40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 وب سرویس های آمازون یا مایکروسافت آژور  و یا سکوی ابری گوگل؟ گواهینامه کدام دوره بهتر است؟

وب سرویس های آمازون یا مایکروسافت آژور و یا سکوی ابری گوگل؟ گواهینامه کدام دوره بهتر است؟

وب سرویس های آمازون یا مایکروسافت آژور و یا سکوی ابری گوگل سه تا از بزرگ‌ترین بسترهای ابری هستند که توسط کسب‌وکارهای بسیاری در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند. متخصصان زیادی به دنبال ارتقای مهارت‌ها و افزایش جذابیت خود برای کارفرمایان هستند. آن‌ها باید برای آموزش و کسب گواهینامه از یکی از این سه بستر استفاده کنند. حال سؤال این است که کدام یک؟

در این پست، ما این سه بستر را کنار هم می‌گذاریم تا بررسی کنیم که با توجه به مهارت، اهداف و تجربیات افراد، انتخاب کدام بستر برای یک متخصص منطقی‌تر است.

بستر ابری چیست؟

بستر ابری مجموعه‌ای از خدمات، برنامه‌ها و بعضی ‌اوقات سخت‌افزارها (به عنوان مثال سرورهای از راه دور) است که سایر کسب‌وکارها می‌توانند از آن‌ها برای ارتقای خدمات خود استفاده کنند. بستر ابری شامل مواردی مانند مدیریت پایگاه داده، فضای ذخیره‌سازی ابری، خدمات اینترنت اشیاء، امنیت و موارد دیگر است. گاهی اوقات بستر ابری به‌عنوان “زیرساخت به‌عنوان یک سرویس” نیز نامیده می‌شود.

بسترهای ابری اساساً راه‌حل‌های مقیاس‌پذیر برای ذخیره، بازیابی و دست‌کاری داده‌ها در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهند. به‌این‌ترتیب این کسب‌وکارها می‌توانند رشد کنند تا نیازهای مشتری را برآورده کنند. از بزرگ‌ترین مزیت این سرویس‌ها این است که کسب‌وکارها به‌اندازه‌ای که از زیرساخت‌ها استفاده کنند هزینه می‌پردازند، این مسئله، بسترهای ابری را به  یک گزینه مطلوب برای کسب‌وکارها تبدیل کرده است. در حالی که در ابتدا برخی نگرانی‌ها در مورد امنیت و حریم خصوصی بسترهای ابری وجود داشت اما اکنون اکثریت قریب به ‌اتفاق کسب‌وکارهایی که به فضای ابری مهاجرت کرده‌اند به چنین خدماتی اعتماد دارند.

بر اساس تحقیقات Gartner ارزش بازار زیرساخت به عنوان یک سرویس ۵۰.۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود. درنتیجه این مهارت برای هر حرفه‌ای در زمینه فناوری اطلاعات یک دارایی محسوب می‌شود.

گواهینامه وب سرویس های آمازون، مایکروسافت آژور یا سکوی ابری گوگل؟

با توجه به این موضوع، برای یادگیری باید در کدام یک از این بسترها وقت بگذارید و تلاش کنید؟ کدام یک منجر به فرصت‌های شغلی بیشتر و دستمزد بالاتری می‌شوند؟

وب سرویس های آمازون از زمان عرضه خود در سال ۲۰۰۶ بیشترین سهم را در بازار زیرساخت به عنوان یک سرویس داشته است. امروزه وب سرویس های آمازون تقریباً ۳۳ درصد سهم این بازار را از آن خود دارند، مایکروسافت آژور با ۱۶ درصد و سکوی ابری گوگل  با ۸ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. بنابراین ازنظر تعداد و تقاضای خالص، گواهینامه وب سرویس های آمازون بهترین بازده را برای حرفه‌ای‌ها دارد.

با این حال، نمی‌توان گفت بستری وجود دارد که بهترین پلتفرم برای همه حرفه‌ها است. هر یک از این بسترها خدمات منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهند که ممکن است کم‌وبیش برای یک مهارت خاص مفید باشد. علاوه بر این، اگر می‌خواهید برای یک کسب‌وکار خاص کار کنید، ممکن است لازم باشد ابتدا بدانید که آن شرکت از چه بستری استفاده می‌کند.

