40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 دستاوردهای شرکت پکتوس در حوزه پردازش گفتار

دستاوردهای شرکت پکتوس در حوزه پردازش گفتار

پکتوس فعالیت خود را از سال ۱۳۶۹ در حوزه کامپیوتر برای نابینایان آغاز کرد. شرکت پکتوس در حوزه پردازش گفتار در زمینه دستیارهای هوشمند فعال بوده و تاکنون ۱۰ دستگاه خود را ثبت اختراع کرده‌ است. عمده محصولات فناورانه این شرکت عبارتند از نرم‌افزار تبدیل متن به گفتار فارسی، صفحه کلید و نمایشگر لمسی بریل، سیستم انتقال مفاهیم تصویری به نابینایان، سامانه خدمات بانکی نابینایان،  سامانه نابینایان برای موز‌ه‌ها که در زمینه دسترس‌پذیری متون نوشتاری، آموزش مفاهیم تصویری، آموزش مهارت‌های رایانه، تحرک، جهت‌یابی و اشتغال نابینایان فارسی زبان اقدامی‌ را به انجام رسانده‌ است. یکی از مهم‌ترین پروژ‌ه‌های پکتوس طراحی و اجرای سامانه خدمات بانکی نابینایان است که حدود ۱۷۰ شعبه سراسر کشور به آن مجهز شده ‌است.

از جمله برخی افتخارات این شرکت شامل مبتکر برگزیده در ارائه خدمات کامپیوتری ویژه نابینایان نمایشگاه بین‌المللی تهران، برگزیده ویژه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی اطلاع‌رسانی و فرهنگ، کسب مقام اول در زمینه خدمت به نابینایان از کمیته بزرگداشت مقام دکتر محمد خزائلی، واحد تحقیق و توسعه نمونه کشور در سال ۱۳۸۲، دریافت تندیس بلورین اقتصاد سبز، دریافت ۷ مورد گواهینامه تائیدیه طرح ابتکاری از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، دریافت ۹ مورد گواهینامه ثبت اختراع و صادرات ۹ دستگاه برجسته‌نگار به کشورهای افغانستان و آلمان می‌شود.

در سال‌های اخیر، این شرکت علاوه بر فعالیت در زمینه تولید تجهیزات توانبخشی ویژه نابینایان، برنامه‌هایی را نیز در جهت دسترس‌پذیر کردن خدمات اجتماعی برای این قشر عملیاتی کرده ‌است. از جمله تولیدات سخت‌افزاری پکتوس می‌توان به ارائه دستگاه یادداشت الکترونیکی بریل گویا (اسفندیار)، ارائه چاپگر و ماشین تایپ بریل (فرهاد)، تولید اولین نسل از مانیتور بریل در ایران به نام دستگاه برجسته‌نگار، نرم‌افزار تبدیل متن به گفتار نوید و مبدل رایانه شخصی نوید اشاره کرد.

مبدل نوید، کیبورد بریلی بود که با اتصال یک کارت صدای اختصاصی به کامپیوتر و نرم‌افزار‌های تبدیل متن به گفتار، زمینه‌ی ‌استفاده بهتر نابینایان از کامپیوتر را فراهم می‌کند. دستگاه برجسته‌نگار نیز با هدف استفاده انفرادی کاربران نابینا تولید شده‌ است.

از سال ۱۳۹۲، در کنار تولیدات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای نابینایان، دسترس‌پذیر کردن خدمات مختلف اجتماعی در دستور کار شرکت پکتوس قرار گرفته ‌است. این برنامه‌ها عمدتاً با همکاری انجمن نابینایان ایران پیگیری می‌شود. در همین راستا، دسترس‌پذیر کردن خدمات شعب بانکی برای نابینایان برای اولین بار در ایران در سال ۱۳۹۴ در پست بانک اجرایی شد. با طراحی یک نرم‌افزار و با کمک گرفتن از دستگاه برجسته نگار، نابینایان می‌توانند کلیه خدمات بانکی ارائه شده در شعب بانک‌ها را خود به صورت مستقل انجام دهند.


شرکت دانش‌بنیان پکتوس در یک نگاه

شرکت پکتوس در حوزه پردازش گفتار


ما فهرستی از شرکت‌های فعال در حوزه پردازش گفتار را گردآوری کرده‌ایم تا در اختیار علاقه‌مندان و مخاطبان این حوزه قرار دهیم. در صورتی که شما نیز اطلاعات تکمیلی در خصوص این شرکت‌ها یا کسب‌و‌کارهای دیگری که از قلم افتاده‌اند دارید می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما ارسال نمایید و ما را در تکمیل این فهرست یاری نمایید.
هوشیو به عنوان پایگاه جامع هوش مصنوعی در ایران، ارائه‌دهنده به‌روزترین اخبار و مقالات این حوزه است.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]