40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 خوانش گروهی و کدنویسی هوش مصنوعی در یک دوره

خوانش گروهی و کدنویسی هوش مصنوعی در یک دوره

با توجه به رشد فناوری در حوزه هوش مصنوعی لزوم برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های خوانش متون مربوط به این حوزه بیش از پیش احساس می‌شود. به همین دلیل کارگروه هوش مصنوعی انجمن علمی دانشگاه آزاد کرج با همکاری انجمن کامپیوتر دانشگاه خوارزمی و انجمن علوم شناختی دانشگاه الزهرا (س)، اقدام به برگزاری نخستین دوره خوانش گروهی و کدنویسی هوش مصنوعی کتاب یادگیری ماشین کرده است.

کتاب یادگیری ماشین که عنوان کامل و اصلی آن Hands on Machine Learning است، اثری به قلم اورلین جرون (Géron Aurélien) است. این کتاب یادگیری ماشین را به کمک فریم‌ورک‌های توانمند پایتون در هوش مصنوعی، به خوانندگان مبتدی آموزش می‌دهد.

در کتاب یادگیری ماشین که در این دوره به خوانش گروهی آن پرداخته می‌شود فرض بر این قرار گرفته است که مخاطب هیچ چیز از یادگیری ماشین نمی‌داند. به همین دلیل مفاهیم و ابزارهای یادگیری ماشین به طور کامل شرح داده شده است.  با خوانش گروهی این کتاب تکنیک‌های یادگیری ماشین، از ساده‌ترین آن‌ها یعنی رگرسیون خطی (Linear Regression) تا تکنیک‌های پیچیده‌تر یادگیری عمیق را می‌توان با صرف زمانی نه‌چندان زیاد به‌راحتی آموخت.

در این کتاب حوزه هوش مصنوعی، به جای نوشتن همه‌ الگوریتم‌های یادگیری ماشین از صفر، از فریم‌ورک‌های موجود در پایتون استفاده شده است. فریم‌ورک‌ها و کتابخانه‌هایی که در این کتاب استفاده شده، Scikit-Learn، TensorFlow و Keras هستند. نویسنده در این کتاب فرض می‌کند که مخاطب تا حدودی تجربه‌ برنامه نویسی پایتون و کار با کتابخانه‌های نامپای، Pandas و Matplotlib را دارد. به همین دلیل علاقه‌مندان استفاده کامل از این کتاب، برای یادگیری پایتون و کتابخانه‌ی نامپای بهتر است مقدمات دوره‌های آموزش پایتون و آموزش کتابخانه نامپای را مطالعه کنند.

خوانش گروهی

گذشته از مباحث مذکور مخاطبانی که به ریاضیات یادگیری ماشین اهمیت می‌دهند و قصد دارند یادگیری ماشین را به صورت عمیق‌تر مطالعه کنند، داشتن درکی از دروس دانشگاهی ریاضیات، جبر خطی و آمار و احتمالات به آنان کمک خواهد کرد.

کسانی که به یادگیری ماشین علاقه دارند و قصد دارند آن را بیاموزند، یا این که با آن آشنا هستند و می‌خواهند مفاهیم آن را به شکل عمیق‌تری یاد بگیرند، با خوانش این کتاب به هدف خود خواهند رسید.

از جمله مباحث و موضوعاتی که در دوره خوانش کتاب نامبرده مطرح خواهد شد «ارائه خلاصه»، «گفت‌وگو و بحث»، «رفع اشکال» و «کدنویسی» است.

این دوره از هفته دوم  بهمن ماه برگزار خواهد شد و دوستداران می‌توانند  از طریق لینک https://b2n.ir/AI-Register برای شرکت در آن ثبت نام کنند.

رویداد هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]