40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 تاثیر ویروس کرونا از زبان هوش مصنوعی

تاثیر ویروس کرونا از زبان هوش مصنوعی

آیا تاکنون این سوال برایتان مطرح گردیده که، چرا هر موج کرونا تأثیر متفاوتی بر بدن می‌گذارد؟ جالب است بدانید که پژوهشگران به تازگی مارکرهای متابولیک در تاثیر ویروس کرونا کشف کرده‌اند، که احتمال می‌دهند مسئول علائم بلندمدت این بیماری مرموز باشد.

به گزارش هوشیو، متخصصان دانشگاه سوری، در مطالعه‌ نمونه‌ خون بیماران مبتلا به کرونا دریافتند که، این ویروس قادر است متابولیسم بدن افراد را تحت‌تأثیر قرار دهد. به علاوه، بررسی روند تغییرات ایجاد شده در بدن توسط این ویروس در طول زمان نشان می‌دهد که، موج اول به شیوه‌ی بسیار متفاوتی از موج دوم، متابولیت‌های (مواد شرکت‌کننده در متابولیسم یا سوخت و ساز سلولی) بدن بیمار را مختل می‌کند.

دکتر هالی‌می ‌لوییس، اولین نویسنده و نظریه‌پرداز این مقاله از دانشگاه سوری، می‌گوید: «طبق برآوردها، نزدیک به دو میلیون نفر از مبتلایان  کووید، بعد از یک ماه و ۸۰۰ هزار نفر آنان پس از یک سال، همچنان علائمی را از این بیماری در بدنشان خواهند داشت. با این اوصاف واضح است که ماندگاری اثرات این ویروس بالاست. این موضوع باعث شده تا متخصصان سخت در تلاش باشند تا درک بهتری از این بیماری به دست آورده، و بفهمند که چرا برخی از علائم بیماری تا این حد طولانی‌مدت باقی می مانند.»

تاثیر ویروس کرونا

در پژوهش مذکور، نمونه‌های خونی ۱۶۴ بیمار (۱۲۳ نفر مبتلا به کرونا و ۴۱ نفر با تست منفی PCR) طی دو موج شیوع ویروس جمع‌آوری و تحلیل گردیدند. ۱۹ نفر از مشارکت‌کنندگان بین ۲ تا ۷ ماه پس از ابتلا نمونه‌ی خونی دیگری در اختیار پژوهشگران قرار دادند.

در نتیجه آزمایشات صورت گرفته بر روی این نمونه‌ها، و با استفاده از یک مدل هوش مصنوعی، تیم سوری توانست شش متابولیت را در بدن بیماران شناسایی کند، که می‌توان از آنها برای شناسایی کووید ۱۹ با دقت ۹۱ درصد استفاده کرد.

ملانی بیلی، نویسنده‌ی دیگر مقاله، توضیح می‌دهد: «تا جایی که می‌دانیم، مطالعات ما برای اولین‌بار نشان داده است که موج فعلی کرونا، در مقایسه با موج اول این بیماری تأثیر متفاوتی بر متابولیسم بدن می‌گذارد. دلیل این مسئله احتمالاً به موج‌های در حال پیدایش این ویروس بازمی‌گردد. همانطور که می‌دانید، هر یک از موج‌های مختلف این ویروس، علائم خاص خود را دارد، با این اوصاف طبیعی است که دلیل این تفاوت‌ها را به تأثیرگذاری بر روی ترکیب شیمیایی خون ربط دهیم. به همین دلیل، یک سیستم هوش مصنوعی ساختیم که مارکرهای زیستی تاثیر ویروس کرونا را، فارغ از اینکه مربوط به کدام موج هستند، تشخیص می‌دهد. این تحقیقات، محدودیت‌های شیوه‌های درمانی را شناسایی کرده و به پزشک در اتخاذ تصمیمات بهتر یاری می‌رساند.»

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]