40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 گوگل و مایکروسافت در صف اول رقابت با ChatGPT

گوگل و مایکروسافت در صف اول رقابت با ChatGPT

به نظر می‌رسد راه‌اندازی ChatGPT از OpenAI به نوعی آغاز یک مسابقه تسلیحاتی هوش مصنوعی بوده است که گوگل و مایکروسافت در صف اول آن قرار دارند. در واقع، این دو غول فناوری به دنبال این هستند که تغییر نحوه تعامل کاربران خود را با محصولات و خدمات‌شان تغییر دهند.

به گزارش هوشیو، گوگل احتمالاً ظرف چند روز آینده، برنامه‌ریزی خود را برای رقابت با ChatGPT اعلام خواهد کرد. این شرکت قصد دارد، تا با راه‌اندازی LaMDA روش نوینی را در خصوص نحوه جستجو، کاوش و تعامل مردم با اطلاعات رونمایی کند. فراخوانی که این شرکت اعلام کرده این‌گونه آغاز می‌شود: «به ما بپیوندید تا بیاموزید چگونه ما برای افراد در سراسر جهان، از طریق جستجو اطلاعات و نقشه‌ها دسترسی بیشتری ایجاد خواهیم کرد.»

مایکروسافت و گوگل

ساندار پیچای، رئیس گوگل در این خصوص اعلام کرده است که این شرکت، فناوری چت‌بات خود را در هفته‌های آینده در دسترس عموم قرار خواهد داد. وی گفته مردم می‌توانند مستقیماً درگیر هوش مصنوعی مکالمه‌ای گوگل شوند. وی در ادامه اعلام کرده است که: «سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت ما در علوم کامپیوتر باعث می‌شود، تا زمانی که قرار است هوش مصنوعی در موقعیت سرنوشت‌سازی قرار بگیرد، در موقعیت بسیار خوبی باشیم. من به‌شخصه از پیشرفت‌های هوش مصنوعی که قرار است به‌زودی انجام شود، هیجان‌زده‌ام!» طبق گزارش‌ها، گوگل از زمانی که ChatGPT راه‌اندازی شده است، برنامه‌های خود را برای مدل‌های به‌اصطلاح زبان بزرگ دنبال می‌کند.

ChatGPT یک ربات‌چت هوش مصنوعی است که بر روی حجم عظیمی از داده‌های متنی آموزش دیده و از این داده‌ها کمک می‌گیرد، تا به سوالات کاربران پاسخ دهد و به طور واقعی با آن‌ها مکالمه کند. این ربات‌چت که در اواخر سال گذشته توسط شرکت تحقیقاتی OpenAI منتشر شد، ادعا کرد که نحوه آماده شدن افراد برای مصاحبه‌های شغلی، داستان‌نویسی، گزارش روزنامه‌نگاران و انجام تکالیف کودکان را تغییر خواهد داد.

در همین راستا نیویورک تایمز گزارش داده است که بنیانگذاران گوگل، لری پیج و سرگئی برین، بازگشته‌اند، تا ویژگی‌های مشابه ChatGPT را به موتور جستجویی بیفزایند که بیش از ۲۵ سال پیش راه‌اندازی کرده‌اند. البته گوگل تا به حال در مورد چت‌بات‌ها محتاط بوده و اکنون نیز در مورد LaMDA محدود عمل کرده است.

رقیب مایکروسافت نیز قرار است محصولات خود از جمله موتور جستجوی Bing را با هوش مصنوعی تغییر دهد. این شرکت، قرار است این کار را پس از سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری در OpenAI انجام دهد. مایکروسافت نیز از آن زمان برنامه‌های خود را برای پیاده‌سازی ChatGPT در نرم‌افزار Teams خود اعلام کرد.

در حال حاضر، برخی از استارتاپ‌های اینترنتی نیز چت‌بات‌ها را با عملکرد اصلی خود یعنی جستجو معرفی می‌کنند، اما در مقیاسی بسیار کوچک‌تر از آن، تقریباً چیزی مانند گوگل و مایکروسافت. از طرفی، سایت‌هایی مانند Neeva و You.com نیز از هوش مصنوعی خود استفاده می‌کنند، تا به پرسش‌هایی که می‌شود، پاسخ‌های خلاصه‌شده‌ای ارائه دهند، البته با نقل‌قول‌هایی که مشخص کند اطلاعات از کجا آمده است. جالب این است که یکی از انتقادات اصلی ChatGPT نیز فقدان چنین شفافیتی بوده است. این چت‌بات با پاسخ‌های خود به سوالات، اغلب باعث می‌شود همه به درستی آن‌ها اعتماد داشته باشند، حتی اگر پاسخ‌ها نادرست یا گمراه‌کننده باشد!

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]