40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 بهترین فیلم های هوش مصنوعی سال؛ تماشای این فیلم‌ها را از دست ندهید

بهترین فیلم های هوش مصنوعی سال؛ تماشای این فیلم‌ها را از دست ندهید

در این مطلب قصد داریم بهترین فیلم های هوش مصنوعی ۲۰۲۱ را به شما معرفی کنیم. فیلم‌هایی که با بهره‌گیری از بهترین‌های سینمای دنیا سعی در علاقه‌مند کردن افراد به فناوری هوش مصنوعی، آشنا کردن آن‌ها با کاربردهای این فناوری و به تصویر کشیدن دنیای آینده مبتنی بر هوش مصنوعی دارند. البته بسیاری از آن‌ها فیلم های مربوط به هوش مصنوعی نیستند و نمی‌توان گفت که فیلم های سینمایی درباره هوش مصنوعی هستند. اما در ساخت آن‌ها از این فناوری استفاده شده است. در سال‌های اخیر، هوش مصنوعی در حوزه فناوری عملکردی چشمگیر داشته است. سؤال اما اینجاست که در پرتو این اتفاق، صنعت فیلم‌سازی چه حرفی برای گفتن دارد؟

مجموعه فیلم هوش مصنوعی

در چند سال گذشته، هوش مصنوعی در زمینه کسبوکار IT بسیار به چشم آمد. البته، پیامدهای احتمالی هوش مصنوعی اغلب با آنچه که در فیلم های مربوط به هوش مصنوعی نمایش داده می‌شود، متفاوت است. بسیاری از افراد به دنبال تماشای فیلم هوش مصنوعی دوبله هستند و این در حالی است که از نظر موجودیت، یافتن فیلم هوش مصنوعی زیرنویس فارسی ساده‌تر است. هرچند تماشای فیلم هوش مصنوعی دوبله به شما کمک می‌کند تا بیشتر تمرکزتان را روی تماشای صحنه‌های فیلم و شرایطی که استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای فیلم ایجاد کرده، بگذارید. با این حال فیلم های هوش مصنوعی را می‌توان از جنبه‌های مختلف بررسی کرد و هم روی کاربرد این فناوری در صنعت فیلم‌سازی تمرکز کرد و هم روی محتوایی که فیلم های با موضوع هوش مصنوعی ارائه داده‌اند. در ادامه فیلم‌های با موضوع هوش مصنوعی که برترین‌های سال ۲۰۲۱ هستند را معرفی می‌کنیم.

معرفی بهترین فیلم های هوش مصنوعی

فیلم‌های علمی و تخیلی هوش مصنوعی

رستاخیزهای ماتریکس- The Matrix Resurrections

سری فیلم‌های ماتریکس بدون شک از بهترین فیلم های هوش مصنوعی در دنیا هستند. لانا واچووسکی ، تهیه‌کننده، کارگردان و یکی از نویسندگان فیلم اکشن، علمی- تخیلی و مبتنی بر هوش مصنوعی «رستاخیزهای ماتریکس»  است. این فیلم، چهارمین فیلم از سری فیلم‌های ماتریکس پس از بارگذاری مجدد ماتریکس  و انقلاب‌های ماتریکس  در سال ۲۰۰۳ است. اعتقاد بر این است که فیلم‌نامه این مجموعه، جنگی فاجعه‌بار میان انسان و ماشین‌های مجهز به هوش مصنوعی را به تصویر می‌کشد که هنوز افشا نشده است.

به همین دلیل، فیلم از برنامه‌های هوش مصنوعی دارای احساس، معروف به معمار  و اوراکل  برای ساختن خود ماتریکس استفاده کرد. به علاوه، برنامه‌های مختلفی، بخش‌های گوناگونی از جهان را شبیه‌سازی می‌کنند و برنامه‌های عامل ، مردم جهان را کنترل می‌کنند. این فیلم هوش مصنوعی هم از نظر کاربرد این فناوری در ساخت آن دیدنی است و هم از نظر محتوا و دنیایی که هوش مصنوعی در آن تاثیرگذار بوده است.

