40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ایلان ماسک با راه‌اندازی آزمایشگاه هوش مصنوعی خود به رقابت با OpenAI می‌رود

ایلان ماسک با راه‌اندازی آزمایشگاه هوش مصنوعی خود به رقابت با OpenAI می‌رود

پس از جدایی ایلان ماسک از هیئت‌مدیره استارتاپ OpenAI در سال ۲۰۱۸ به دلیل اختلافات درون سازمانی، مسیر این میلیاردر مشهور و مرکز تحقیقاتی توسعه‌دهنده ChatGPT از هم جدا شد؛ اما حالا به نظر می‌رسد که ایلان ماسک نه‌تنها دیگر در کنار محققان OpenAI قرار ندارد، بلکه قصد دارد با توسعه آزمایشگاه تحقیقاتی خود متشکل از دانشمندان کاردان این حوزه به رقابت با استارتاپ سابق خود برود.

چندی پیش ایلان ماسک در گفتوگویی اعلام کرد که مجموعه OpenAI از اهداف اولیه خود دور شده و قرار نبود که این شرکت در جایگاهی که امروز دارد، قرار بگیرد. به عقیده او، آرمان مرکز تحقیقاتی OpenAI در ابتدا، توسعه هوش مصنوعی منبع‌باز (Open source) برای استفاده عموم مردم بود و به همین دلیل نام این سازمانه “OpenAI” قرار گرفت؛ اما امروزه این شرکت سیاست‌های کاملا بسته‌ای را در پیش گرفته و به نوعی تبدیل به یکی از زیرمجموعه‌های شرکت مایکروسافت شده است.

بنا به گزارش اختصاصی خبرگزاری اینفورمیشن، ایلان ماسک در چند هفته اخیر سعی داشته تا با تعدادی از محققان برجسته هوش مصنوعی ارتباط برقرار کند و از کمک آنها برای راه‌اندازی مرکز تحقیقات هوش مصنوعی جدید خود بهره بگیرد. بنا به این گزارش، ایلان ماسک موفق شده تا نظر Igor Babuschkin، یکی از مهندسان سابق Alphabet یا همان شرکت مادر گوگل را به مرکز تحقیقاتی جدید خود جلب کند. ایگور بابوشکین که به‌تازگی از گوگل جدا شده، سابقه فعالیت بر روی سیستم هوش مصنوعی این شرکت به نام DeepMind را در کارنامه خود دارد.

آزمایشگاه هوش مصنوعی

هرچند که منابع خبری از فعالیت جدی ایلان ماسک و نتایج مثبت گفت‌وگوهای او با مهندسان هوش مصنوعی خبر می‌دهند؛ اما توسعه این مرکز تحقیقاتی، هنوز مراحل ابتدایی خود را طی می‌کند و تا به امروز برنامه مشخصی برای پروژه تازه مدیر تسلا و توییتر منتشر نشده است. حتی با وجود تأیید همکاری ایلان ماسک و ایگور بابوشکین، هیچ قراردادی که شروع کار مهندس سابق گوگل در آزمایشگاه هوش مصنوعی ماسک را به طور رسمی تأیید کند، در دسترس نیست.

پس از موفقیت چشمگیر چت‌بات ChatGPT و روی‌آوردن میلیون‌ها کاربر به استفاده از این بات هوشمند، انتقادات ایلان ماسک از OpenAI هم به همین میزان افزایش یافت. از زیرسؤال‌بردن اهداف اولیه این مجموعه گرفته تا ابراز نگرانی از پیشرفت ترسناک هوش مصنوعی و قدرت مهارنشدنی این فناوری. به عقیده او، بشریت فاصله زیادی با دستیابی به هوش مصنوعی «انسان‌گونه» ندارد و این موضوع می‌تواند عواقب مثبت و منفی بسیاری را با خود به همراه داشته باشد.

نظر شما دراین‌رابطه چیست؟ آیا OpenAI به مرحله‌ای رسیده است که باتکیه‌بر ۱۰ها میلیون کاربر خود و پشتیبانی‌های مایکروسافت، جایی برای رقابت دیگر مجموعه‌ها باقی نگذارد و یا ایلان ماسک، یک‌بار دیگر مسیری که پیش‌ازاین رفته بود را طی می‌کند تا مجموعه تحت مدیریتش، بازهم بر مقام اول صنعت هوش مصنوعی دنیا تکیه بزند؟

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]