40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 کاویان افزار ؛ متخصص راهکارهای سازمانی و ساخت‌و‌تولید

کاویان افزار ؛ متخصص راهکارهای سازمانی و ساخت‌و‌تولید

شرکت کاویان افزار یکی از شرکت‌های قدیمی حوزه بینایی ماشین در ایران است که از سال ۱۳۷۶ فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده‌است. حوزه فعالیت کاویان افزار در زمینه راهکارهای سازمانی و ساخت‌وتولید است. از جمله محصولات کاویان افزار می‌توان به سیستم‌های بینایی ماشین، بینایی و هدایت ربات و بینایی حرارتی اشاره کرد. دستگا‌ه‌های یکپارچه و هوشمند بینایی ماشین تولید شده از سوی شرکت کاویان افزار برای توسعه سیستم‌های اتوماسیون صنعتی و مدیریت تولید کارخانجات و مجتمع‌های صنعتی عرضه می‌شود.

از جمله کاربردهای این دستگا‌ه‌ها می‌توان به کنترل کیفیت محصولات در خطوط تولید، مرتب سازی و درجه بندی اتوماتیک محصولات و مواد اولیه، ماشین کاری اتوماتیک، یادگیری و هوشمند‌سازی ماشین‌های صنعتی، برنامه‌ریزی مسیر حرکت روبات‌های صنعتی، بینایی دو بعدی و سه بعدی هندسی، بازرسی حرارتی مادون قرمز و کنترل فرآیند ذوب اشاره کرد.

این شرکت در طراحی و تولید محصولات خود از استانداردهای مؤسسات و انجمن‌های بین‌المللی پیروی می‌کند تا بتوانند ضمن حفظ حقوق سایر تولید‌کنندگان محصولات مرتبط، به راحتی در یک سیستم کنترل و اتوماسیون صنعتی استاندارد، یکپارچه شوند. محصولات شرکت کاویان افزار می‌تواند با سایر کنترل کنند‌ه‌های یک شبکه صنعتی مبادله داده کند. یکی دیگر از کاربردهای بینایی ماشین در کنترل کیفیت ورق‌های فلزی است. حفر‌ه‌های کوچک، ترک‌ها و خراشیدگی‌های عمیق از جمله عیوب فرآیند نورد آلیاژها و فلزات هستند. در کنترل پانل دستگاه بینایی ماشین، این نواقص طبقه‌بندی و در نتیجه برای فروش قابل درجه‌بندی می‌شوند.

از دیگر کارکردهای سیستم بینایی ماشین در دستگا‌ه‌های بازرسی برای بازرسی محصولات است. به منظور ارزیابی کیفی مشخصات فنی محصول در ابعاد، رنگ و بافت آن، خطوط تولید به ایستگا‌ه‌های اتوماتیک بازرسی بصری تجهیز می‌شوند. دستگا‌ه‌های بازرسی به روش بینایی ماشین راه حل مناسبی برای افزایش بازدهی و کاهش هزینه‌های کنترل کیفیت هستند.

ماشین کاری اتوماتیک

جوشکاری، برش، فرز و نقاشی قطعات با روبات‌های هدایت شونده با فیدبک بینایی ۲ یا ۳ بعدی انجام می‌شود. شرکت کاویان افزار علاوه بر سیستم عامل هدایت و کنترل بازوهای روباتیک، فیدبک‌های بینایی این ربات‌ها را نیز طراحی و تولید کرده‌است. این سیستم‌ها برای برنامه ریزی مسیر حرکت بازوهای روباتیک استفاده می‌شوند. روبات‌های بینا برای جابجایی مواد و قطعات در خطوط تولید نیز کاربرد دارند. روبات‌های خبره عملیات دقیقی را می‌توانند انجام دهند که برای کارگران خبره زحمت فراوانی دارد.

تصویربرداری حرارتی یکی از روش‌های اندازه‌گیری بدون تماس و نگاشت دما است. در این روش از تابش مادون قرمز اشیاء برای ترموگرافی آنها استفاده می‌شود. شرکت کاویان افزار بسته نرم افزاری Infrashot System را بعنوان یک نگارنده حرارتی اتوماتیک برای بازرسی‌های ترموگرافیک مادون قرمز طراحی و تولید کرده‌است. این ابزار در عملیات تعمیر و نگهداری پیشگیرانه و پایش وضعیت استفاده می‌شود. همینطور بعنوان یک ابزار دقیق برای ثبت همزمان پروفایل دما می‌توان از آن استفاده کرد.


کاویان افزار در یک نگاه

کاویان افزار


ما فهرستی از شرکت‌های فعال در حوزه بینایی ماشین را گردآوری کرده‌ایم تا در اختیار علاقه‌مندان و مخاطبان این حوزه قرار دهیم. در صورتی که شما نیز اطلاعات تکمیلی در خصوص این شرکت‌ها یا کسب و کارهای دیگری که از قلم افتاده‌اند دارید می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما ارسال نمایید و ما را در تکمیل این فهرست یاری نمایید.
هوشیو به عنوان پایگاه جامع هوش مصنوعی در ایران، ارائه‌دهنده به‌روزترین اخبار و مقالات این حوزه است.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]