بهترین فیلم های هوش مصنوعی رستاخیز ماتریکس

خارج از محدوده – Outside the Wire

داستان فیلم «خارج از محدوده » که در سال ۲۰۳۶ اتفاق می‌افتد، درباره ربات‌های جنگجو است. اما مسئله آسیب‌های جانبی جنگ را نیز مدنظر دارد. این فیلم به کارگردانی مایکل هوفسترم در ژانر اکشن علمی- تخیلی و در سال ۲۰۲۱ تولید شده است. آنتونی مکی (که تهیه‌کننده فیلم هم هست) نقش افسر اندرویدی‌ای را بازی می‌کند که با یک خلبان پهپاد (دامسون ادریس) برای جلوگیری از یک فاجعه جهانی، همکاری می‌کند. خلبان پهپاد به منطقه جنگی اعزام می‌شود، تا با افسر فوق سری اندرویدی در یک مأموریت، فوراً از حمله هسته‌ای جلوگیری کنند. با این حال، زمانی که ستوان هارپ (دامسون ادریس)، خلبان بدنام پهپاد، به علت تخطی از قوانین به یک منطقه خطرناک نظامی اعزام می‌شود، با کاپیتان لئو (آنتونی مکی)، افسر اندرویدی که وظیفه پیدا کردن وسیله‌ای بسیار مخرب را پیش از اینکه به دست شورشیان بیفتد بر عهده دارد، همکاری می‌کند.

فیلم هوش مصنوعی، خارج از محدوده

فینچ – Finch

اگر مشتاق تماشای یکی از بهترین فیلم های هوش مصنوعی هستید تماشای این فیلم را از دست ندهید. در میان فیلم های سینمایی درباره هوش مصنوعی می‌توان این فیلم را جزو بهترین‌ها دانست. «فینچ» فیلم آمریکایی درام، علمی- تخیلی و پساآخرالزمانی، به کارگردانی میگل ساپوچنیک و محصول سال ۲۰۲۱ است. یکی از شخصیت‌های اصلی این فیلم به نام «فینچ»  این توانایی را دارد که از طریق تعامل‌ها و تجربیات خود با رباتش به یک کودک که به طور مصنوعی رشد کرده است، تبدیل شود.

فینچ واینبرگ، مهندس رباتیکی که یکی از معدود بازمانده‌ها است، به تنهایی با سگش به نام گودیِر زندگی می‌کند. در جهانی پساآخرالزمانی، رباتی که او برای دفاع از سگش ساخته است، درباره زندگی، عشق، دوستی و معنای انسانیت می‌آموزد. فینچ (تام هنکس) مردی است که برای ساختن خانه‌ای جدید برای خانواده عجیب و غریبش یعنی سگ محبوبش و ربات تازه‌ساخته‌شده، در سیاره‌ای خطرناک و تخریب‌شده سفر می‌کند.

فیلم های درباره هوش مصنوعی، فینچ

آشوب مدام – Chaos Walking

در لیست بهترین فیلم های هوش مصنوعی به معرفی آخرین مورد رسیدیم. «آشوب مدام»، فیلم آمریکاییِ مبتنی بر هوش مصنوعی دیگری است که بر اساس مجموعه علمی- تخیلی The Knife of Never Letting Go ساخته شده است. «آشوب مدام» دختری مرموز و پسری را به تصویر می‌کشد که در سرزمینی مجبور به فرود اضطراری می‌شوند که در آن، همه مردان تحت‌تأثیر «صدا» قرار دارند. نیرویی که از هوش مصنوعی برای آشکار کردن افکار آن‌ها استفاده می‌کند. در نهایت، دختر متوجه می‌شود که زندگی‌اش در خطر است و پسر باید نیروهای درونی خود را برای کشف اسرار وحشتناک سیاره، هدایت کند.

