Filter by دسته‌ها
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 رفتارشناسی ویروس کرونا به کمک هوش مصنوعی

رفتارشناسی ویروس کرونا به کمک هوش مصنوعی

به گزارش تحریریه هوشیو و به نقل از فرتاک نیوز، احسان بادفر، دانشجوی مقطع دکتری مهندسی برق، از دانشگاه خواجه نصیر، در گفتگو با این خبرگزاری به تلاش‌هایشان در راه مدل‌سازی از رفتار ویروس کرونا در سطح ایران خبر دادند و اذعان داشتند که: در این مطالعه شیوع ویروس کرونا را در سطح کشورمان بررسی کرده و از آن یک مدل به دست آوردیم. سپس بر طبق اطلاعات به دست آورده از وزارت بهداشت، مدل به دست آمده را اعتبارسنجی کردیم. پس از انجام این مطالعه دریافتیم که مدل ریاضی به دست آمده از رفتار ویروس کرونا، کاملاً با شرایط جامعه ایران انطباق داشت.

[irp posts=”20359″]

به گفته ایشان، در این مطالعه تلاش شد تا در مدل‌سازی انجام شده، افراد نسبت به ابتلا به ویروس کرونا به شش دسته متفاوت تقسیم شوند. این دسته عبارت بودند از: آلوده شدن، آلوده، بستری در بیمارستان، قرنطینه، افراد بهبودیافته و افراد فوت شده. سپس داده‌های به دست آمده از افراد جامعه را در هر کدام از این دسته‌ها قرار داده شد. خروجی اولیه این مطالعه ایجاد یک شناخت کلی از نحوه رفتار ویروس کرونا بود. ایشان تأکید می‌کند که در این مطالعه طبق محاسبات ریاضی، ضریب احتمال قرارگیری هر فرد در هر کدام از دسته‌های ذکر شده نیز بررسی شده است.

ویروس کرونا

استفاده از هوش مصنوعی

احسان بادفر در این مطالعه از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده کرده است تا بتواند رفتار کرونا را در شرایط اوج خطر و نیز در حالت معمولی مدل‌سازی و شناسایی کند. ایشان در ضمن این مطالعات اظهار داشتند که با توجه به نتایجی که به دست آوردند، می‌توانند بگویند که واکسیناسیون با سرعت بالا می‌تواند ما را به نقطه مطلوب ایمنی جمعی قریب به 80 درصد نزدیک‌تر کرده و با این احتساب می‌توانیم جزو کشورهای موفق در مهار ویروس کرونا باشیم. کشورهایی نظیر سوئد، هلند و نروژ.

در ضمن این مطالعه که با راهنمایی دکتر امیر حسین نیکوفر، عضو هیئت‌علمی دانشگاه خواجه‌نصیر انجام شده بود، همچنین تأکید شد که بر طبق تحقیقات انجام شده، علاوه بر واکسیناسیون قریب به 80 درصد جمعیت، رعایت شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی از جمله مؤثرین راه‌ها برای کنترل و حفظ سطح این بیماری در جامعه است.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.