مولد و فناوری به‌کاررفته در ChatGPT استفاده می‌کند، تا ایمیل‌های بازاریابی را شخصی‌سازی نماید، به سؤالات مشتریان پاسخ دهد، کدنویسی را برای برنامه‌نویس‌ها خودکار سازد و به فعالیت‌های دیگر هم کمک کند.

شیه در ادامه می‌گوید: «هدف اصلی از این کار، کم کردن فاصله بین کاربرد تجاری هوش مصنوعی مولد با مشتریان است. این کار باید فارغ از اندازه کسب‌وکارها و با تمرکز بر خروجی نهایی آن‌ها انجام شود.»

استفاده شرکت‌ها از ChatGPT

از زمانی که شرکت OpenAI محصول جدیدش ChatGPT را در اختیار عموم مردم گذاشته است، تقریباً تمامی شرکت‌های فناوری به دنبال این کار هستند که محصول خودشان را در حوزه هوش مصنوعی مولد ارائه دهند.

مایکروسافت نیز به‌تازگی اعلام کرده است محصول مشابهی برای حوزه مدیریت روابط مشتریان و برنامه‌ریزی منابع سازمان (ERP) معرفی خواهد کرد، تا با خدمات جدید شرکت Salesforce رقابت کند.

از سوی دیگر، هوش مصنوعی مولد گوگل به نام Bard هم از داخل شرکت و هم از سوی سرمایه‌گذاران با انتقاداتی روبه‌رو شده است و منتقدان بر این باورند که توسعه و ارائه این محصول با عجله انجام شده است.

مارک زاکربرگ نیز از خلق محصولات جدید در متا خبر داده است که قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد را در اختیار فیسبوک و اینستاگرام قرار می‌دهند.

شرکت رسانه‌ای Snap نیز در ماه فوریه اعلام کرد که به‌زودی ربات ChatGPT را در نرم‌افزار خود تعبیه خواهد کرد.

ChatGPT در بازاریابی تلفنی و

شرکت Salesforce طی اعلامیه دیگری از راه‌اندازی نرم‌افزار ChatGPT برای Slack خبر داده است. این نرم‌افزار به نوشتن پیام و خلاصه‌برداری از مکالمات کمک می‌کند. شرکت Salesforce Ventures که یکی از زیرمجموعه‌های Salesforce به شمار می‌رود، صندوق ۲۵۰ میلیون دلاری برای حوزه هوش مصنوعی مولد احداث کرده است.

حقیقت آن است که موج اشتیاق برای ChatGPT از دنیای فناوری فراتر رفته است. شرکت کترپیلار، سازنده تجهیزات ساخت‌وساز و شرکت Wells Fargo، به عنوان یک شرکت خدمات مالی، از جمله شرکت‌هایی هستند که بر ادغام هوش مصنوعی در برنامه‌هایشان تمرکز کرده‌اند.

شیه در انتها اضافه می‌کند: «دستاوردهایی که مشاهده می‌کنید، یک‌شبه محقق نشده‌اند. Salesforce نزدیک به هفت سال است که در این مسیر گام بر می‌دارد؛ سیستم انیشتین برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد، اما در حال حاضر با کمک هوش مصنوعی، نزدیک به ۲۰۰ میلیارد پیش‌بینی را در روز تولید می‌کند. ادغام ابزارهای هوش مصنوعی در زندگی کارکنان از اهمیتی حیاتی برخوردار است. بسیاری از کارکنان، احساس فرسودگی می‌کنند و بار کاری سنگینی را به دوش می‌کشند، در حالی که بیشتر این بار کاری، ناشی از فعالیت‌های تکراری و پیش‌پاافتاده است.»

شیه نقش هوش مصنوعی در بهینه‌سازی زندگی شغلی کارکنان را به نقش گوگل‌مپ در بهینه‌سازی مسیر سفر افراد تشبیه می‌کند. این ابزارها در انجام مسائل و فعالیت‌های روزمره به کارکنان کمک می‌کنند، اما شرکت‌ها باید مطمئن شوند که داده‌های مصرف‌کنندگان ایمن باقی می‌ماند و حریم خصوصی‌شان حفظ می‌شود.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]