فیلم های هوش مصنوعی، آشوب مدام

فناوری‌های موجود در داستان فیلم‌های هوش مصنوعی چیست؟

در میان معروف‌ترین فیلم‌های هوش مصنوعی، به موضوعات و داستان‌های مختلفی توجه شده است. این موضوع‌ها و داستان‌ها بر اساس فناوری‌های هوش مصنوعی پرداخته شده‌اند و در هر کدام یکی از جنبه‌های این تکنولوژی زیر ذره‌بین قرار گرفته است. برای مثال در فیلم ترمیناتور ۲ یکی از فناوری‌های هوش مصنوعی که آن را بررسی کرده‌اند و در داستان پررنگ شده است، ماشین لرنینگ یا یادگیری ماشینی است. در این فیلم ربات معروفِ ترمیناتور سعی دارد تا با فناوری یادگیری ماشین اطلاعاتی را که «جان کانر» جوان به او می‌دهد، درک کند و قوانین جهان اطرافش را یاد بگیرد.

در این‌جا ما به سه دسته از فناوری‌های موجود در فیلم‌های هوش مصنوعی «یادگیری ماشینی، پردازش زبان طبیعی و بینایی ماشین» پرداخته‌ایم و اکنون آن‌ها را بررسی می‌کنیم. این فیلم‌ها از معروف‌ترین فیلم‌های هوش مصنوعی تاریخ هستند.


مرد آزاد –  Free Guy

فیلم «مرد آزاد » به کارگردانی شان لوی، کمدی اکشنی است که داستان آن در قلمرو یک بازی ویدئویی به نام شهر آزاد (برنامه‌ریزی‌شده از سوی چند توسعه‌دهنده) روی می‌دهد. از سوی دیگر، گای ، شخصیت غیربازیکنی است که در شهر آزاد، زندانی شده است. مانند فیلم نمایش ترومن جیم کری، گای متوجه می‌شود که جهان او، یک بازی ویدئویی است و تلاش می‌کند که مانع از نابودی آن از طریق توسعه‌دهندگان شود. این فیلم، عملکرد درونی یک بازی کامپیوتری را که شخصیت‌های متعدد مبتنی بر هوش مصنوعی دارد، به تصویر می‌کشد. از مرد آزاد می‌توان به عنوان یکی از بهترین فیلم های هوش مصنوعی امسال یاد کرد.

فیلم های مربوط به هوش مصنوعی، مرد آزاد

هرج‌ومرج فضایی: میراث جدید – Space Jam: A New Legacy

«هرج‌ومرج فضایی: میراث جدید»، یک فیلم اکشن کمدی انیمیشن است که به وسیله گروه انیمیشن وارنر و برادران وارنر تهیه و توزیع شده است. هوش مصنوعی بدذاتی، پسر لبرون جیمز را می‌رباید و او مجبور می‌شود با باگز بانی متحد شود، تا در یک مسابقه بسکتبال برنده شود. جیمز از لونی تون برای برنده شدن در مسابقه بسکتبال در برابر آواتارهایی که هوش مصنوعی بدذاتی به نام Al-G Rhythm رهبری می‌کند، یاری می‌گیرد و دام ، پسر ربوده‌شده خود را که Al-G Rhythm به دنیای برادران وارنر کشانده است، نجات می‌دهد.

فیلم تخیلی هوش مصنوعی، هرج‌ومرج فضایی: میراث جدید

بیشتر بخوانید: «منطقه امن»: نخستین فیلم به نویسندگی و کارگردانی هوش مصنوعی


ران اشتباه رفته – Ron’s Gone Wrong

در میان بهترین فیلم های هوش مصنوعی این فیلم شرایطی خاص دارد و به صورت انیمیشن است.«ران اشتباه رفته»، یک فیلم انیمیشن با موضوع مزایای ربات‌ها در زندگی روزمره است. نویسندگان، جامعه‌ای را به تصویر کشیده‌اند که در آن، بهترین دوستان کودکان، ربات‌های محرک، سخنگو و دیجیتالی هستند. ران یازده ساله متوجه می‌شود که دوست رباتش، درست کار نمی‌کند. در نهایت، کودک به رباتش یاد می‌دهد که چگونه مسیریابی کند. ران اشتباه رفته که یکی از فیلم های درباره هوش مصنوعی است، نویدبخش چندین تعامل دلگرم‌کننده میان انسان و ربات است.

