40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 جهش سهام گوگل با افزودن قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد به سایر محصولاتش

جهش سهام گوگل با افزودن قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد به سایر محصولاتش

هوش مصنوعی با پیشرفت بیشتر گوگل، کماکان مسیر را تغییر داده است. به گزارش هوشیو، بر اساس گفته‌های پیشگام هوش مصنوعی Big Tech، یک ابزار هوش مصنوعی مولد به مجموعه برنامه‌های Workspace که شامل Google Docs، Sheets و Meet هستند، اضافه می‌شود. اگرچه در این بیانیه هیچ گونه اطلاعاتی در مورد تاریخ عرضه محصول هوش مصنوعی ارائه نشد، اما وال استریت همچنان واکنش مثبتی در این خصوص نشان داد و قیمت سهام گوگل افزایش یافت.

شرکت گوگل که به عنوان بزرگ‌ترین شرکت موتور جستجوی جهان شناخته شده است، اخیراً فاش کرده که قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد را به خانواده محصولات Workspace خود که همان Google Docs، Slides و Sheets و ابزارهای زیاد دیگری هستند، اضافه خواهد کرد.

سهام گوگل

البته با توجه به تاریخ معرفی این قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد، گوگل همچنان از انجام آن طفره می‌رود؛ اما بر اساس خبر رسمی، قرار است ما این تجربیات جدید هوش مصنوعی را در قالب قابلیت‌های آن، به صورت پی‌در‌پی در طول سال برای آزمایش‌کنندگان قابل اعتماد ارائه کنیم. این موضوع بدان معناست که امکان دارد انتشار عمومی این فناوری سال‌ها به طول انجامد. این کاملاً واضح است که گوگل با این کار به دنبال این بود که از هر گونه انتقادی که به جدول زمانی‌اش وارد می‌شود، جلوگیری کند. در واقع، این شرکت بیان کرده است که با چنین آزمایش‌های دقیقی از داده‌ها و ایمن نگه داشتن آن‌ها حفاظت می‌کند و در این خصوص نیز بسیار جدی است.

همچنین گوگل عنوان کرد که کسب‌وکارهای رقیبش خیلی جلوتر از این شرکت هستند. ابزار بهره‌وری یکپارچه Notion به‌تازگی عملکرد هوش مصنوعی مولد خود را پس از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز آلفا در دسترس همه کاربران قرار داده است.

حقیقت آن است که وقتی صحبت از نوعی هوش مصنوعی می‌شود که در مواجهه با مصرف‌کننده قرار می‌گیرد، این امکان وجود دارد که گوگل کمی عقب‌تر باشد؛ اما در واقع، این کشاکش هنوز به پایان نرسیده است، بلکه به‌نوعی این موضوع، مشکل سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناوری به حساب می‌آید. این شرکت‌های فناوری قادرند به طور چشمگیری سودمند باشند، اما در حقیقت پیش‌بینی اینکه چه کسی پیروز خواهد شد، کمی دشوار است و درست همین مسئله است که انتخاب سهام را برای سرمایه‌گذاران بسیار دشوار می‌کند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]