40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 هیوندای ویا ربات‌های لجستیک خودران را تجاری می‌کند

هیوندای ویا ربات‌های لجستیک خودران را تجاری می‌کند

هیوندای ویا قصد دارد فروش ربات‌های لجستیک خودران را آغاز نماید. این ربات‌ها از سال ۲۰۲۴ به کارخانه خودروهای برقی هیوندای موتور (EV) و کارخانه هیوندای موبیس در ایالات متحده عرضه خواهند شد.

به گزارش هوشیو، هیوندای ویا، دومین تامین‌کننده بزرگ قطعات خودرو در کره جنوبی پس از هیوندای موبیس، روز سه‌شنبه اعلام کرد که فروش ربات‌های  AMRو AGV را برای حمل کالا به مقصد، آغاز خواهد کرد. AMRها ربات‌های متحرک خودرانی هستند که می‌توانند به تنهایی حرکت ‌کنند، در‌حالی‌که AGVها وسایل‌نقلیه هدایت‌شونده خودکاری هستند که مسیرهای مشخص و ثابتی را برای حمل‌و‌نقل کالا دنبال می‌کنند. با استفاده از این ربات‌ها، شرکت‌ها می‌توانند کارایی و سرعت خود را در تحویل کالا افزایش دهند و هیوندای ویا در حال ساخت‌و‌فروش این ربات‌هاست، تا وسایل بدون نیاز به کنترل افراد حمل شوند.

این ربات‌ها از سال ۲۰۲۴ به کارخانه خودروهای برقی گروه هیوندای موتور و کارخانه هیوندای موبیس در ایالات متحده عرضه خواهند شد.

ربات‌های متحرک خودران (AMR) ساخته‌شده توسط هیوندای ویا، در دو مدل مختلف با ظرفیت‌های حمل بار متفاوت عرضه می‌شوند. یک مدل حداکثر ظرفیت بارگیری ۱۰۰۰ کیلوگرم را دارد، در‌حالی‌که مدل دیگر می‌تواند تا ۳۰۰ کیلوگرم را حمل نماید. این ربات‌ها مجهز به حسگرهای LiDAR (حسگرهایی شبیه رادار که از لیزر به جای امواج رادیویی استفاده می‌کنند) هستند که برای ایجاد نقشه‌های بلادرنگ از محیط کارخانه و حمل‌و‌نقل کالاها استفاده می‌شوند.

هیوندای ویا ربات‌های لجستیک خودران

فناوری‌های مورد استفاده هیوندای در  این ربات‌های لجستیک به این صورت است، هنگامی که این ربات‌ها نقشه‌هایی را برای یافتن بهترین مسیر ایجاد می‌کنند، ابتدا مناطق خطرناک را شناسایی کرده و از آنها اجتناب می‌کنند. مناطق خطرناک در نقشه به طور جداگانه طبقه‌بندی و علامت‌گذاری شده‌اند، تا به ربات کمک کنند تا کارآمدترین و ایمن‌ترین مسیر را ایجاد نماید. این ربات‌ها از حسگر ویژه‌ای به نام LiDAR برای تشخیص موانع پیش‌روی خود و دوری از آن‌ها و دوربین سه‌بعدی برای بهبود پایداری رانندگی‌ خود استفاده می‌کنند. در واقع، دوربین در این سیستم برای تأیید موقعیت‌هایی استفاده می‌شود که حسگر LiDAR نمی‌تواند آنها را تشخیص دهد، تا از برخورد با آنها در حین حمل‌و‌نقل جلوگیری نماید.  

به عبارت ساده، هیوندای ویا از ترکیبی از فناوری‌های اینترنت اشیاء (IoT) و هوش مصنوعی (AI) برای ایجاد ربات‌هایی استفاده کرده است که می‌توانند محیط‌ها و اتفاقات را درک کنند و با تغییر فرایندها و شرایط متغیر در محیط پیچیده کارخانه سازگار شوند. فناوری اینترنت اشیا به ربات‌ها اجازه می‌دهد تا داده‌ها را از حسگرهای مختلفی که در سراسر کارخانه قرار گرفته‌اند، جمع‌آوری کنند و به آن‌ها درک بهتری از محیطشان می‌دهد. فناوری هوش مصنوعی به ربات‌ها کمک می‌کند تا براساس این داده‌ها تصمیمات هوشمندانه بگیرند و به آن‌ها اجازه می‌دهد رفتار خود را در صورت نیاز، حتی زمانی که فرایندها تغییر می‌کنند یا چندین ربات به طور همزمان کار می‌کنند، تنظیم نمایند.

یکی از مقامات هیوندای ویا اظهار داشت: «ربات AMR ما می‌تواند با تعیین مسیر و تطبیق خود با هر شرایطی، اقلام مورد‌نیاز برای تولید در یک کارخانه خودروهای برقی را به خوبی حمل نماید. این قابلیت، AMR را به یک نوآوری در لجستیک خودروهای برقی تبدیل ساخته که می‌تواند در هر موقعیتی انعطاف‌پذیر بوده و شرایط را به نحو قابل قبولی اداره نماید. از سوی دیگر، AGVها وظیفه حرکت بدنه و قطعات خودرو را در مسیری از پیش تعیین‌شده بر‌عهده دارند که به بهبود بهره‌‌وری کمک می‌کند.»

این شرکت قصد دارد AMRها و AGVها را با استفاده از سیستم معماری مدولار یکپارچه (IMA) توسعه دهد. IMA روشی برای توسعه وسایل‌نقلیه و سایر محصولات است که شامل استانداردسازی و مدولار کردن اجزای کلیدی می‌شود و به کارآمدتر کردن فرایند تولید و سازگاری با نیازهای مختلف مشتریان کمک می‌کند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]