فیلم هوش مصنوعی زیرنویس، ران اشتباه رفته

یادگیری ماشینی در فیلم‌های هوش مصنوعی

فیلم A.I یا هوش مصنوعی

فیلم سینمایی با موضوع شبیه سازی انسان

فیلم هوش مصنوعی نخستین فیلم در این دسته محصول سال ۲۰۰۱ است و استیون اسپیلبرگ آن را بر اساس یک داستان فانتزی ساخته. این فیلم داستان یک ربات کوچک است که از خانه بیرون انداخته می‌شود و باید همچون پینوکیو در سفری به دنبال پری مهربان بگردد. او به عنوان یک هوش مصنوعی از ماشین لرنینگ و یادگیری عمیق استفاده می‌کند تا جهان خطرناک اطرافش را بهتر بشناسد و در جستجوی هدفش بهتر حرکت کند. با جرات می‌توان گفت که این فیلم یکی از معروف‌ترین فیلم‌های هوش مصنوعی تاریخ است.

فیلم A.I یا هوش مصنوعی

فیلم ۲۰۰۱: ادیسه فضایی

فیلم سینمایی با موضوع شبیه سازی انسان

این فیلم کلاسیک که از معروف‌ترین فیلم‌های هوش مصنوعی تاریخ است به کارگردانی استنلی کوبریک ساخته شده و گمانه‌زنی‌های موجود در حوزه هوش مصنوعی را بررسی می‌کند. در این فیلم دانشمندان وقتی یک رایانه بسیار پیشرفته ۹۰۰۰ را توسعه می دهند، غرورشان آن‌ها را گمراه می‌کند. این سیستم هوش مصنوعی در مجموعه‌ای از بانک‌های حافظه برنامه‌ریزی شده تا توانایی حل مشکلات پیچیده و اندیشیدن مانند انسان را داشته باشد. چیزی که انسان‌ها درک نمی‌کنند این است که این فناوری برتر، توانایی یادگیری و مقابله با انسان را دارد. این فیلم بر اساس ماموریت فضایی Discovery One به سیاره مشتری ساخته شده است.

اکثر جنبه‌های این ماموریت توسط برنامه پیشرفته هوش مصنوعی H.A.L کنترل می‌شود. H.A.L به عنوان یک سیستم کنترل انسانی با صدای واقعی و توانایی برقراری ارتباط با خدمه به تصویر کشیده شده است. در ابتدا به نظر می‌رسد H.A.L یک هوش مصنوعی دوستانه است که از سلامت خدمه اطمینان حاصل می‌کند. اما همان‌طور که وارد خط داستانی می‌شویم، می‌بینیم که یک نقص در این سیستم وجود دارد و آنچه H.A.L در تلاش است انجام دهد این است که ماموریت را شکست داده و کل خدمه انسانی را بکشد. او با یادگیری رفتار انسان‌ها و کنش‌های آن‌ها تلاش می‌کند آن‌ها را کنترل کند.

فیلم 2001: ادیسه فضایی

مجموعه فیلم‌های ترمیناتور

مجموعه فیلم‌های ترمیناتور با بازی آرنولد شوارتزنگر در نقش یک ربات قاتل، ترکیبی عالی از تمام فناوری‌های هوش مصنوعی، مخصوصاً یادگیری ماشینی است. این ربات که با نام معروف T-800 مدل ۱۰۱ شناخته می‌شود، توسط سیستم‌های Cyberdyne ساخته شده است و به طور ویژه‌ای از یادگیری ماشینی برای نفوذ و نبرد استفاده می‌کند. او از ماشین لرنینگ استفاده می‌کند تا به هدف خود برسد و از آن‌جا که از آینده آمده است، این فناوری به او کمک می‌کند تا در زمان حال راه خود را پیدا کند و وضعیت موجود را بهتر بشناسد.

مجموعه فیلم‌های ترمیناتور

فیلم اکس‌ماشینا یا فراماشین

فیلم سینمایی با موضوع شبیه سازی انسان

داستان فیلم اکس ماشینا حول محور یک برنامه‌نویس به نام کالب می‌چرخد که برنده مسابقه‌ای برای گذراندن یک هفته در یک خلوتگاه خصوصی کوهستانی متعلق به مدیرعامل شرکت کتاب آبی، یک موتور جستجو پیشرفته می‌شود. کالب باید در آزمایشی (آزمون تورینگ) برای تعامل با اولین ربات هوشمند جهان شرکت کند. این ربات در اتاقی در زیر زمین زندانی شده است و آرزو دارد که روزی آزاد شود و جهان بیرون را از نزدیک ببینید. در این‌جا این ربات هوشمند خواهان حقوق مدنی انسان‌ها و آزادی است و به همین‌خاطر نیز تلاش می‌کند تا با یادگیری ماشینی کالب را بهتر بشناسد و او را راضی کند تا در برنامه‌ فرار همکاری داشته باشد.

