پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 کمبود داده‌های بسته‌بندی‌شده از مهم‌ترین مشکلات حوزه‌ی هوش مصنوعی

کمبود داده‌های بسته‌بندی‌شده از مهم‌ترین مشکلات حوزه‌ی هوش مصنوعی

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

وحید یزدانیان، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، در نشست خبری مجازی که به مناسبت پنجاه سالگی تاسیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد در بخش‌هایی از صحبت‌هایش به برخی از مشکلات حوزه‌ی هوش مصنوعی در ایران اشاره کرد.

وی از کمبود داده‌های بسته‌بندی‌شده در حوزه‌ی هوش مصنوعی خبر داد و گفت: در خصوص هوش مصنوعی آنچه که در حوزه‌ی اختیار ماست در تعامل با اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات اقدام کرده‌ایم، مثلاً داده‌های اپراتوری ما به‌صورت گسترده‌ای به‌وسیله‌ی تحلیلگران حوزه‌ی حمل‌ونقل استفاده می‌شود، و اگر بخواهیم ترافیک جاده‌ای را تحلیل کنیم، مسئولان حمل‌ونقل شهری می‌توانند تحلیل کنند که مثلاً در چه زمان و چه مسیری افزایش ترافیک داریم. یزدانیان همچنین از همکاری در حوزه‌ی داده‌های سلامت با وزارت بهداشت خبر داد و گفت: اگر این داده‌ها در اختیار قرار گیرد، شرکت‌های تحلیلگر می‌توانند خدمات خوبی ارائه کنند.

چند وقتی می‌شود که برخی از سایت‌ها و صفحات در فضای مجازی از مضرات نسل پنجم تلفن همراه سخن می‌گویند. یزدانیان در پاسخ به سوالی  در این باره گفت: هیچ نشانه‌ای از این موضوع را رصد نکرده‌ایم و قطعاً نسل پنجم تلفن همراه اگر پوشش کاملی داده شود در عرصه‌های پزشکی و خودروی هوشمند اثرات قابل توجهی دارد.

او از آغاز مطالعات درباره‌ی نسل ششم تلفن همراه خبر داد و گفت: این مطالعات در لبه‌ی فناوری است، اما دانش توسعه‌ی آن را در داخل کشور داریم و این شبکه اختلاف زیادی با نسل‌های قبلی ندارد.اینترنت اشیا نیز از موضوعات دیگری بود که رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش‌هایی از سخنانشان بدان پرداختند و گفتند: در این خصوص با همکاری سازمان فناوری اطلاعات در موضوع خاموش کردن آتش‌سوزی جنگل‌ها اقدامی کرده‌ایم که برای گسترش آن نیازمند مطالعات امنیتی هستیم.

او همچنین از راه‌اندازی سه مرکز جدید در حوزه‌های هوش مصنوعی، آموزش اقتصاد دیجیتال و مطالعات راهبردی در پژوهشگاه خبر داد که می‌تواند به حل بخشی از مشکلات حوزه‌ی هوش مصنوعی کمک کند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]