40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 کاربرد هوش مصنوعی برای خرده فروشان در جهان پساکرونا

کاربرد هوش مصنوعی برای خرده فروشان در جهان پساکرونا

در سال‌‌های اخیر خرده فروشان در هر اشکال و اندازه‌‌ای که بودند، توانسته‌اند در بسیاری از حوزه‌ها از قابلیت‌‌ها و مزایای هوش مصنوعی (AI) نفع ببرند. خرده فروشان درحال‌حاضر در ابتدای مسیر ارزیابی صحیح‌، توسعه و تولید راه‌حل‌‌های آینده هوش‌ مصنوعی و یادگیری ماشین (ML) قرار دارند.

علاوه بر این‌، برخی از خرده فروشان علیرغم پیشرفت‌هایی که هوش مصنوعی تاکنون به آن‌ها دست یافته، هنوز از توانایی‌های واقعی هوش مصنوعی و آن‌چه برای آن‌ها به همراه خواهد آورد آگاهی ندارند. این خرده فروشان هستند که باید از خود بپرسند: می‌خواهیم با هوش مصنوعی چه کار کنیم؟ واقعاً هوش مصنوعی چه سودی برای ما دارد و این فناوری برای مشتریان ما چه معنایی خواهد داشت؟

قدرت هوش مصنوعی

کاربردهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در بهبود عملیات خرده‌فروشی ‌به صورت آنلاین‌ و هم در فروشگاه‌ها یا انبارها بی‌شمارند. با این حال‌، ابتدا باید موانعی از جمله کیفیت و کمیت داده‌‌ها از سر راه برداشته شوند تا هوش مصنوعی در خرده فروشی بتواند واقعاً به قدرت برسد.

علی‌رغم این که بسیاری از خرده فروشان تا به امروز توانسته‌اند حجم زیادی از داده‌‌ها را جمع‌آوری کنند، اما هنوز هم با چالش به دست آوردن «داده بهتر» موجهند. منظور از داده‌های بهتر داده‌هایی‌ست همانند داده‌‌های تاریخی منطبق بر واقعیت‌، کامل و متنی باشند تا بتوان بیشترین استفاده را از مزایای هوش مصنوعی برد. این داده‌‌ها پایه و اساس عملکرد مدل‌‌های AI و ML هستند. این چالش در مسیر درک این نوآوری‌، ممکن است به راحتی نادیده گرفته شوند و در نتیجه تمرکز سازمان‌ها را از اهداف اساسی دور کند.

به عنوان مثال‌، یک راه‌حل هوش مصنوعی را در یک فروشگاه درنظر بگیرید که اطلاعات مشتریان (مانند رنگ مو‌، سایز و سبک لباس پوشیدن) را جمع‌آوری می‌کند تا براساس آن، محصولات جدیدی از مدل مو گرفته تا نحوه آرایش‌، مدل لباس و زیورآلات را به آن‌ها پیشنهاد دهد. این پیشنهادات ممکن است برای مشتریان بسیار جذاب باشد‌، به ویژه در دوران همه‌گیری کرونا، زیرا تماس با سایر افراد را حداقل کرده و امکان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را فراهم می‌آورد.

اهداف آتی

با توجه به تردیدهایی که در خصوص آینده فروشگاه‌‌های لوکس وجود دارد‌، ارائه تجربه خوب به مشتریان در هر فرصتی (که منجر به تشویق آن‌ها به بازگشتن به فروشگاه می‌شود) بسیار مهم است. در بازار رقابتی امروز‌، که در نتیجه چالش‌های همه‌گیری کرونا رقابت در آن شدیدتر نیز شده، مصرف‌کنندگان همچنان هم در دنیای واقعی و هم در دنیای دیجیتال با موانع جدی روبرو هستند. بنابراین‌، درک مزایای کلیدی این فناوری جدید‌، از جمله کاربردهای آن در حوزه تجربه مشتری، بسیار حائز اهمیت است.

اگر مشتریان بتوانند محصولات مدنظر خود را با کیفیتی مناسب و قیمتی پایین‌تر در جا‌ی دیگری پیدا کنند، قطعاً در بازار کانال همه‌کاره امروز به سراغ خرده فروشان متفاوتی می‌روند. تجربه و رضایت مشتری از طریق تقلب و جلب‌توجه به دست نمی‌آید، بلکه مشتری باید مطمئن شود که این فناوری می‌تواند قبل از آن که خیلی دیر شود، محصول موردنیازش را به دست وی برساند تا احساس رضایت کند و تجربه خوبی برایش رقم بخورد.

در عمل‌، این بدان معناست که عرضه‌کننده باید مطمئن شود که در محل موردنیاز‌، در زمان صحیح و مکان مناسب حداکثر موجودی ممکن را داشته باشد. این به معنای داشتن انبار و مرکز توزیعی یکدست است که می‌تواند در عین رعایت قانون فاصله‌گذاری اجتماعی‌، محصولات را هم به فروشگاه و هم به درب منزل مصرف‌کنندگان برساند. در این صورت، راه‌حل‌‌های هوش مصنوعی ارزش مثبت ایجاد می‌کنند.

تغییر خوب است

خرده فروشانی که از هوش مصنوعی در انبارهای خود استفاده کرده‌اند‌، شاهد پیشرفت‌‌های ملموسی در کارایی و دقت فرایند عرضه خود هستند. با ترکیب تاریخچه داده‌‌های با کیفیتِ سفارشات با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای درک بهتر جنبه‌‌های مختلف روند خرید‌، از جمله سفارشات الکترونیکی مصرف‌کنندگان‌، خرده فروشان می‌توانند در عملیات کسب‌وکار خود تجدید نظر کنند. برنامه‌‌ها را می‌توان دوباره سازماندهی کرد و منابع می‌توانند مجددا مرتب شوند، در حالی که سفارشات به طور یکپارچه اولویت‌بندی شده و گزینه‌‌های جدیدی برای تحویل محصولات فعال می‌شوند.

علاوه بر این‌، هوش مصنوعی این توانایی را به خرده فروشان می‌دهد تا زمان‌های اوج فروش مانند دوره بازگشایی مدارس یا موج گرمای ناگهانی ماه آوریل را بهتر مدیریت کنند. افزایش شدیدی که پس از بسته شدن فروشگاه‌‌ها در سال گذشته در میزان سفارشات الکترونیکی رخ داد، به خرده فروشان آموخت که در صورت وقوع موج جدید چطور باید خود را آماده کنند.

خرده فروشان با کمک هوش مصنوعی‌ پیش‌بینی‌‌های دقیق و جامعی در دست خواهند داشت که می‌توان از آن‌ها به منظور تسریع کل فرایند تدارکات و پاسخگویی کارآمد به چالش‌‌ها در لحظه استفاده کرد. خرده فروشان در هر سایز و نوع و اندازه‌ای می‌توانند از فرصت‌های بی‌شماری که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای آن‌ها فراهم آورده استفاده کنند تا بتوانند در کنار خرده‌فروشان بزرگ دنیا به رقابت بپردازند.

هوش مصنوعی صنعت خرده فروشانی را درنوردیده است و ارزش واقعی و دست‌یافتنی هوش مصنوعی را می‌توان با استفاده از الگوریتم‌‌های اثبات‌شده به دست آورد و از آن برای ایجاد تحولات اساسی در زنجیره تامین استفاده کرد.

انواع کاربردهای هوش مصنوعی در صنایع مختلف را در هوشیو بخوانید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]