فیلم اکس‌ماشینا یا فراماشین

فیلم Her یا او

فیلم «او» یا Her به یک برنامه باورنکردنی، هوشمند و پیشرفته اشاره دارد که برای حفظ زندگی انسان در مسیر درست طراحی شده است. این فیلم داستانی ملایم و دلچسب در مورد یک برنامه‌نویس است که به عنوان یک دانشمند هوش مصنوعی کار می‌کند. این نرم‌افزار به عنوان دوست انسان از یادگیری ماشینی برای شناخت مخاطبش استفاده می‌کند و با این فناوری در زندگی او را از تنهایی بیرون می‌آورد.

فیلم Her یا او

فیلم بازی تقلید

این فیلم که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده، به‌وجود آمدن نخستین رایانه‌ای که با فناوری یادگیری ماشینی کار می‌کند را نشان می‌دهد. در این فیلم آژانس اطلاعاتی بریتانیا یا ام‌آی‌سیکس که به تازگی تأسیس شده، آلن تورینگ، فارغ‌التحصیل رشته ریاضی در دانشگاه کمبریج را برای شکستن کدهای نازی‌ها، از جمله انیگما استخدام می‌کند. به همین‌خاطر این دانشمند ریاضی نیز ماشینی می‌سازد که با یادگیری ماشینی کار می‌کند و می‌تواند این کدها را با این فناوری بشکند.

فیلم بازی تقلید

پردازش زبان طبیعی در فیلم‌های هوش مصنوعی

فیلمهای علمی و تخیلی هوش مصنوعی (پردازش زبان طبیعی)

فیلم بلید رانر

در این فیلم کاراکتر اصلی فیلم کلاسیک علمی‌تخیلی Bladerunner در حال صحبت‌ کردن با یک پردازشگر تصویری است که در پاسخ به دستورالعمل‌های صوتی کاراکتر، تصویر را بزرگ‌نمایی می‌کند. این نمونه یک سیستم ارتباطی یک طرفه برای پردازش زبان طبیعی است.

فیلم بلید رانر

فیلم راهنمای مسافرت به کهکشان

در این فیلم فانتزی علمی‌تخیلی به عنوان مجازات، به ماهی بابل، قدیمی‌ترین موجود در کیهان، “هدیه” تله‌پاتی داده می‌شود؛ ولی این موجود آن‌قدر از خواندن ذهن دیگران خسته می‌شود که بعد از مدتی از آن به عنوان یک مترجم استفاده می‌کنند. آن را در کنار مغز قرار می‌دهند و این ماهی امواجی را که از ذهن دیگران می‌گیرد برای شما ترجمه می‌کند. این فناوری علمی‌تخیلی نیز نمونه‌ای از پردازش زبان طبیعی است. همچنین در این فیلم هوش مصنوعی رباتی مبتنی بر هوش مصنوعی وجود دارد که افسردگی گرفته است، این ربات با فناوری‌های پردازش زبان طبیعی با دیگران گفتگو می‌کند.

فیلم راهنمای مسافرت به کهکشان

فیلم جنگ ستارگان

در این مجموعه فیلم‌های جنگ ستارگان ربات مترجم و دوست‌داشتنی سی‌تری‌پی‌او C3PO، رباتی ترسو ولی با برنامه‌های ترجمه ماشینی است که می‌تواند بسیاری از زبان‌های کهکشان را ترجمه کند. این ربات مترجم به فناوری‌های زبانی مانند NLP متکی است. تمام فیلم‌های جنگ ستارگان فیلم هوش مصنوعی نیستند، ولی در جای‌جای این مجموعه شما می‌توانید فناوری‌های گوناگون هوش مصنوعی را ببینید.

