40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 سند هوش مصنوعی در دانشگاه علوم پزشکی مجازی پیش‌نویس شد

سند هوش مصنوعی در دانشگاه علوم پزشکی مجازی پیش‌نویس شد

دکتر آرش خجسته، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مجازی و دبیر شورای آموزش مجازی، از تهیه شدن پیش‌نویس سند هوش مصنوعی توسط کمیته هوش مصنوعی در دانشگاه علوم پزشکی مجازی خبر داد.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی مجازی، نخستین نشست شورای عالی آموزش مجازی در دولت سیزدهم با حضور کلیه اعضای این شورا و دکتر ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت، برگزار گردید.

در آغاز این نشست، دکتر آرش خجسته، گزارشی مختصر از تاریخچه تشکیل شورای عالی آموزش مجازی در وزارت بهداشت و فعالیت‌های آن ارائه کرد و در مورد برنامه نشست توضیح داد: در اولین جلسه شورای عالی آموزش مجازی به بررسی وضع موجود کشور در حوزه هوش مصنوعی پرداخته می‌شود و بعد به اعلامِ اهم فعالیت‌هایی که در این حوزه برنامه‌ریزی یا آغاز شده است می‌پردازیم.

دکتر خجسته گفت: در دانشگاه علوم پزشکی مجازی برنامه‌های گوناگونِ مربوط به یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی در درست برنامه‌ریزی و اجرا قرار دارد و ما قصد داریم از این پس گزارش عملکرد دانشگاه در این زمینه را هر سه ماه یک بار در اختیار شورای عالی آموزش مجازی قرار دهیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مجازی گفت: کشورهای زیادی هوش مصنوعی را به شکل ویژه در نرم‌افزارهای مختلف به کار گرفته‌اند. برنامه استراتژیک دانشگاه‌ها مشخص می‌کند که ارائه خدمات سلامت از اجزای تفکیک‌ناپذیر هوش مصنوعی به شمار می‌آید.

او با اشاره به اینکه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، مراکز قدرتمند اطلاعات هستند اظهار داشت: می‌توان از اطلاعات موجود در مراکز درمانی بهترین بهره را برد و پرونده‌ها را در بستر بلاکچین آورد تا در هر مکان و در کمترین زمان بتوان از آن‌ها بهره‌برداری کرد. کشور ما در زمینه هوش مصنوعی در سطح منطقه دارای مقام دوم و در سطح جهان دارای رتبه دوازدهم است که این رتبه‌ها با آنچه در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ آمده است فاصله دارد.

دبیر شورای آموزش مجازی، در پایان سخنان خود اعلام کرد: کمیته هوش مصنوعی در دانشگاه علوم پزشکی مجازی تشکیل شده است و این کمیته پیش‌نویس سند هوش مصنوعی را تهیه کرده است.

پس از سخنرانی دکتر آرش خجسته، همچنین دکتر کدخدایی، دبیر کمیته هوش مصنوعی دانشگاه علوم پزشکی مجازی، گزارشی از فعالیت‌های به‌انجام‌رسیده را همراه دستور جلسه ارائه کرد و گفت: برنامه تهیه‌شده دارای طرحی منسجم است که با هم‌اندیشی بزرگان این فن طراحی شده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم به اهداف بلند آن دست پیدا کنیم.

دکتر ابوالفضل باقری‌فرد، معاون آموزشی وزارت بهداشت، نیز ضمن اظهار خرسندی از اقداماتی که به عمل آمده است گفت: پس از فراگیر شدن ویروس کرونا همگان متوجه ضرورت قرار گرفتن آموزش مجازی و هوش مصنوعی در برنامه درسی شده‌اند.

او با اشاره به مطلوب بودن وضعیت برنامه‌ریزی‌ها بر اهمیتِ اقدامات سریع‌تر تأکید کرد و افزود: تمامی فعالیت‌های در نظر گرفته شده، دارای بهترین برنامه‌ریزی است و تمامی آن‌ها در طول هم قرار دارند. اما اگر بخواهیم چشم‌انداز هشت ساله داشته باشیم باید زودتر اقدام کنیم و برنامه‌ها را با سرعت بیشتری به اجرا درآوریم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت آموزش را تنها بخشی از فعالیت‌های دانشگاه علوم ‌پزشکی مجازی دانست و فضای کار این دانشگاه را بزرگ‌تر از این قلمداد نمود و در پایان خاطرنشان کرد: همه دانشگاه‌ها و ادارات ذی‌ربط باید در این امر مهم و ملی یاری‌دهنده باشند. هوش مصنوعی در حال حاضر در وزارت بهداشت متولی ندارد و به نظر می‌رسد که دانشگاه مجازی بهترین جایگاه برای جهت‌دهی و تعیین اهداف و همسو کردن فعالیت سایر دانشگاه‌ها با یکدیگر باشد.

پس از ارائه سخنرانی‌ها و گزارش‌ها، درباره موارد دستور جلسه شورای عالی آموزش مجازی مشورت صورت گرفت و اعضا پس از بحث و تبادل نظر موارد را تصویب کردند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]