پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 جشنواره دیپلماسی اقتصادی و فرهنگی مبتنی بر هوش مصنوعی کلید خورد

جشنواره دیپلماسی اقتصادی و فرهنگی مبتنی بر هوش مصنوعی کلید خورد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان همسو با شتاب‌گیری حرکت‌های علمی و اجرایی نهادهای مختلف کشور در زمینه هوش مصنوعی، تصمیم به همکاری برای برگزاری جشنواره‌ای در زمینه دیپلماسی اقتصادی و فرهنگی مبتنی بر هوش مصنوعی گرفته است.

پس از تدوین سند نقشه راه توسعه هوش مصنوعی کشور، که با همکاری متخصصان دانشگاهی، نخبگان و فعالان صنعتی و بخش خصوصی به سفارش معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به مرحله نهایی رسید، نهادهای گوناگون کشور نیز که به نحوی با موضوع فناوری و علم ارتباط دارند به تکاپو افتاده‌اند تا از جریان پرشتاب پیشرفت و فناوری بازنمانند. یکی از اقدامات راهگشا در این زمینه برگزاری جشنواره یا نشست‌های علمی و تخصصی و دعوت از متخصصان امر برای حضور به هم رساندن و ارائه دستاوردهای جدید و نقطه‌نظراتشان در جهت پیشبرد اهداف و از میان برداشتن موانع موجود در راه پیشرفت‌های علمی و اجرایی است.

دیپلماسی

جشنواره دیپلماسی اقتصادی و فرهنگی مبتنی بر هوش مصنوعی که به همین منظور و با ابلاغ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و مشارکت مراکز دیجیتال تتیس و عصرجدید برگزار خواهد گردید، اکنون در گام نخست و با رونمایی از پوستر آن به علاقه‌مندان عرصه فناوری و هوش مصنوعی و فعالان حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی معرفی شده است.

پوستر جشنواره بین المللی دیپلماسی اقتصادی و فرهنگی مبتنی بر هوش مصنوعی (یادبود سردار دلها) با حضور دکتر سید محمد حسینی، معاون امور مجلس رئیس جمهور، حجت‌الاسلام دکتر حامد حاجی ملامیرزایی، معاون وزیر ارشاد و رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، و برخی از مسئولان و معاونان وزارتخانه‌ها از جمله میراث فرهنگی، ورزش و جوانان، سازمان فرهنگ ارتباطات اسلامی، مرکز ملی فضای مجازی کشور، انجمن سواد رسانه‌ای کشور و… رونمایی شد.

کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی از اهداف برگزاری این جشنواره معرفی شده است. هوش مصنوعی با نقش اثرگذار و مهمی که در آینده‌ای بسیار نزدیک در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی ایفا خواهد کرد به مسئله‌ای مهم و اساسی برای پیشرفت و رفع چالش‌های پیش روی مسئولان کشور تبدیل شده است و لزوم هم‌اندیشی متخصصان این حوزه بر کسی پوشیده نیست. برگزارکنندگان این جشنواره نیز همین اهداف را دنبال می‌کنند.

شایسته ذکر است علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره دیپلماسی اقتصادی و فرهنگی مبتنی بر هوش مصنوعی، که در سطح بین‌المللی برگزار خواهد شد، از اکنون می‌توانند از طریق درگاه WWW.Mediatechs.ir اقدام به ثبت نام برای حضور در این جشنواره بکنند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]