40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 [تماشا کنید] این ربات تسلا می‌تواند مانند یک انسان قدم بزند

[تماشا کنید] این ربات تسلا می‌تواند مانند یک انسان قدم بزند

ربات انسان‌نمای تسلا یا همان Optimus که با انتشار ویدئوی تا کردن لباسش، توجه بسیاری را طی هفته‌های اخیر به خود جلب کرده بود، این بار پا را فراتر گذاشته و حال می‌تواند به‌صورت کاملاً طبیعی راه برود.

مدت زیادی نمی‌گذرد که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، ویدئویی از پیشرفت آخرین مدل از ربات‌های انسان‌نمای این مجموعه را منتشر کرد که در آن، Optimus می‌توانست یک پیراهن را بردارد و آن را به‌درستی تا کند. این ویدئو، نشان‌ می‌دهد که ربات جدید تسلا به‌سرعت در حال بهبود مهارت‌های حرکتی است و حالا می‌تواند از عهده وظایفی که نیاز به ظرافت بالایی دارد هم بربیاید. در آخرین ویدئویی که ایلان ماسک در حساب X (توییتر سابق) خود به اشتراک گذاشت، Optimus را نمایش می‌دهد که در به‌روزرسانی جدید خود، توانایی راه‌رفتن طبیعی و نرم را به دست آورده و می‌تواند قدم‌زدن انسان را شبیه‌سازی کند.

در ویدئوی ماسک، ربات انسان‌نمایی را مشاهده می‌کنیم که در ساختمان تأسیسات تسلا در حال قدم‌زدن است و به طور شگفت‌انگیزی حرکات یک انسان که در حال راه‌رفتن است را شبیه‌سازی می‌کند. نکته قابل توجه، حرکت نرم و بدون لرزش Optimus است که با حرکات خشک ربات‌ها که پیش از این دیده بودیم تفاوت دارد. مخاطبان ویدئو ماسک معتقدند که حرکات این ربات بسیار طبیعی به نظر می‌رسد و دقیقاً شبیه انسانی است که سعی می‌کند گام‌های یواشکی و مخفیانه بردارد!

هرچند که در ویدئوهای منتشرشده، Optimus از هیچ انسانی کمک نمی‌گیرد؛ اما ایلان ماسک اعلام کرده که این ربات در انجام وظایف خود آن‌طور که در تصاویر به نمایش در می‌آید مستقل نیست و نمی‌تواند به‌صورت کاملاً خودمختار عمل کند. با این حال، او و تیم مهندسی تسلا نسبت به آینده Optimus خوش‌بین هستند و معتقدند در آینده نزدیک، این ربات می‌تواند به‌صورت کاملاً خودمختار عمل کند.

ربات انسان‌نمای تسلا طی رویداد «روز هوش مصنوعی تسلا» (Tesla’s AI Day event) در سال ۲۰۲۱ معرفی شد و عملکرد اولیه این ربات با آنچه که امروزه مشاهده می‌کنیم تفاوت چشمگیری دارد. Tesla Optimus در زمان معرفی قادر بود برقصد، گیاهان را آبیاری کند، حرف بزند و حتی راه برود؛ اما حرکات او تفاوت آنچنانی با ربات‌های انسان‌نمای دیگری که تا به آن لحظه دیده‌بودیم نداشت و نوع راه‌رفتن خشک و مصنوعی Optimus، آن را از یک شبیه‌ساز واقعی انسان دور می‌کرد. حال اما به نظر می‌رسد که ورق برگشته و این ربات با سرعت در حال نزدیک شدن به یک نمونه شبیه‌سازی شده از ما است. آخرین نمایش رسمی  تسلا از محصولات خود به معرفی Optimus Gen 2 در سال ۲۰۲۳ برمی‌گردد که طی آن، از نسخه پیشرفته‌تر این ربات که به قابلیت‌های جدید و پیشرفته‌ای مجهز شده بود، پرده‌برداری شد.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا ربات‌های تسلا آن‌چنان پیشرفت می‌کند که در آینده، نتوان به‌سادگی تفاوت میان آن‌ها و انسان‌ها را تشخیص داد؟ نظرات خود را درباره ربات Optimus تسلا با ما به اشتراک بگذارید.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]