از نظر گستره‌ی خدمات، وب‌سرویس‌های آمازون بیش از ۱۷۵ سرویس را ارائه می‌دهند ازجمله:

  • ابزارهای توسعه‌دهنده
  • تجزیه‌وتحلیل
  • ذخیره‌سازی
  • مدیریت پایگاه داده
  • محاسبات
  • شبکه‌سازی
  • اینترنت اشیا
  • امنیت
  • مدیریت
  • برنامه‌های سازمانی

این موضوع، وب سرویس های آمازون را به گزینه‌ای مناسب برای شرکت‌هایی تبدیل می‌کند که به دنبال جایی هستند که چندین راه‌حل را و خدمات را یکجا ارائه دهد. آمازون معمولاً یک گزینه گران‌قیمت محسوب می‌شود و دارای یک مدل قیمت‌گذاری پیچیده است.

مایکروسافت آژور با طیف گسترده‌ای از خدمات، گزینه محبوب دیگری است. ادغام سایر سرویس‌هایی که ممکن است مشتریان با آن آشنا باشند مانند Office 365 و Teams مایکروسافت آژور را برای کسب‌وکارها به گزینه جذابی تبدیل کرده است.

از سکوی دیگر سکوی ابری گوگل خدمات کمتری ارائه می‌دهد و بیشتر روی یادگیری ماشین از طریق بستر قدرتمند خود یعنی تنسورفلو تمرکز دارد. با توجه به اینکه اخیراً یادگیری ماشینی موردتوجه بسیاری از کسب‌وکارها قرار گرفته است، یادگیری این فناوری تبدیل به یک مهارت ماندگار می‌شود که در آینده همواره به دردتان می‌خورد. این شرکت همچنین از روش‌های منبع باز استفاده می‌کند. با اینکه این اختلافات ممکن است در تصمیم کسب‌وکارها برای انتخاب بستر مناسب تأثیر بگذارد، اما در نهایت همه آن‌ها خدمات و ویژگی‌های کاملاً مشابهی را ارائه می‌دهند.

بنابراین، با توجه به این موضوع، کدام بستر ابری برای متخصصان فناوری اطلاعات بهترین است؟

بیایید نگاهی به گواهینامه وب سرویس های آمازون، مایکروسافت آژور و سکوی ابری گوگل بیندازیم. اگرچه ممکن است موارد خاصی وجود داشته باشد که گواهینامه گوگل یا مایکروسافت را به گزینه منطقی‌تری تبدیل کند (به طور مثال اگر می‌خواهید در یادگیری ماشین تخصص پیدا کنید) اما گواهینامه آمازون بدون شک بیشترین درخواست را دارد.

وب سرویس های آمازون پرکاربردترین پلتفرم ابری است که درهای زیادی را به روی شما باز می‌کند. برای ورود به این دنیای، می‌توان با گواهینامه Solutions Architect آمازون شروع کرد. همچنین Certified Azure Solutions Architect مایکروسافت یک گزینه عالی برای افزودن به گنجینه مهارت‌هایتان است. این گواهینامه برای تعداد زیادی از کسب‌وکارها که به خدمات مایکروسافت اعتماد دارند بسیار جذاب است. با این گواهینامه می‌توانید هدف‌گذاری عالی انجام دهید، اگرچه ابتدا افراد حرفه‌ای باید دوره‌های AZ-300 و AZ-301 را تکمیل کنند.

اگر هر دوی این گواهینامه‌ها را دارید، پس چرا این سه‌گانه را با کسب گواهینامه Professional Cloud Architect گوگل کامل نمی‌کنید؟ همچنین این دوره می‌تواند اولویت اصلی برای هر کسی باشد که به دنبال کسب مهارت یادگیری ماشین است. لازم به ذکر است متخصصان باید قبل از شروع این دوره، درک قابل‌توجهی از ابر و به‌ویژه فضای ابری گوگل داشته باشند.

با این توضیحات بهترین پاسخ در مورد اینکه کدام یک از این سه گزینه مناسب هستند چیست؟ هر سه گواهینامه را کسب کنید! همچنین می‌توانید با یک گواهینامه عمومی‌تر مانند CompTIA Cloud+ شروع به کارکنید که پایه مفیدی برای شروع است.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]