فیلم جنگ ستارگان

فیلم هوش مصنوعی

در این فیلم دیوید، تدی و جو به شهر تفریحی روژسیتی می‌روند، جایی که «دکتر دانا» که یک موتور پاسخ‌دهنده‌ همه‌چیزدان هولوگرافیکی است، به پرسش‌های آن‌ها پاسخ‌ می‌دهد و آن‌ها را به بالای بلندی‌های راکفلر هدایت می‌کند.


فیلم سیاره ممنوعه

از نخستین نمونه‌های فناوری پردازش زبان طبیعی در تاریخ سینما فیلم سیاره ممنوعه است. پردازش زبان طبیعی در فیلم سیاره ممنوعه نیز به عنوان یک فناوری یگانه استفاده شده، در این فیلم رباتی وجود دارد که انواع زبان‌ها را می‌فهمد و آن‌ها را تحلیل و پردازش می‌کند. بهترین بخش این فناوری آن‌جاست که این ربات دستورات دیگران را می‌فهمد و دنبال می‌کند.

فیلم سیاره ممنوعه

بینایی ماشینی در فیلم‌های هوش مصنوعی

فیلم روبو کاپ یا پلیس آهنی

در این فیلم بینایی ماشین کاراکتر معروف روبوکاپ برای شناسایی و درک موقعیت دوستان و دشمنانش از بینایی ماشین استفاده می‌کند. او می‌تواند آناتومی بدن انسان را ببیند و نوع سلاح آن‌ها را بفهمد. همچنین چشمان او برخوردار از نوعی از اشعه اکس است و می‌تواند پشت دیوارهای ساختمان را نیز ببیند.

فیلم روبو کاپ یا پلیس آهنی

فیلم ترمیناتور

ربات‌های معروف این مجموعه فیلم بینایی ماشین نیز به فناوری‌های پیشرفته بینایی ماشین مجهز هستند. آن‌ها به سرعت دوست را از دشمن جدا کرده، دور سوژه‌های مورد نظر را با کادر قرمزی جدا می‌کنند و تعداد آن‌ها را می‌شمارند. همچنین هویت سوژه‌ها را می‌فهمند و چهره آن‌ها را پردازش می‌کنند. آن‌ها همچنین نوع سلاح و وسیله نقلیه را نیز می‌شناسند و آن را از بقیه وسایل جدا می‌کنند.

فیلم ترمیناتور

فیلم روح در پوسته

کاراکتر باتو در این فیلم به نوعی از فناوری بینایی ماشینی مجهز است. باتو که یک تکاور ویژه است، چشمانش را بیرون آورده‌اند و به‌جای آن چشمان پیشرفته‌ای کار گذاشته‌اند که توانایی دید در شب، دوربین، اشعه اکس و دید حرارتی را نیز دارد. این فیلم بینایی ماشین از نمونه‌های یگانه و جذابی برخوردار است.

فیلم روح در پوسته

فیلم برتری

در فیلم بینایی ماشین برتری کاراکتر اصلی فیلم با استفاده‌ از تمام دوربین‌های مداربسته جهان افراد مختلف را شناسایی می‌کند و از وضعیت آن‌ها باخبر می‌شود.

فیلم برتری

فیلم ادیسه فضایی

در این فیلم بینایی ماشین هوش مصنوعی H.A.L به عنوان یک سیستم کنترل فضایی با دوربین‌های مختلفی که در سرتاسر فضاپیما وجود دارد همه مسافران را زیر نظر دارد و از کارهای آن‌ها آگاه می‌شود.

فیلم ادیسه فضایی

فیلم چشم عقاب

در این فیلم هوش مصنوعی، برنامه اندیشمند چشم عقاب به وسیله تمام دوربین‌هایی که در سرتاسر جهان کار گذاشته شده به همه‌چیز نظارت می‌کند. این فیلم، مهم‌ترین فیلم بینایی ماشین تاریخ است.

