40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 کنتور های هوشمند گاز در راه است

کنتور های هوشمند

کنتور های هوشمند گاز در راه است

کنتور های هوشمند گاز خانگی مبتنی بر فناوری NB-IoT محصولی از یک شرکت دانش‌بنیان است که به مشترکین خود این امکان را می‌دهد تا میزان مصرف انرژی خود، در طول ۷۰ روز گذشته را مشاهده کرده و بررسی‌ کنند که آیا جزو مشترکین پرمصرف به شمار می‌روند یا کم‌مصرف. شرکت مذکور یکی از شرکت‌های است که از زیرمجموعه‌های سرمایه‌گذاری صنعت نفت، محسوب می‌شود و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کنتور و رگلاتور در ایران به حساب می‌آید. علاوه بر این یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه هوشمندسازی کنتورهای گاز خانگی است.

امیرحسین فرخی، به عنوان مدیر توسعه کسب و کار یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد که کنتورهای گاز هوشمند تولیدشده در این شرکت، بر بستر فناوری NB-IoT در داخل کشور طراحی و ساخته شده و با همکاری شرکت ایرانسل و حمایت یکی دیگر از شرکت‌های بخش خصوصی نهایی و به بازار معرفی شده است.

فرخی در توضیحات مربوط به جزئیات این کنتورهای هوشمند گاز خانگی گفت: این کنتورها که به عنوان نسل جدید کنتورهای هوشمند در سراسر دنیا شناخته می‌شوند، اطلاعات و داده‌های مربوط در زمینه مصرف انرژی و گاز مشترکین خود را به اپراتور می‌فرستند. همچنین این کنتور می‌تواند از طریق گوشی‌های همراه هوشمند با مشترکین خود در تعامل باشد. به بیان ساده‌تر این کنتورهای هوشمند مبتنی بر فناوری NB-IoT این قابلیت را دارند تا با مشترکین خود از طریق گوشی همراه متصل شده و داده‌ها و اطلاعاتی مربوط به مصرف انرژی آن‌ها را در طی ۷۰ روز برایشان ارسال کند. بدین وسیله مشترکین از وضعیت میزان مصرف انرژی خود در این بازه زمانی مطلع شده و در نهایت قادر خواهند بود تا از این طریق بررسی کنند که آیا جزو مشترکین پرمصرف محسوب می‌شوند یا کم‌مصرف. در واقع اطلاعات ارسال شده از کنتورهای هوشمند می‌تواند در انتخاب الگوی مصرف درست و مناسب انرژی، به مشترکین کمک کند.

مزیت‌ مهم این کنتورهای مبتنی بر فناوری NB-IoT نسبت به کنتورهای موجود در کشور، در این است که این کنتورهای جدید توانایی ضریب اصلاح دمایی محیط و فضا را دارند و قرائت این کنتورها از راه دور ممکن و میسر خواهد بود.

فرخی به عنوان مدیر توسعه کسب و کار این شرکت اعلام کرد که قرار است تا در سال جاری، این کنتورهای هوشمند با اولویت مشترکین صنعتی به بهره‌برداری برسد. وی در ادامه توضیح داد که در فاز اول بهره‌برداری از این کنتورها، شهرهای تهران و همدان مجهز به این سیستم خواهند شد.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]