40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 هوش مصنوعی یا انسان؟ GPTZero ابزاری برای مشخص کردن نویسنده واقعی مقاله‌ها

هوش مصنوعی یا انسان؟ GPTZero ابزاری برای مشخص کردن نویسنده واقعی مقاله‌ها

دانشجویان سراسر جهان وقتی آخرین ربات‌چت هوش مصنوعی به بازار عرضه شد، از قابلیت‌های مقاله‌نویسی آن هیجان‌زده شده بودند. اگرچه قبلاً چت‌بات‌های زیادی وجود داشت، اما هیچ‌کدام به خوبی ChatGPT که توسط OpenAI تأسیس شده بود و به وسیله ایلان ماسک به‌طور رایگان در دسترس عموم قرار گرفته بود، کار نکرده‌اند. در واقع، ChatGPT یک چت‌بات به‌روزرسانی‌شده بود. بنیانگذار تسلا به شوخی درباره این چت‌بات گفته بود: «به لطف ابزار جدید مفید، نوشتن تکالیف آموزشی در آینده یک کار اضافی خواهند بود.»

اما به نظر می‌رسد که این رویاها نقش بر آب شده‌اند، زیرا یک دانشجو ابزار وب‌سایتی ایجاد کرده که طبق گزارش‌ها می‌تواند تشخیص دهد که آیا مقاله‌ها توسط ابزار هوش مصنوعی نوشته شده‌اند یا انسان آن‌ها را نوشته!

ادوارد تیان، دانشجوی دانشگاه پرینستون، وب‌سایت GPTZero را برای مهار تقلب ایجاد کرده است. این جوان ۲۲ ساله در اوایل این ماه در توییتر نوشت: «من سال جدید را صرف ساختن GPTZero کردم. GPTZero برنامه‌ای است که می‌تواند به سرعت تشخیص دهد که یک مقاله را انسان نوشته است یا ChatGPT!»

GPTZero

او در حال آماده کردن چند دمو است، تا نشان ‌دهد استفاده از این نرم‌افزار چقدر آسان است. تنها کاری که افراد باید انجام دهند این است که یک پاراگراف از متن را کپی کنند و آن را در نرم‌افزار GPTZero قرار دهند، تا نتیجه را به آن‌ها نشان دهد. پس از آن، در پایین صفحه سایت برای آن‌ها مشخص می‌کند که آن مقاله به احتمال زیاد یا کم توسط یک ربات هوش مصنوعی نوشته شده یا یک انسان آن را نوشته است.

این کارشناس ارشد علوم کامپیوتر و روزنامه‌نگاری در مورد انگیزه‌ای که برای ایجاد این فناوری داشته گفته است: «به طور خلاصه، تبلیغاتی که برای chatGPT می‌شود، زیادند؛ اما نکته اینجاست که ما به عنوان یک انسان باید بدانیم که آیا واقعاً این مقالات را هوش مصنوعی نوشته است؟» البته اینکه این فناوری چقدر دقیق است، جای گفتگو دارد؛ اما خود تیان اعتراف کرد که تحقیقش هنوز در مرحله توسعه است و در این خصوص نوشت: «این پژوهش در حال حاضر بدون مشکل است، اما چند هفته آینده را صرف بهبود مدل و تجزیه و تحلیل آن خواهم کرد.»

هرچند تیان این ابزار را ایجاد کرده، اما به هوش مصنوعی و چت‌بات بی‌علاقه نیست. او در گفتگو با Buzzfeed گفت: «هوش مصنوعی اینجاست که برای ماندگار شدن حرفی برای گفتن دارد. نوشته‌هایی که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شوند، به مرور، بهتر و بهتر می‌شوند. من در مورد این آینده هیجان‌زده هستم، اما به هر حال، باید مسئولانه در مورد آن بیندیشیم. من هم خواهان این هستم که مردم از ChatGPT استفاده کنند، اما باید این کار تدابیر امنیتی هم داشته باشد.»

این دانشجو گفت که معلمان در سراسر جهان با او تماس گرفته‌اند و این گفته او جای تعجب ندارد، چراکه ChatGPT به‌شدت در حال نفوذ در مدارس و آموزشگاه‌هاست.

به عنوان مثال، دارن هیک، استاد فلسفه دانشگاه فورمن، وقتی متوجه شد که یکی از دانشجویانش برای خلاصی از درس‌ها از قدرت هوش مصنوعی برای انجام تکالیفش استفاده کرده، تعجب کرد. او در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «امروز، اولین سارقی را که با استفاده از نرم‌افزار هوش مصنوعی، تکالیفش را نوشته دستگیر و معرفی کردم، چون فکر کردم ممکن است برخی از افراد در مورد جزئیات کنجکاو باشند. او از ChatGPT استفاده کرده، یک ربات‌چت پیشرفته که پاسخ‌هایی شبیه انسان به درخواست‌ها می‌دهد.»

مقاله آن دانشجو درباره فلسفه بود و اگرچه به نظر می‌رسید دستورزبان و نحو بی‌عیب و نقصی دارد، اما یک مسئله مهم وجود داشت که او را نگران کرد: معنی نداشت! البته برای کسی که موضوع مقاله را نمی‌دانست، کاملاً خواندنی و قانع‌کننده بود، اما کارت قرمز داشت! استاد هیک با دانشجو روبه‌رو شد و او نیز به نیرنگ خود اعتراف کرد و در نتیجه در کلاس درس، شکست خورد.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]