فیلم چشم عقاب

سرشناس‌ترین سریال‌های هوش مصنوعی کدامند؟

سریال هوش مصنوعی وست ورد

فیلم سینمایی با موضوع شبیه سازی انسان

وست ورد یا جهان غرب، یکی از برترین سریال‌های هوش مصنوعی است. داستان این مجموعه در یک پارک آینده‌نگر اتفاق می‌افتد که میزبان‌های شبه انسان آن در حقیقت هوش مصنوعی هستند. این میزبان‌ها به حقیقت وجودی خود آگاهی ندارند تا آن‌جا که کم‌کم متوجه می‌شوند در چه جهانی زندگی می‌کنند و حالا باید تصمیمات مهمی برای زندگی خود بگیرند.


سریال هوش مصنوعی بلک میرور یا آینه سیاه

سریال آینه سیاه از آن سریال‌های اپیزودیک است که در آن هر قسمت داستان جداگانه و مخصوص خودش را دارد. هرکدام از قسمت‌های این سریال هوش مصنوعی به ماجراهای پیچیده مبتنی بر تکنولوژی می‌پردازد و در بعضی از قسمت‌های آن موضوع هوش مصنوعی بررسی می‌شود.


سریال هوش مصنوعی روح در پوسته

این مجموعه سریال انیمه ژاپنی در زمانی نه‌چندان دور از دوران ما در کشور ژاپن اتفاق می‌افتد. در این مجموعه که بر اساس مانگایی با همین نام نیز ساخته شده، انسان‌ها بدن خود را با فناوری‌های نوین جایگزین کرده‌اند و هوش مصنوعی نقش بسیار پررنگی در زندگی آن‌ها دارد.

سریال هوش مصنوعی روح در پوسته

سریال هوش مصنوعی مِستر ربات یا آقای ربات

مِستر ربات یکی از پیچیده‌ترین سریال‌های مبتنی بر علم داده و هوش مصنوعی است که داستان را از نگاه کاراکتر اصلی، الیوت، روایت می‌کند. او یک مهندس امنیت سایبری در روز است و در شب به یک هکر تبدیل می شود که به شرکت خود حمله می‌کند. این یکی از سریال‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است که زیاد در مورد آن صحبت شده.


سریال هوش مصنوعی انسان‌ها

سریال انسان‌ها ما را از طریق تأثیرات اجتماعی، فرهنگی و روانی با روبات‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی که آن‌ها را سنتز نامیده‌اند آشنا می‌کند. این سریال در یک جهان موازی می‌گذرد. ربات‌های پیشرفته نه تنها برای نظافت یا کارهای معمولی دیگر بلکه برای کارهای مهم انسان‌ها نیز استفاده می‌شوند. این یکی از سریال‌های خوب تلویزیونی مبتنی بر هوش مصنوعی است.

آیا در ایران هم فیلمی با موضوع هوش مصنوعی ساخته شده؟

تا کنون نه‌تنها فیلمی با موضوع هوش مصنوعی در ایران ساخته نشده است، بلکه حتی فیلم‌های ژانر علمی‌تخیلی نیز در کشور ما بسیار کم هستند. متاسفانه بیشتر فیلم‌های ایرانی، موضوعاتی روزمره و واقع‌گرایانه دارند و کارگردانان بسیار کمی در مورد ژانرهای گمانه‌زن و آینده‌نگر اندیشه و ایده‌پردازی می‌کنند. این کمبود از یک‌طرف می‌تواند برای کاستی‌های اقتصادی در سینمای ایران باشد، چرا که سینمای ایران فروش گیشه بسیار کمی دارد و بودجه بیشتر فیلم‌ها از طریق رانت‌های سرمایه‌گذار تأمین می‌شود. درنتیجه وقتی سرمایه آزاد نباشد، سینما هم نمی‌تواند بودجه ساخت این فیلم‌ها را بپردازد. از طرف دیگر سینماگران ایرانی در ژانرهای علم‌تخیلی و گمانه‌زن زیست ندارند و در این زمینه مطالعه و پژوهشی نداشته‌اند. این عدم شناخت جلوی تولید ایده‌های نوین در این زمینه را می‌گیرد و ذهن سینماگر را سرگرم موضوعات ساده و روزمره می‌کند.

اگر شما هم فیلم هوش مصنوعی جذابی می‌شناسید در قسمت کامنت‌ها نامش را برای ما بنویسید.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]