40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 گوگل در ماه مه یک رقیب قدرتمند برای چت GPT معرفی می‌کند

گوگل در ماه مه یک رقیب قدرتمند برای چت GPT معرفی می‌کند

گوگل تا حداکثر سه ماه آینده یک رقیب قدرتمند برای چت GPT معرفی خواهد کرد. ساندار پیچای مدیرعامل گوگل، در توضیح این محصول اظهار داشت، گوگل در حال آماده‌شدن برای نمایش «تعدادی تجربیات کاملا جدید برای کاربران، توسعه‌دهندگان و مشاغل» است. این تجارب جدید می‌تواند شامل هر چیزی از محصولات و خدمات جدید گرفته، تا روش‌های مختلف استفاده از محصولات و خدمات موجود باشد.

به گزارش هوشیو، با محبوبیت روزافزون فناوری هوش مصنوعی، شرکت‌های بزرگ فناوری اکنون میلیون‌ها دلار برای ساخت ابزارهای هوش مصنوعی خود سرمایه‌گذاری می‌کنند. یکی از این نمونه‌ها گوگل است که با رقابت سختی با سایر ابزارهای هوش مصنوعی روبه‌رو است و اکنون تصمیم گرفته که ابزار اختصاصی خود را بسازد. هدف گوگل ایجاد یک ابزار هوش مصنوعی قدرتمند است که بتوان از آن در محصولات و خدماتش استفاده کرده و به آن مزیتی در بازار رقابتی هوش مصنوعی بدهد.

بر اساس گزارش‌های خبری رسیده، گوگل در حال کار بر روی یک موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی، با ویژگی‌های شبیه به چت‌بات Chat GPT است. علاوه بر‌این موتور جستجو، گوگل در ۲۰ پروژه هوش مصنوعی دیگر سرمایه‌گذاری می‌کند تا بتواند با دیگر غول‌های فناوری رقابت کند. این پروژه‌ها بر حوزه‌های مختلفی از‌جمله پردازش زبان طبیعی، بینایی کامپیوتر، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی متمرکز هستند. این به گوگل کمک می‌کند تا در صنعت فناوری رقابتی باقی بماند و در فناوری هوش مصنوعی همچنان پیشرو باشد.

چت GPT

به دنبال موج هوش مصنوعی، مدیریت سطح بالای گوگل برای رقابت با Chat GPT اعلامیه «کد قرمز» صادر کرد. این اعلامیه در‌واقع فراخوانی برای اقدام اضطراری این شرکت بود، تا سرمایه‌گذاری هنگفتی در تحقیق و توسعه هوش مصنوعی به‌منظور همگامی با رقبا صرف نماید. ۲۰ پروژه هوش مصنوعی که گوگل در حال حاضر روی آنها کار می‌کند، در تلاشی هماهنگ با این اعلامیه بوده است. این برنامه‌ها شامل ابزارهای تولید تصویر، یک برنامه آزمایشی نمونه اولیه محصول و حتی یک حالت صفحه‌نمایش سبز برای سازندگان یوتیوب است که به آنها اجازه می‌دهد تنها با چند کلیک، ویدئوهایی با ظاهر حرفه‌ای ایجاد نمایند.

محبوبیت فزاینده Chat GPT تنها تهدیدی برای گوگل نیست، آنچه در این شرایط نگران‌کننده‌تر به نظر می‌رسد، این واقعیت است که مایکروسافت به‌تازگی با Chat GPT همکاری کرده و قصد دارد آن را باBing ، یکی از بزرگترین رقبای کروم، ادغام کند.

انتظار می‌رود چت‌بات گوگل روی دقت و ایمنی تمرکز کند و در عین حال با اطلاعات نادرست مبارزه نماید، موضوعی که در Chat GPT  در نظر گرفته نشده بود.

فوریت «کد قرمز» در پروژه‌های هوش مصنوعی گوگل نشان می‌دهد که این شرکت سعی دارد جلوتر از روندهای هوش مصنوعی باقی بماند. ساندار پیچای، مدیر‌عامل شرکت گوگل در مورد تلاش‌های هوش مصنوعی گوگل گفت که گوگل در حال آماده‌شدن برای اشتراک‌گذاشتن تجربیات کاملا جدید برای کاربران، توسعه‌دهندگان و مشاغل است.

این بدان معناست که Google در حال کار بر روی ایجاد محصولات و خدمات جدید و نوآورانه است که در آینده نزدیک در دسترس عموم قرار خواهند گرفت. ماهیت دقیق این تجربیات هنوز مشخص نیست، اما ممکن است شامل محصولات، خدمات یا برنامه‌های جدیدی باشد که به افراد کمک می‌کند تا از قدرت فناوری Google بهتر استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت در یادداشتی به کارکنان نوشت: «من به‌دلیل ارزش محصولات، خدمات و سرمایه‌گذاری‌های اولیه‌مان در هوش مصنوعی، به فرصت عظیمی که پیش روی ماست، اطمینان دارم. شرکت باید تصمیمات سختی بگیرد تا بتواند از فرصت‌هایی که در پیش رو دارد استفاده نماید.»

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]