40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 کوکاکولا با همکاری OpenAI استفاده از هوش مصنوعی را آغاز کرد

کوکاکولا با همکاری OpenAI استفاده از هوش مصنوعی را آغاز کرد

در میان موفق‌ترین شرکت‌های دنیا، کمتر موردی را می‌توان یافت که هنوز استفاده از هوش مصنوعی را در دستور کار خود قرار نداده باشد. طی ماه‌های گذشته، پتانسیل‌های شگفت‌انگیز این فناوری نوظهور برای همه آشکار شد و از کسب‌وکارهای کوچک گرفته تا واحدهای بزرگ صنعتی و تجاری، تلاش می‌کنند تا از مزیت‌های پرشمار هوش مصنوعی بی‌نصیب نمانند.

کوکاکولا با همکاری OpenAI

شرکت نوشابه‌سازی کوکاکولا، مقصد بعدی این فناوری است تا در بهبود بخش خدمات مشتریان، دریافت سفارش‌ها و بازاریابی این مجموعه نقش داشته باشد. اما این نخستین تجربه کوکاکولا در تعامل با هوش مصنوعی نیست؛ پیش‌ازاین هم این شرکت برای آزمایش هوش مصنوعی مولد ChatGPT و DALL-E با مرکز تحقیقاتی OpenAI و شرکت مشاوره Bain & Company همکاری داشته است. این همکاری باهدف تقویت قابلیت‌های بازاریابی، بهبود عملیات‌های تجاری و ایجاد قابلیت‌های جدید از طریق فناوری‌های پیشرفته صورت‌گرفته است.

یک ماه پس از آغاز این همکاری، کوکاکولا پلتفرم “Create Real Magic” را راه‌اندازی کرد تا کاربران بتوانند با استفاده از محصولات این شرکت، تصاویر هنری جذابی خلق کنند. در حال حاضر این وب‌سایت به‌صورت آزمایشی فعالیت می‌کند و تعداد محدودی از علاقه‌مندان به نسخه اولیه این ابزار هوشمند دسترسی دارند. بااین‌حال، می‌توانید با مراجعه به دامنه این سایت، برخی از تصاویر خلق‌شده توسط هوش مصنوعی این شرکت را مشاهده کنید.

چندی پیش، کوکاکولا گزارش مالی خود طی سه ماه نخست سال ۲۰۲۳ را منتشر کرد که افزایش سود پنج‌درصدی این مجموعه نسبت به دوره مشابه قبلی را نشان می‌دهد. بخشی از این افزایش درآمد نتیجه بالارفتن قیمت‌ها و توسعه کسب‌وکار کوکاکولا در چین است که فروشی بیش از حد انتظار را برای این شرکت به ارمغان آورد.

OpenAI استفاده از هوش مصنوعی

رقیبان کوکاکولا هم بیکار ننشسته‌اند و با افزودن هوش مصنوعی به فرایندهای کاری خود، سعی دارند بهره‌وری خود را افزایش دهند. برای مثال، پپسی‌کولا در هفته‌های اخیر تلاش کرده تا از این فناوری جهت افزایش فروش، تحقیق و توسعه محصولات جدید و ارائه سریع‌تر خدمت به مشتریان استفاده کند.

استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ChatGPT و midjourney در میان کارکنان شرکت‌ها به‌صورت فزاینده‌ای درحال‌رشد است و بسیاری از کارمندان برای تکمیل وظایف روزمره خود، از این ابزارها استفاده می‌کنند. شرکت‌ها هم با درک این موضوع، در تلاش‌اند تا با سازمان‌دهی و درونی‌سازی این فناوری، استفاده از هوش مصنوعی را مدیریت کنند. باید منتظر ماند و دید که استفاده از خدمات هوشمند توسط شرکت‌های تجاری و واحدهای تولیدی، تا چه حد می‌تواند بر بهبود عملکرد، کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد این مجموعه‌ها اثربخش باشد.

نظر شما دراین‌رابطه چیست؟ استفاده از هوش مصنوعی در فرایند کاری شرکت‌های بزرگی مانند کوکاکولا تا چه حد بر بهبود عملکرد آنها اثرگذار است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]