40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 «الکسا» به کودکان کمک می‌کند که داستان منحصر‌به‌فرد خود را خلق کنند

«الکسا» به کودکان کمک می‌کند که داستان منحصر‌به‌فرد خود را خلق کنند

دستیار هوشمند الکسا با معرفی سرویس مبتنی بر هوش مصنوعی جدید خود تحت عنوان «Create with Alexa» به کودکان کمک می‌کند که یک داستان جذاب بسازند و هرشب به قصه منحصربه‌فرد خود گوش دهند.

روایت داستان شبانه برای کودکان، یکی از فعالیت‌های ضروری است که والدین سعی دارند آن را به نحو احسن انجام دهند؛ چراکه شنیدن قصه در بهبود فرایند خواب و افزایش دایره لغات کودکان نقش مؤثری دارد؛ اما یکی از چالش‌های مهمی که والدین با آن روبه‌رو هستند، کمبود خلاقیت است. روایت مستمر داستان‌های جذاب و غیرتکراری برای پدران و مادران، اگر غیرممکن نباشد، قطعا بسیار دشوار و زمان‌بر خواهد بود.

دستیار هوشمند شرکت آمازون با نام الکسا، چند سالی است که راه خود را به خانه کاربران باز کرده و به‌وسیله سیستم «Echo Show» امکانات فراوانی را در اختیار آنها قرار می‌دهد. جدیدترین این امکانات که Create with Alexa نام دارد، به کودکان و والدین کمک می‌کند که داستان‌های جدیدی خلق کنند. این داستان با استفاده از موسیقی و تصاویر متحرک جذاب برای کودکان روایت شده و سعی می‌کند چالش کمبود خلاقیت را برای همیشه از پیش روی والدین بردارد.

کمک الکسا به کودکان

برای اینکه از این قابلیت الکسا استفاده کنید، کافیست جمله «الکسا، یک داستان بساز» را به‌کار ببرید و سپس فاکتورهای مرتبط با داستان ازجمله سبک، شخصیت‌ها، لحن و… را مشخص کنید، تا پس از چند ثانیه، داستان منحصربه‌فرد شما خلق شود؛ اما در این میان، بسیاری از والدین نگران حریم خصوصی، مضرات و محتوای نامناسب این قابلیت الکسا هستند. والدین نگرانند که بر محتوای خلق‌شده نظارت کافی وجود نداشته باشد و داستانی نامناسب در اختیار کودکان قرار بگیرد.

در همین راستا Eshan Bhatnagar، مدیر محصول Alexa AI، توضیح می‌دهد: «ما از نگرانی کاربران پیرامون حفظ حریم خصوصی و احتمال انتشار محتوای نامناسب آگاه هستیم. به همین منظور، تمامی نگرانی‌ها درباره حریم خصوصی و محتوای مضر در نظر گرفته شده است. ما برای اینکه تجربه‌ای لذت‌بخش را برای خانواده‌ها به ارمغان بیاوریم، از فیلتر محتوا و قوانین نظارتی استفاده کردیم تا اطمینان پیدا کنیم که محتوای ایجاد‌شده، ایمن است.»

مدل زبانی هوش مصنوعی Create with Alexa با استفاده از داستان‌های نگارش‌شده آموزش دیده‌است و براساس بیانیه مطبوعاتی آمازون، قادر است تنها با ورود چند کلمه کلیدی، یک داستان منسجم خلق کند. همچنین این هوش مصنوعی به گونه‌ای آموزش دیده که تصاویر، حرکات، اشیاء و حالات چهره مناسبی را ایجاد کند تا به تکمیل روایت داستان کمک کند. موسیقی داستان نیز با استفاده از سازهای گوناگون و به کمک هوش مصنوعی ساخته می‌شود و یک الگوریتم تنظیم موزیک هوشمند بر این فرایند نظارت می‌کند، تا اطمینان حاصل شود که موسیقی با روند داستان انسجام دارد.

امکان دسترسی به قابلیت Create with Alexa با اجازه والدین بر روی دستگاه Echo Show کودکان امکان‌پذیر است. این قابلیت جدید درحال‌حاضر تنها به زبان انگلیسی در دسترس قرار دارد، اما به‌زودی امکان پشتیبانی از دیگر زبان‌ها و همچنین امکان اشتراک‌گذاری داستان‌ها به الکسا افزوده می‌شود.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]